Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@FengurLaugar Tack! Det är så sjukt skönt att veta att han inte har ont (såvitt vi kan bedöma utifrån de undersökningar vi kan göra) Han har ju visat sig vara en hårding som gått med förstoppning i 3 dagar, brutet griffelben i ett år osv osv osv...
 
Är det någon här som är hyffsat grym på att se hur sadlar passar som jag kan få skicka några bilder till på face? Lyckas inte få in dom här.
 
Hej på er!
På vår front har det varit oändligt lugnt.
Dropi opererades för griffelbenet 7 maj samt sprutades i båda fram för kotledsinflammation. Sen blev det boxvila 2 veckor och sedan sjukhagae/box i olika varianter i totalt 6 veckor.
Vi började sätta igång lite försiktigt men bara efter 2-3 ritter märkte jag att han inte alls var bra:( Ny tid hos Vet (underbara underbara!!!) och mycket riktigt, 1 grad halt kvar i båda fram. Han var 3 grad halt i maj.
Nu togs beslutet att inte spruta igen utan istället skoddes han på kliniken med fast break aluminium skor och sattes på 5 v vila. Inga promenader, endast skrota i hagen.
Återbesök förra veckan och YES!!! Friskförklarad!!!:banana: Han skoddes återigen med fast break aluminium och skall skos fram var 5e vecka.
Igångsättningen blir i myrsteg. Skritt varav halva tiden uppsuttet i ca 6v, sedan inslag av trav. Inga böjda spår under 2014, tidigast januari.
Dropi tycker det är FANTASTISKT kul att få sätta igång:p Han är otroligt pigg och glad och har liiiite problem att hålla sig till skritten...

Jag är otroligt glad att jag har hittat en tålmodig vet som vill prova annat än att spruta och som också vågar ge honom tid för att läka istället för att skynda. Visst är det trist att det tar tid men målet har alltid varit att tänka långsiktigt.
Nu till hösten kör vi igång med träning och kanske kanske, är vi på tävlingsbanorna till försommaren 2015 ;)

Bifogar en bonusbild på min otroligt sociala, glada och positiva häst!
10363780_10152543861586284_2486243235098737146_n.jpg
Åh, han är så snygg!!!:love::d *dreggel dreggel*
 
Är det någon här som är hyffsat grym på att se hur sadlar passar som jag kan få skicka några bilder till på face? Lyckas inte få in dom här.

Är tyvärr inte mycket ide att kolla på bild. Även om den ser ut att ligga bra på bild kan den ligga dåligt när man känner. Så det går inte att säga så mycket utifrån bara bilder.
Kolla om du kan få tag på nån som kommer och kollar på plats och kan känna och titta före, under och efter ridning.
 
Har bestämt mig för att inte köpa sadeln. Är väl rätt bra på att se hur sadlar passar själv, men var lite osäker här om den var ngt för rak. Enligt shabraket låg den an hela vägen men jag hade nog velat se den släppa tidigare på ryggen.

Ny undran, Draupnir vad tycker ni om dom?
 
Jag körde ett lastnings pass idag då vi inte åkt sen juli. Pålle var duktig o gick på utan minsta tvekan i slutet. Dock hann han göra båda behoven i släpet. När jag lite snabbt skulle städa lyckades jag krocka skottkärran i baklyset så glaset sprack :meh: Så nu måste jag hinna byta innan träningen på söndag.
Första gången för den tränaren men trivs vi blir det 1-2 ggr/mån ett tag framöver :)
 
Har bestämt mig för att inte köpa sadeln. Är väl rätt bra på att se hur sadlar passar själv, men var lite osäker här om den var ngt för rak. Enligt shabraket låg den an hela vägen men jag hade nog velat se den släppa tidigare på ryggen.

Ny undran, Draupnir vad tycker ni om dom?
Värdelösa tyvärr ..
Sätter ryttaren i en dålig sits, tippar OFTA framåt. Tycker även att dom trycker framtill på flertalet hästar. Har tvingat 3 av mina elever byta bort sina, och då har dom ändå varit utprovade av kunnig sadelutprovare.. Märktes stor skillnad på hästarna när annan sadel hamnade på ryggen.

Men pröva kan man alltid göra ;)
Jag slår ett slag för equipe.
 
Jag hade en equipe som var den skönaste sadel jag haft! Såg ut att ligga som en smäck på hästen med, men åkte fram 5 cm varenda ridtur. Hästen var inte tjock.
 
@FengurLaugar Nej, blev longering istället och en dags vila :angel:

@Ajda Vilken modell var det? Rider med min på flera olika hästar med olika typer av rygg (Snappe, Tinna, mammas gamla Ketill bla).
Har en Emporio :love:
 
Igår Blev han av med lite päls.
Han ser lite....ja, eehh, "nä här har inte hänt nått"




Goa dagar i solen


Provat nya täcket med


Åh Glimur är så duktig å åker snart till sin nya ägare.
 
Snaps har fått träffa hinder för första gången idag :angel:
Betydligt mer begåvad än jag trodde, men så verkar det vara med allt som har med denna kille att göra!

"Shit, det är något som kan bitas!"
b117448.jpg

"Gäller att vara försiktig med bakbenen också ... "
b117449.jpg

Kul som attan tyckte han det var, spetsade öron och laddade själv från mitten av kortsidan.
Han har läst på i smyg, att man ska ha runda språng :rofl:
b117451.jpg

b117452.jpg

b117459.jpg

b117460.jpg

b117463.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 474
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
191
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 769
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp