Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Filmen var jättebra, rolig text...men jag hann inte med att läsa :D.
Kolla om du kan ändra tiden på bilderna så vill jag kolla igen...men det ser jättefint ut :love:

Tack för tipset - den pilen hade jag HELT missat!

Här är filmen igen - och jag hoppas att man blir lite mindre yr nu när man tittar på den ;)...

Också en jättefin och rolig film! Jag blir jätteinspirerad att göra en själv.

Själv sitter jag parkerad framför datorn och tycker synd om mig själv. Var i stallet för en stund sedan för att ha träning. Skulle bara mocka först. Och vet ni vad som händer, jo när jag tar fart med skottkärran för att komma upp på gödselstacken så knäpper det till i höger vadmuskel och gör så ont så att jag skrek rakt ut :cry:. Jag kunde inte stödja på benet och var tvungen att ringa efter maken.

Det måste väl vara en sträckning eller bristning och nu sitter jag som sagt här och har ONT!!! Har lindat Romeos Back on track pad runt benet och tagit en av makens starka värktabletter men ont gör det i allafall.

Bör man söka upp en läkare? Blir man sjukskriven för något sånt här? Jag har ett relativt stillasittande jobb men jag fattar ärligt talat inte hur jag ska ta mig dit om jag inte kan stödja på benet. Herregud vad jag känner mig gammal, skada sig när man mockar.....:crazy: :rofl:.

usch tråkigt, tycker du ska kontakta en bra massör imorn eller läkare, kolla upp det med en gång, muskelskador är inte kul!:eek:

/sara - utbildad massage terapeut:)

usch tråkigt, tycker du ska kontakta en bra massör imorn eller läkare, kolla upp det med en gång, muskelskador är inte kul!:eek:

/sara - utbildad massage terapeut:)

Utbildad massage terapeut, då vet du vad pratar om :). Ja, jag ska helt klart kontakta läkare i morgon, det här känns inte bra :crazy:.

Usch, det låter inte kul :(! Tänk hur lätt man kan skada sig ändå :crazy:. Man tror ju knappast att det är särskilt riskfyllt att köra en skottkärra gödsel...

jag har hakar på med en ny film!;)
Filmat i januari när hästarna fick roa sig i paddoken pga skitväder...
Småttingarna var glada iaf!

Herregud så söta! Och så förvirrade! Haha.
Har suttit här nu i en timme och visat min haflingertokiga men datorrädda mamma alla haflingerbilder och filmer i denna tråden. Vi tackar båda så mycket för alla bidrag! :) Busbilderna får fungera som skrivbordsunderlägg.

Vad kul att ni ska ha en haflingerträff! Men det är en bit upp i landet väl?

Håll tummarna i morgon! Återbesök på djursjukhuset för lille Goliath för att se om hovledsbehandlingen gjort någon skillnad.... Nervöst!:crazy: Hans födelsedag imorn också... Hmm...Vad kan en haflinger önska sig i present? Kanske att veterinären som förra gången säger - Han ska ha fri tillgång till hö!...

Aj, aj Utte. Krya på dig!

Kan inte hålla mig längre...måste bara komma in och säga att ni är helt suveräna alla trevliga haflingerfreaks här inne, ingen nämnd och ingen glömd.:love:
Finns nog ingen så komplett tråd på hela Buke. Här kan man få den bästa info om olika stammar, exteriöra utlåtanden, vardagens glädje och bekymmer med era haflinger och helt fantastiska små filmer om dessa underbara djur mm.mm.:love:

jo kanske , men hon är som hon är min dam :) men de va vår allra första tävling i dressyr , den efter gick de bättre !

nej endå inget att se ;) skäms för den :o
Totalt ;) men nu laddar vi om :D Plus att man fyller 17 idag med ;D

Åh...sicken otur. Ta det nu lugnt och krya på dig.
Du får se det så här...nu har du mer tid att tillbringa på flingtråden :idea::D.

Hoppas att det "bara" är en sträckning...sköt om dig.

Jag lovar att hålla alla tummar, tår och lemmar i allmänhet för att det ska gå bra för er :banana:

Åh, vad trevligt..men glöm inte att du också är delaktig i tråden och alltså bidrar till att den är så trevlig och komplett :)

Idag har jag haft en riktigt rolig dag med Rambo.

Vi började med att ta en timmes promenad ungefär. På härliga skogsvägar och allt var vitt runtomkring oss. Snön dalade till en början ner men efter en stund snarare det forsade...haha...men mysigt var det. Han gick så snällt brevid och jag behövde inte korrigera han en enda gång.
När vi kom hem från promenaden så hade vi lite trickträning...lära sig att lyfta framben :D. Det gick ganska bra...han förstod och det sista lyfte han höger framben med hjälp av ett litet tryck/pet längst upp frambenet.

Sedan fick han gå ut en stund i hagen. En timme senare skulle stallägaren och en annan tjej rida lite hästar hemma på vallen och eftersom jag inte hade bråttom hem så stannade jag kvar och testade att rida barbacka på Rambo för första gången. Åh,,det var skitroligt.
Jag vet inte när jag red barbacka senast. Han gick också jättebra idag och hjälp vilken bra träning det var. Nu blir det nog mer barbackaridning framöver tror jag :D.
Hihihi...lite busig blev han också...jag skänklade för trav...och då kom det minsann en liten bakut :rofl:

Åh...sicken otur. Ta det nu lugnt och krya på dig.
Du får se det så här...nu har du mer tid att tillbringa på flingtråden :idea::D.

Hoppas att det "bara" är en sträckning...sköt om dig.

Tack Lakrits, och alla andra omtänksamma människor.

Idag har jag haft en riktigt rolig dag med Rambo.
Vi började med att ta en timmes promenad ungefär. På härliga skogsvägar och allt var vitt runtomkring oss.

Visst är det underbart mysigt att gå på promenad tillsammans! Men barbacka och bakutsprång låter inte som någon lyckad kombination. jag hade flugit av direkt :).

Hög på värktabletter och inspirerad av Lakrits och Bettysmatte har jag suttit och knepat och knåpat hela kvällen.

Resultatet är här:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V