Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
ska uppdatera från idag.
släppte in thengill o romeo till unghästarna och de sprang runt o levde rövare tyckte det var skitkul, speciellt mestur och romeo har skitkul de håller på o biter varann i frambenen även om mestur nästan ramlar omkull när han försöker nå romeos små fötter så går det de med tycker de haha.
mestur är ju lika stor om inte större än thengill nu med o glampi med snart.
sen sprang romeo runt och unghästarna efter haha ser så kul ut.
sen skulle de allihopa kuta iväg och då HALKAR min stackars thengill
usch det var hemskt att se så han drutta på rumpan stackarn tycker så synd om han men upp snabbt igen och efter de andra, det första jag tänkte var neeeej nu kommer han få sån där lårkaka och allt vad ni snackar om att era hästar fått....MEN han visade ingenting alls sån jäkla tur var travade o galopperade runt glatt endå och visade inte att han hade ont någonstans.
NI MED HÄSTAR MED LÅRKAKA O VA DE VAR DE HADE BLEV DE HALTA DIREKT NÄR DET HÄNDE O HUR HÄNDE DET? TROR DETTA GÄLLER CARLA OCH FREYA BUS?
min lille stackare men tur var att de va så mjuk i marken och ingen sten som han landade på...o så stod han ju still när han halkade det var när han skulle dra iväg från halt till galopp som det inte riktigt tog fäste. men han blev inte ens lerig och det var inte svullet eller nåt.
så jag red en sväng för att känna hur han kändes och det var inga som helst problem han var SKITPIGG och det har han varit sen jag klippte honom HURRA är så glad. och skrittade riktigt snabbt och glatt på hemvägen tränade vi lite galopp och han tog i så utav tusan det gick snabbt men inte för snabbt utan mest kraft kom uppåt så att säga han samlade sig så himla mkt.
det funkar skitbra i galoppen med formen nu.
just nu tränar vi på formen i traven för vi har ju legat av oss rätt bra där, om 3 veckor ska formen sitta i alla gångarter och det vet jag att de kan göra.
vi ska nämligen TÄVLA då. hihi men det är bara som en typ av skoj tävling vilket passar oss skitbra, vi kommer inte ens få några poäng men vi får träffa andra hästar och slippa all press bara träna mass för skojs skull.
i vårt favorit ridhus oxå så det blir kalas.
om 2 veckor ska glampi på mönstring med det blir riktigt spännande. måste nog börja träna lite, iaf testa lite haha.
i hagen verkar glampi vara lite försiktigare mestur är mer kastar sig ner på backen och börjar kravla runt och leka med romeo medans glampi står som ett fromt lamm brevid och tittar på haha..
men när thengill kom in i hagen med så stod glampi o thengill o kliade på varann hihi medans de andra tokstollarna höll på att brottas brevid o höll på att ramla över det kliande paret haha....de är för roliga de där.
är så glad för att jag har mina små älsklingar och min inlånade älskling de får en alltid på gott humör hur nedstämd man än må vara eller hur dåligt man än mår så glömmer man vardagen och allt jobbigt när man är med dem då är det bara nu som gäller och det är underbart.
livet med hästar är verkligen värt allt slit alla pengar och alla tidiga mornar när man får känna hur bra man mår av dem. skulle inte kunna vara utan dem och kan inte tänka mig ett liv utan speciellt thengill han har följt mig vart jag än har flyttat, han står alltid och väntar på mig när jag kommer han är en äkta vän han är verkligen speciell han är helt enkelt nåt helt annat än de andra men jag känner dem inte lika bra ännu och de är underbara dem med.