Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Då jag var iväg till Strömsholm för att fotografera så tänkte jag att jag kunde dela med mig av de bilder jag fick här. Det var första gången jag kom i kontakt med haflingerhästar, och dem gjorde verkligen stort intryck på mig! Min favorit var nog hingsten Anger :)
Jag har inte så bra koll på vilka hästarna är, men kanske någon känner igen sin häst på bilderna? ;)

Bild 1, bild 2, bild 3, bild 4, bild 5, bild 6, bild 7, bild 8, bild 9, bild 10, bild 11, bild 12

Jättefina bilder! Bild nummer 1 är 100 % säkert Eldfuxens Adelante! :love:
 
Sv: Haflinger

Samt SM guld i Pleasure!;)

Golden Tinka! Du som är insatt inom westernridningen, HUR får man fram resultat från westerntävlingar? Jag har letat och letat, men det verkar inte finnas någon enkel väg! WRAS hemsida har jag varit på! Och VEM tog SM-guld i Pleasure och NÄR?? Nyfiken i en strut! :D
 
Sv: Haflinger

Ja han har verkligen utvecklat sig lill pojken. Men färgen mums:d som en god mörk chockladbit, man vill äta upp honom! Tycker den mörka färgen är så läcker, här går jag stick i stäv med avelsnormen, skit samma jag tycker det ändå:banana:!
 
Sv: Haflinger

Jag har visst svårt att formulera mig så jag får fram mina funderingar:eek: Riktar ingen kritik till någons avelsarbete! Ni gör ett bra jobb o har många vackra flingor.
Men skit sak samma, vackra hästar kan vi inte få för många av oavsett ras o stam.
(Lite själviska är ni dock som inte låter Alpkogel komma ut på "öppna" marknaden-han är ju så himla läcker!:love::love: Hade gärna sett honom live på utställningen!)/L
 
Sv: Haflinger

Jag har visst svårt att formulera mig så jag får fram mina funderingar:eek: Riktar ingen kritik till någons avelsarbete! Ni gör ett bra jobb o har många vackra flingor.
Men skit sak samma, vackra hästar kan vi inte få för många av oavsett ras o stam.
(Lite själviska är ni dock som inte låter Alpkogel komma ut på "öppna" marknaden-han är ju så himla läcker!:love::love: Hade gärna sett honom live på utställningen!)/L
Helt OK jag förstår precis hur det kan se ut med allt tjat om "rent" hit och dit men det är bara avelssnack:) Det finns hur många läckra go haflinger som helst men när vi kommer till betäcknigen då är det hedersak för oss som svurit "lydnad":D(missförstå ej) till Tyrol. Så är det en gång MEN det gagnar köpare då avlarna "hålls hårt i öronen" i Tyrol!
Ja, vår "Alpkotte" är en go kille men det var det få som tyckte denna betäckningsäsong så därav valet av att låta honom stanna hemma på vårt lilla stuteri i privat bruk. Han får ju några läckra tjejer här också och förhoppningsfullt några gulliga bra föl som kommer till salu.;) Vi gjorde så gott vi kunde med annonser och hingsstation men ingen hörde av sig! Inte ens ett litet pling för att visa intresse, så kan det vara att ha hingst också.:( Men skit samma, killen är en pärla och så slipper vi arbeta häcken av oss under hela sommaren:D........ !
Han kommer att komma ut på tävlingar så småningom, wester har vi tänkt oss, så håll ögonen öppna!:banana:
 
Sv: Haflinger

Arna, till våren kommer "Alpkotten" att visas på STH (Svensk- Tyrolerhaflingeravels) kåring/premiering, kom och hälsa på honom då i stället.:D
 
Sv: Haflinger

Men nu ska vi prata Stömsholm och SHFs 20 års jubileum!
Mer info och fler bilder:bump: Hur gick det för stona och de små fölisarna, ettåringarna, småpojkarna?:banana:
För att inte tala om HM!!!??? Körningen då?
 
Sv: Haflinger

Jag var ju bara på Strömsholm över generalmönstringen, men har just fått veta att Anita Brink och Heidi blev mästare i dressyr. Så ROLIGT!! Kul att hon red själv i år också. :bump:
 
Sv: Haflinger

Hmm, det är ganska svårt, kan jag hålla med om! oftast får man leta sig fram via dom klubbar som arrangerar!

Haflingern som tog SM 2006 och kom brons iår heter Staccata e.Afghan II om jag inte minns fel, rids av Natalie borhult LB western, Bokenäs.

Dom tillhör min förra klubb därför har jag koll!;)

www.wrcb.se finns fler bilder, denna snodde jag därifrån!

130.jpg
 
Sv: Haflinger

Ett annat ekipage på frammarch är Charlotta Wiklander med sitt sto Elli! som skövlar framgång inom Reining.
dom ligger på en sjätte placering av srha ranking lista över Rookies (årets nykomlingar) behöver jag säga att hon är den enda häst i sammanhanget som inte är quarter!:)
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Undrar också varför varken Martin eller wirbelsturm inte dök upp!
Hade även sett framemot hingsten från Ryabacken som skulle avelvärderats! hmm:crazy:
 
Sv: Haflinger

Tack golden_tinka! Min nya western-haflinger-källa! Staccata (e. liz. 122/T Starkenbach)! Vad kul! Henne hade jag "tappat kollen på".
 
Sv: Haflinger

Ett annat ekipage på frammarch är Charlotta Wiklander med sitt sto Elli! som skövlar framgång inom Reining.
dom ligger på en sjätte placering av srha ranking lista över Rookies (årets nykomlingar) behöver jag säga att hon är den enda häst i sammanhanget som inte är quarter!:)

Ah! Elli (e. Gral 680503190). En till! Henne kände jag till tidigare, men inte visste jag att det gick SÅ bra för dem! Vad ROLIGT att få en massa "insiderinformation" från någon som har koll på westernridning! Tack igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp