Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min 4 åring igår: Sprudlande glad och positiv framåt och lite halvhalter ifrån mig och han gick så JÄVLA snyggt! Jag bara älskar min bruna :love: Kommer jag någonsin kunna skiljas ifrån honom?!
 
Bonusbild :love:
photo.php
 
*kl*
Jag tävlade i helgen och Assa gjorde sin bästa tävling för säsongen. I 250 meter var målet att gå under 25 sek o säkra SM-biljett men tyvärr blev snabbaste tiden 25,09. Dock med manuella tider så jag är supernöjd, hon kändes snabb o kvick o min mottävlare som ju faktiskt vunnit NM red på 24-nånting som snabbast så borde ju säga nåt om tiderna ;)

I speedpass o stilpass blev det också årsbästa på 8,59 sek o 5,59 poäng.

Så hon ska nog inte få ett till föl riktigt än... ;)
 
Och nu har jag lyckats sälja sadeln! Längtar efter vår tönn gel. :D Ni som har "modern" bomlös till era hästar, rider ni helt utan padd under eller har ni något under, typ padd? Gelpadd, fårskinn, renskinn?

Har bara schabrak under min tönn gel. Hade i början en vanlig platt gelpad mellan sadel och schabrak för lite extra stötdämpning, men vet inte om det gör så värst stor skillnad. Den glider inte oavsett.
 
Snorri älskar sitt novabett, han går med bara lös spänd engelsk nosgrimma nu.... vår tandläkare säljer novabett pga att hon har så många patienter som gillar dem!
 
Hej på er!
På vår front har det varit oändligt lugnt.
Dropi opererades för griffelbenet 7 maj samt sprutades i båda fram för kotledsinflammation. Sen blev det boxvila 2 veckor och sedan sjukhagae/box i olika varianter i totalt 6 veckor.
Vi började sätta igång lite försiktigt men bara efter 2-3 ritter märkte jag att han inte alls var bra:( Ny tid hos Vet (underbara underbara!!!) och mycket riktigt, 1 grad halt kvar i båda fram. Han var 3 grad halt i maj.
Nu togs beslutet att inte spruta igen utan istället skoddes han på kliniken med fast break aluminium skor och sattes på 5 v vila. Inga promenader, endast skrota i hagen.
Återbesök förra veckan och YES!!! Friskförklarad!!!:banana: Han skoddes återigen med fast break aluminium och skall skos fram var 5e vecka.
Igångsättningen blir i myrsteg. Skritt varav halva tiden uppsuttet i ca 6v, sedan inslag av trav. Inga böjda spår under 2014, tidigast januari.
Dropi tycker det är FANTASTISKT kul att få sätta igång:p Han är otroligt pigg och glad och har liiiite problem att hålla sig till skritten...

Jag är otroligt glad att jag har hittat en tålmodig vet som vill prova annat än att spruta och som också vågar ge honom tid för att läka istället för att skynda. Visst är det trist att det tar tid men målet har alltid varit att tänka långsiktigt.
Nu till hösten kör vi igång med träning och kanske kanske, är vi på tävlingsbanorna till försommaren 2015 ;)

Bifogar en bonusbild på min otroligt sociala, glada och positiva häst!
10363780_10152543861586284_2486243235098737146_n.jpg
 
Skönt att det äntligen verkar gå åt rätt håll @FreSus ! Han är så himla söt! :)

Jag och Laukur har hittills den här veckan inte gjort något alls mer än en promenad igår tillsammans med min man, Ljómi och hunden :D Ljómi tyckte det var skitfränt att få komma ut och gå så min man hade att göra;) Tanken var att Laukur skulle få en slappis vecka efter tävlingen men till helgen blir det nog ridning som vanligt! Kanske fredag kväll också, det beror på.

Tror hästarna gillar att det är svalare ute på kvällar och nätter för nu har småsåren börjat komma igen=dom busar som galningar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 477
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
191
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 769
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp