Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Hej och välkommen!

Va fin hon var. Tycker hon ser större ut än en c-ponny.
Kan vi inte få veta lite mer om henne. Stam och vad hon användes för och annat roligt, som kan vara värt att veta.

Nu slapp du igen Persikan! Jag tror förbannelsen är över - du kan komma tillbaka nu:D

Välkommen till haflingertråden! Håller med Iser: Mer information tack! :D Stam? Om han är dansk och heter Andros kan man ju gissa att han är efter Aros eller Anjin. Å andra sidan heter han Andros skulle han ju kunna vara efter den tyske hingsten Andras ... Nä, nu vill jag inte gissa längre! Rysligt söt var han i alla fall! :)

Välkommen till haflingertråden! Håller med Iser: Mer information tack! :D Stam? Om han är dansk och heter Andros kan man ju gissa att han är efter Aros eller Anjin. Å andra sidan heter han Andros skulle han ju kunna vara efter den tyske hingsten Andras ... Nä, nu vill jag inte gissa längre! Rysligt söt var han i alla fall! :)

Trodde det var ett sto???:confused:

Hmmm... Nä.. Vet inte var jag fick det i från.

Tack för presentationen Stormpil. Men du skrev inget om stammen på dom. Queso har vi ju sett några gånger innan, men dom andra har man ju mest bara hört om, så det var kul att få se dom med. Så väldigt trevliga ut allihoppa.

Senast ändrad:

Och jag tog för givet att det var en valack! :) Hoppas vi får svar på det också!

Här får du lite stammar av mig:

Knappekullas Waquero
e. Knappekullas Winterson (Winterson) 6
u. Marquesa 334
ue. 1223/liz. Wintersturm - 1259/liz. Ankhan

Stormwind
e. Stradivari 411470496
u. Steffi (Fuchsie) 432
e. 1318 Strumer - 1051 Wotan

Corvette
e. Eldfuxens Wacker (Wacker) 11
u. Cronette 476
e. liz. Klodskovgaards Steinbock 5 - 1514 Nabucco

På tal om stam så var jag inne och kikade på http://www.heste-nettet.dk (alltid kul med salu-hästar, även om man absolut inte ska köpa ;)). Min pålla är ju efter en dansk hingst som heter Nino HAH 7. Han fanns med som far till en av hästarna till salu, samt morfar till en annan. Rätt kul, för jag antar att det betyder att han kanske var (lever ej längre, vad jag förstått) relativt flitigt använd då? Har ju undrat lite över denna hingst, samt hans ev. prestationer och avkommor.

Åh, vad kul att du såg min "inbjudan" :).
Jättefin liten flinga och självklart ska du köpa dig en framöver ;):D

Hej.
såh din inbjudan till Sipuli på gnägg så tänkte att jag kasnke oxå fick leta mig hit :)
Vilken rolig tråd med så många fina bilder:)

har inte hämtat hem min haflinger än men han kommer hem om kanske två veckor... *längtar*

En valack på 6 år.
Melson
korvenliten.jpg
korven2kopiera.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Välkommen till haflingertråden!

Åh krambilden ... :love: helt underbar! Dessutom är jag ytterst svag för breda och fina bläsar! :D

Melson, det namnet känner jag igen! Visst är han e. Martin? Undrar om han inte möjligen är släkt med Isers häst på mödernet? Ge oss stammen, snälla! :)

Välkommen Sipuli och Flyger!

Fina bilder från er båda! Är Melson köpt i Sverige?

Goliath har svarat bra på behandlingen i hovleden och har gått från att vara 3-gradigt halt till knappt 1-gradigt. Syns jättestor skillnad! :bow:Så det verkar gå åt rätt håll! (Peppar peppar:crazy:) Veterinären var optimisitisk. Ska in på behandling igen om fyra veckor. Får hoppas det fortsätter så här.

Tack å lov Anna!!! Äntligen lite positiva besked om Goliath! :bump: Skönt att höra -hoppas att han fortsätter att bara bli bättre och bättre nu!

Sitter för tillfället i Thailand och svettas -helt galet så varmt det kan bli!!!:eek::D Skönt att slipa undan lite av snön som jag förstått att vi fått hemma nu! :p

Såg att några lagt ut bilder för att få en liten exteriör bedömning -tyckte det var kul så jagslänger ut en bild på Maxi oxå och hoppas att någon kan ge en lite bedömning på honom oxå:)
Bilden är dock från oktober-07 och han har varit i halvt viloläge i nästan 2 mån när bilden togs-men iaf!

maxi4.jpg

Vad kul att du köpt haflinger, har du kvar din bruna med?
Ser fram emot många vackra bilder på Melson för fota kan du ju!;)

Åh krambilden ... :love: helt underbar! Dessutom är jag ytterst svag för breda och fina bläsar! :D

Melson, det namnet känner jag igen! Visst är han e. Martin? Undrar om han inte möjligen är släkt med Isers häst på mödernet? Ge oss stammen, snälla! :)

Ska man göra en ren Gissning låter det ju på namnet som om han är e. Martin ue. Nelson;)

Va spännande!!!

Få höra få höra!:bump:

KL
Det är så härligt med haflingertråden!:) Vill bara tacka alla som bidrar här. Ni förgyller mina dagar lite. Speciellt nu när jag ligger i influensa och känner mig mer död än levande.

Stormpil: Jättefina hästar! Blev lite kär i Corvette. Vackert huvud!
En liten konstig fråga bara. Halvbloden som växer upp i haflingerfamiljer smittas de något av haflingrarnas personlighet? Som Rosa beskrivit det i tråden : … en perfekt blandning mellan storhäst, ponny, stridsvagn och nallebjörn. Waquero = Jeans va? Mina spanska lektioner ligger lite tillbaka i tiden:smirk:

Tack igen alla som tänkt på mig och Goliath. Det värmer så!:bow:

Gud, vad maxi är snygg i profil :love:Camilla. Vågar mig dock inte på att bedöma något. Jag kan för lite om hur en haflinger ska se ut eller vad man ska säga. Thailand låter superhärligt! Ska du vara borta länge?

Ohh Melson vad söt!. Instämmer i att bläsar är så fina. Tycker det ger en helhet eller vad man ska säga. Ser så harmoniskt ut.

delvis knapplån, spanar runt och tittar efter saluhästar och hittade denna hemsida, kolla in filmen!:) Vilket helylle ställe!
och när ni ändå är inne på sidan kolla in hingsten Belarex på Deckhengste sidan, där kan vi snacka om guldskimmrande!:d

tycker mig känna igen stället, nån som är bättre på tyska och förstår var det ligger?;)

delvis knapplån, spanar runt och tittar efter saluhästar och hittade denna hemsida, kolla in filmen!:) Vilket helylle ställe!
och när ni ändå är inne på sidan kolla in hingsten Belarex på Deckhengste sidan, där kan vi snacka om guldskimmrande!:d

tycker mig känna igen stället, nån som är bättre på tyska och förstår var det ligger?;)

Gud vad vackra hästar och vilken underbar miljö! Tänk att leva så där!

Vilken idyll!! Och vilka hästar :love::love:.

Som jag förstår det så ligger Kastelruth i Italien i sydtyrolen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka