Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Det är Wildfang född 1997 vi talar om, eller hur? Kolla i passet på sidan 11 så ser du vem som är uppfödare. De är svenska! Däremot är båda Wildfangs föräldrar ursprungligen från Österrike. Kanske därför det uppstått ett missförstånd?

Ja jag har redan kollat passet o det stämmer!!:D Det är ju inte direkt så att jag lusläst i passet innan,speciellt inte ang uppfödare eftersom vi var säkra på att han var importerad:p Men dem vi köpte honom av hade rätt många hästar så de hade väl inte stenkoll o dessutom så sade uppfödaren att han vandrat runt endel så det kan som sagt ha blivit missuppfattat på vägen!

Känner du till Wildfang? Vilken/vilka hästar visade du på Strömsholm?
 
Sv: Haflinger

Måste bara säga att det verkar vara en riktigt trevlig kuse ni fått tag på! Helt klart en av dom bästa på dressyren, mjuk och avslappnad!:)
Såg ut att ha det lätt för sig trots att han inte är av den lättare typen!
Tyvär fastnade han inte på nåt kort.. min kamera och jag gillar inte inomhusmiljö...:angel:
 
Sv: Haflinger

Tack!! Ja han är väldigt trevlig och rör sig bra;) Det som vi har kämpat med är galoppen, han hade väldigt svårt att få ihop den ibörjan men träning har gett resultat!!:devil:
 
Sv: Haflinger

Ha ha vet precis hur det är! är salig som efter år av träning kan gallopera i arbetsgalopp, på grusväg (och inte ökad) och på en stor oval i paddoken utan bock inslag...:angel:
höstens mål är att kunna följa spåret!
 
Sv: Haflinger

Känner du till Wildfang? Vilken/vilka hästar visade du på Strömsholm?

Javisst känner jag till Wildfang! Jag känner till alla haflinger som är registrerade i Svenska Haflingerföreningen ... ;) Har stenkoll på vilka ni alla är (utom golden_tinka, sonntag m.fl. som ännu inte äger någon haflinger enligt vad de själva sagt) eftersom jag är registrator i SHF och "känner" allas hästar ... Sen känner jag vissa på annat vis också!

På Strömsholm visade jag min hingst Eldfuxens Wacker :love: på generalmönstringen.
 
Sv: Haflinger

Jaha okej , då hänger jag med. ;) Jag rider för samma klubb som dom och har aldrig fattat om han är hennes häst eller om hon har lånat honom ;)

Han är GRYMT fin ! :D:love:
 
Sv: Haflinger

Någon här som har erfarenhet av NTT, Natural Trick-Training? Har precis fått veta att en av våra uppfödningar praktiserar detta. Fler haflinger som gör det?:)
 
Sv: Haflinger

Hejsan Linea pea!
Jag utövar trick training kan man väl säga på min Shoshone, och har även sett filmen men min hästs mamma är en jävel på trickträning, Saffi.
Kan ta med några bilder som ni andra redan sett, först med min Shone, vi kan typ bara buga, ruska på huvet, piruetter och kliva upp på något med frambenen.. provade med den spanska skritten men då blev hon typ nästan farlig för att hon så gärna vill ha godis så då hötte hon med hovarna åt alla håll.. vet inte hur ja ska göra men här är vi när vi bugar iaf..

IMG_0137-1.jpg
[/IMG]

Och här är mamma Saffi

IMG_0110.jpg
[/IMG]

IMG_0109.jpg
[/IMG]
 
Sv: Haflinger

härliga bilder, buga kan Tinka med. men hon blev grymt frustrerad av den spanska skritten, och jag gillar inte att använda godis så vi la ner det!

Arbetar istället endel med nh, och hon kan skickas över presseningar, hinder bara jag pekar, samt stanna, komma, hålla sig på cirkel runt mig i skritt och trav, mm mm och då lös så klart!:)

Har vart och gett mig på att rida utan huvudlag men det går sådär.. ska på en nhe kurs nästa helg så efter det lär jag ha fått en hel del tips!;)
 
Sv: Haflinger

Härliga bilder!
Jag tror att det "bor" en liten cikushäst :rofl: i varje haflinger!
"Silver" har vår stålte ägare till vår uppfödning berättat att hon tagit nu och vi är naturligtvis lika stolta!:bump: just detta sto(3 år) ska bli "riddarhäst" i framtiden. Hör gärna mer om era erfarenheter angåent NTT då en annan fölköpare från Åland vill praktisera NTT på hennes kommande haflinger också!;) Kul att veta vad de små "trollen" ska bli när dom blir stora......
Rida utan huvudlag(altså endast i repgrimma) prakitserar vi med "Alpkotten", det är häftigt!
 
Sv: Haflinger

Härliga bilder! :D

Min lille Maxi har ju jobbat som cirkushäst en gång i tiden så han har lite trick som han plockar fram ibland när han inte aaaaaalls förstår vad det är matte menar! :angel:;)

De trick han fortfarande kan (han kan säkert fler men jag vet inte vilka kommando man ska ge) är att lägga sig ner och så då det vanligaste väl, att göra "vacker tass" när han fått godis.
Precis när jag fick honom så höll han på att sätta sig på rumpan varje gång jag kratsade vänster framhov. Antar att dom tränat honom att buga eller ngt på det viset! :p
Har fått höra från annat håll att han även kunde stegra på kommando innan. Men eftersom det var en ridskola som hade honom efter cirkusen så var det kanske inte så lämpligt med en stegrande häst så de tränade ju naturligtvis inte det! :o;)

Någon som vet någon sida man kan gå in och läsa lite mer om trickträning?
Hade varit kul att se om det går att träna upp tricken lite och se vad han fortfarande kommer ihåg! :)
 
Sv: Haflinger

Fast repgrimma är ju ett huvudlag, så där fuskar ni lite!;) utan huvudlag, så ska ju hästen inte ha nåt på huvudet, max en halsring!

brukar rida i repgrimma när det är skogsritter som väntas, tycker det är skönt att slippa kränga på dem ett bett jämt!
 
Sv: Haflinger

Ni som fött upp föl eller bara vet!:)


I vilke prisklass ligger föl i?

Har sett hingstföl säljas för 10 000kr men ston?
Beror såklart på stam mm...

Samt vad kostar det från betäckning till avvänjing att ta fram ett föl?;)
 
Sv: Haflinger

hej, har inte varit inne i tråden på länge, men jag ska kanske berätta att jag ska få en till hafliger :D
Avokado är såld, men jag ska få en ny på foder. han heter Nimbus. och är född 2000. han är en c-ponny :
bilder kommer :D
 
Sv: Haflinger

medan bilderna laddas upp på pixbox kan jag skriva lite mer om honnom:
han är som en unghäst, inte mer än inriden.. rids 1 gång var 14 dag..och de som har han klarar inte av han..så nu ska de lämna ut han på foder till oss. han är en c-ponny som älskar att skena och bocka, kräver df, en haflingervan ryttare ;)
han är helt okänslig i sidorna och är väldigt stel, men när jag provred så fick jag han att trampa undersig, och fick han att gå i "form" dock gick han för djupt imellanåt, men det är jättesvårt att få honnom gå rätt, då han aldrig i sitt liv har gjort det förut..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp