Sv: Hagvistelse
Jag har eget stall men jag vet flera här omkring som har inackorderingsstall där hästarna tas ut 8 och in 20.
Håller med det många har skrivit om att de bör få vara ute länge.
Problemet när jag har kollat på stall häromkring är att alla bara har utevistelse mellan typ 8 på morgonen och 4 på eftermiddagen. Har inte hittat ngt stall häromkring som har längre tider än så.
Så det jag fundrar på är om det främst är personer som har hästar hemma på gården som kan ha hästar ute 10- 12 timmar per dag? eller finns det inackorderingsstall som har det? Eller är det personer som inte rider dagligen?Anledningen till att hästarna kommer in vid 4-tiden är enligt de stall jag har pratat med att ägarna kommer ut och rider vid 5-6 tiden. Så ser även min situation ut eftersom jag jobbar till 5 är man ute till 6 tidigast. Och då kanske man rider mellan 7-8. Och om man då ska få till 10- 12 h utevistelse ska man ju då släppa ut igen.. Vilket inte känns så relevant eftersom om man inte bor vid stallet så blir det lång väg att åka för att ta in.
Jag har eget stall men jag vet flera här omkring som har inackorderingsstall där hästarna tas ut 8 och in 20.