Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Hallå hur får man sin egen musik till filmen på photobucket?? :confused:
Eller måste man välja nå av deras skit!!:mad:

KOLLA, jag igen som byter blad åååå

Men min kille är inte så "smärt och fin" i kroppen så det blir inga stora krusiduller när det väl beger sig :rofl:

Tror tyvärr inte att det går. Jag lyckades i allafall inte utan blev tvungen att välja en av deras inte alltför kul låtar. Jag hittade åtminstone en som hette "Oh my Romeo" :D.

*knapplån*

Men hallå! Jag hänger inte med! Ni skriver så mycket och gör filmer och allt. Nu måste ju jag också göra en film snart ... Jag som tyckte jag var så duktig som lade upp en film förut, nu är jag ju "omkörd" så det bara visslar om det - IGEN! :mad: :D

Jättefina filmer ni gör allihop! Utte, jag får ändra lite i min bedömning. Den där traven kan väl knappast vara en 7:a? :o 8:a tycker jag nog att den kan vara värd! :) Och KRYA PÅ DIG!

Stallet kan vara en mycket farlig plats även vid helt oskyldiga aktiviteter såsom mockning och utfodring ... Eldfuxen vet, för Eldfuxen trillade raklång på det hårda cementgolvet (med tre kilo lucernpellets i famnen) tidigare i vintras och slog knäna så det svartnade för ögonen och slog blixtar! Har faktiskt lite ont än i ena knä't ...

Anima, jag kommer att tänka på er och hålla både tummar och tår att Goliath svarar på behandlingen! *kram*

Mandiiz: Grattis på födelsedagen! :bump:

Persikan: Du har drabbats av sidbytarviruset. Ingen fara! Det går över! :D

Och jag ser fram emot en ny film från Eldfuxen :bump::D.

Det är synd att man inte får använda sig av andras foton....då kunde man ju gjort en film på lite snygga hingstar :angel::D

Jag kommer INTE att visa den filmen för storebrorsan förresten. Han skulle bli sååå avundsjuk om han såg allt roligt som Queso får göra. Idag började jag förresten fundera på om vi inte skulle satsa på distansritt. Han är så uthållig och återhämtar sig så fort, och vi har ju knappt tränat alls ... Men det verkar vara rätt glest mellan distanstävlingarna. Ser ut så på SvRF:s tävlingstermin i alla fall. Men men, vi får se. Vi kanske kör vårt eget race och gör en megadistansritt mellan olika bukefalist-stall! Eller nåt. Kreativiteten flödar just nu!

Men nu var det ju Quesodjuret jag skulle skriva om. Ja, han såg då inte ut att vara störst i klassen! :D Och vad kul för honom att få fräsa runt i ärevarv.
Vi har också funderat på distansritt. T.o.m. planerat in ett inköp av passande sadel. Mest eftersom de ständigt ändrar reglerna för fälttävlan, exempelvis är det så att Q nu inte får tävla högre än lätt klass eftersom han är mätt en milimeter för liten :devil:, och det är ju tråkigt eftersom han och J vann samtliga lätt klass de startade i, man vill ju liksom att det ska vara en utmaning.:mad:

Åh, på bilden där han galopperar i gräset påminner han om vår Almvogel. :cry: Så fin han är. :)

Är det ingen som har några körbilder att visa? :idea: :d
Vi satt och saknade maratonvagnen, nu när vi har tänkt sätta igång och köra 5-åringarna.

Här kommer en bild på Ambra som jag körde in förra året:

PICT5718.jpg
[/IMG]

Åh, vilken fin bild, jag vill också ha en fin gigg! :love:

Jag har några körbilder, men det är inte jag som tagit dem inser jag när jag tittar efter (lite svårt att ta bilder av sig själv - på avstånd) så jag får avstå från att lägga in dem här.

Men att sätta igång och köra låter kul! Jag är bara en sån MES. Råkade ut för en olycka vid körning för mååånga år sen och har nog inte riktigt kommit över det än. :crazy: Men "teoretiskt sett" skulle jag vilja lära mig! Helst vill jag lära mig köra fyrspann förstås! :D

Lakrits: Kom på att jag inte kan göra någon film heller! Inte den jag tänkt i alla fall, av den hästen jag har roligast och bäst bilder av. Förklaring: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=869512 Man vill ju inte riskera att bli avstängd, liksom! :eek: Jag får lov att tänka mig för tror jag. Jag tänker ju inte som så att "nu ska jag göra reklam för min hingst minsann" utan lägger jag in bilder och så av honom så är det inte konstigare för mig än om jag lägger in bilder på någon av mina andra hästar. Förresten är ju alla släkt med hingsten (utom Fira som bara är "ingift" i släkten! :rofl: ) så det kan ju inte vara så bra heller?

Nu ska jag sluta gnälla! Istället lägger jag in lite bilder från unghingstutsläppet på Sandhof i Sydtyrolen våren 2006:

sandhof1.jpg

sandhof2.jpg

sandhof3.jpg

Häftigt! Man skulle ju knappast tacka nej till att sitta på en filt med picknickkorg och titta på när de släpper lös buspållarna...

Härliga filmer!!:love:

Tack Bettys Matte, Lakrits, Eldfuxen och ni andra som höll tummarna!
Hemma igen nu i stallet efter en dag på djursjukhuset. Goliaths 13-års dag! Hurra hurra hurra:)! Personalen på djursjukhuset sjöng för honom. Hästfolk är för härliga!

Goliath har svarat bra på behandlingen i hovleden och har gått från att vara 3-gradigt halt till knappt 1-gradigt. Syns jättestor skillnad! :bow:Så det verkar gå åt rätt håll! (Peppar peppar:crazy:) Veterinären var optimisitisk. Ska in på behandling igen om fyra veckor. Får hoppas det fortsätter så här.

Tror Haflingrar måste vara mer välkända nu än för några år sedan! på vägen till och på djursjukhuset var det säkert ett tiotal som frågade om han var en haflinger. Dom börjar bli omtalade dom små yrvädren!:D

Satt och funderade på det här med de olika haflinger-linjerna. Är det nån som har bra koll på vad som är karaktäristiskt för de olika linjerna? Är det stor skillnad på en med mycket W-linje och en med mkt A-linje exempelvis? Tänkte att någon av er säkert har bra koll. Ni verkar kunna mycket om haflingern som ras och avelsmässigt:).

Goliath är ungefär hälften St-linje och hälften N-linje. Vad är era?

*pust* Nu har jag läst igenom allt ni har skrivit i påsk! Oj oj oj va ni har varit flitiga :bow: - har ni överhuvudtaget hunnit träffa släkten, äta, dricka och rida?:confused:

Jag orkar tyvärr inte kommentera allt även om ni har skrivit mycket roligt och intressant. Men jag har njutit all läsning ändå och speciellt bilder och film. Är tvungen och bara nämna att jag blev helt tårögd när jag såg hon Westfall eller vad hon hette - sååå vackert!:bow:

Stormpil kul att höra om Waqueros framgånger igen, men kan du inte göra en lite presentation av dig själv och hästarna, tror aldrig att jag har läst någon sån från dig.

Va tråkigt att man inte äns får nämna sin hingst. Den är ju också en del av härliga flocken. Tråkigt för er som har hingst att man bara får skriva om sin ston och valacker - det känns som att utelämna en familjmedlem om man aldrig äns får nämna att man har den, vad man gör med den eller vad den heter.

(:idea: Pssst Eldfuxen kan du inte bara PM:a oss om ett smeknamn till honom och skriva om honom i alla fall :angel:- och ni andra också (Harri och Linea Pea) Vi måste ju få se lite kort på dom vackra skapelserna:love:)

Vilka härliga bilder från hingstutsläppet - det hade jag gärna sett:love:

Hoppas alla har haft en trevlig påsk - Det har i alla fall Wincent och jag:rofl:

Senast ändrad:

Goliath har svarat bra på behandlingen i hovleden och har gått från att vara 3-gradigt halt till knappt 1-gradigt. Syns jättestor skillnad! :bow:Så det verkar gå åt rätt håll! (Peppar peppar:crazy:) Veterinären var optimisitisk. Ska in på behandling igen om fyra veckor. Får hoppas det fortsätter så här.

:bump::bump:Yeeippiii!!!!

Oj vad jag är glad för din och Goliaths skull - hoppas det fortsätter åt samma håll!!! Håller tummerna för det:banana::)

Häftigt! Man skulle ju knappast tacka nej till att sitta på en filt med picknickkorg och titta på när de släpper lös buspållarna...

Ha ha, man sitter inte - man står! På tå! För att se trots alla andra som också vill se! :D Men det är jättemysigt. Och har man ingen egen matsäck så finns det mat att köpa, förstås. Det är ju haflingerfolk som är där, och de (vi) är väl lika matberoende som våra hästar?

Tack Bettys Matte, Lakrits, Eldfuxen och ni andra som höll tummarna!
Hemma igen nu i stallet efter en dag på djursjukhuset. Goliaths 13-års dag! Hurra hurra hurra:)! Personalen på djursjukhuset sjöng för honom. Hästfolk är för härliga!

Vad skönt att han är bättre! :banana: Heja Goliath! Och vad gulligt av dem att sjunga för honom ... :love:

Satt och funderade på det här med de olika haflinger-linjerna. Är det nån som har bra koll på vad som är karaktäristiskt för de olika linjerna? Är det stor skillnad på en med mycket W-linje och en med mkt A-linje exempelvis? Tänkte att någon av er säkert har bra koll. Ni verkar kunna mycket om haflingern som ras och avelsmässigt:).

Goliath är ungefär hälften St-linje och hälften N-linje. Vad är era?

Min åsikt är att det är så länge sedan dessa linjer "skapades" och de är ofta så uppblandade med varandra att det inte finns några "linjespecifika" drag. Jag tittar hellre på mindre familjer och linjer. T.ex. tycker jag att det är en viss skillnad mellan "Afghan II-linjen" och "Alpha-linjen" trots att de tillhör samma linje (A).

Men det finns de som anser att olika linjer har olika speciella egenskaper.

Mina 5 ( :eek: ) haflinger har alla linjer utom B i sina stammar!

Senast ändrad:

Stormpil kul att höra om Waqueros framgånger igen, men kan du inte göra en lite presentation av dig själv och hästarna, tror aldrig att jag har läst någon sån från dig.

Stormpil presenterade sig och sina två pojkhästar på sidan 27 i gamla tråden! :) Men skriv gärna en ny, det har ju de flesta av oss gjort i den här tråden!

Va tråkigt att man inte äns får nämna sin hingst. Den är ju också en del av härliga flocken. Tråkigt för er som har hingst att man bara får skriva om sin ston och valacker - det känns som att utelämna en familjmedlem om man aldrig äns får nämna att man har den, vad man gör med den eller vad den heter.

Jag funderar faktiskt på att göra ett litet myteri. :devil: Men av "renlighetsskäl" så tänker jag i alla fall låta bli så länge det är betäckningssäsong. Fast jag håller med. De tillhör ju också "familjen" - och reklam kan man väl göra även med bilder och berättelser om ston, valacker och föl? :cool: Speciellt föl, de blir ju ibland till salu, och betingar oftast ett bra mycket högre pris än en betäckning. Om man tänker så.

Kul att du gillade hingstsläppsbilderna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter
  • Guldfasanerna