@FengurLaugar Tack! Det är så sjukt skönt att veta att han inte har ont (såvitt vi kan bedöma utifrån de undersökningar vi kan göra) Han har ju visat sig vara en hårding som gått med förstoppning i 3 dagar, brutet griffelben i ett år osv osv osv...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, han är så snygg!!! *dreggel dreggel*Hej på er!
På vår front har det varit oändligt lugnt.
Dropi opererades för griffelbenet 7 maj samt sprutades i båda fram för kotledsinflammation. Sen blev det boxvila 2 veckor och sedan sjukhagae/box i olika varianter i totalt 6 veckor.
Vi började sätta igång lite försiktigt men bara efter 2-3 ritter märkte jag att han inte alls var bra Ny tid hos Vet (underbara underbara!!!) och mycket riktigt, 1 grad halt kvar i båda fram. Han var 3 grad halt i maj.
Nu togs beslutet att inte spruta igen utan istället skoddes han på kliniken med fast break aluminium skor och sattes på 5 v vila. Inga promenader, endast skrota i hagen.
Återbesök förra veckan och YES!!! Friskförklarad!!! Han skoddes återigen med fast break aluminium och skall skos fram var 5e vecka.
Igångsättningen blir i myrsteg. Skritt varav halva tiden uppsuttet i ca 6v, sedan inslag av trav. Inga böjda spår under 2014, tidigast januari.
Dropi tycker det är FANTASTISKT kul att få sätta igång Han är otroligt pigg och glad och har liiiite problem att hålla sig till skritten...
Jag är otroligt glad att jag har hittat en tålmodig vet som vill prova annat än att spruta och som också vågar ge honom tid för att läka istället för att skynda. Visst är det trist att det tar tid men målet har alltid varit att tänka långsiktigt.
Nu till hösten kör vi igång med träning och kanske kanske, är vi på tävlingsbanorna till försommaren 2015
Bifogar en bonusbild på min otroligt sociala, glada och positiva häst!
Är det någon här som är hyffsat grym på att se hur sadlar passar som jag kan få skicka några bilder till på face? Lyckas inte få in dom här.
Värdelösa tyvärr ..Har bestämt mig för att inte köpa sadeln. Är väl rätt bra på att se hur sadlar passar själv, men var lite osäker här om den var ngt för rak. Enligt shabraket låg den an hela vägen men jag hade nog velat se den släppa tidigare på ryggen.
Ny undran, Draupnir vad tycker ni om dom?