Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

nej stamen vet jag inte, men när jag får hem honnom så vet jag! då får vi även med pass.
jag har en ridbild oxå. men där rider jag så dåligt att det vågar jag inte lägga ut:o:cool:
 
Sv: Haflinger

Jag tror att det "bor" en liten cikushäst :rofl: i varje haflinger!

Tänk, det tror jag också. :D
Med Waquero har vi tränat vacker tass, buga, spansk skritt o.s.v.
q1.jpg

14538796.jpg


Själv har han lärt sig att öppna boxdörren. :devil:
Lille Stormwind har vi inte tränat sådant med än, men han visar tydligt att han är smart,
som att t.ex. peka på grimman med mulen och upp med huvudet när han vill ut. Han lär sig allt väldigt snabbt.
 
Sv: Haflinger

Lille Stormwind har vi inte tränat sådant med än, men han visar tydligt att han är smart,
som att t.ex. peka på grimman med mulen och upp med huvudet när han vill ut. Han lär sig allt väldigt snabbt.

HIHI ja dom är inte dumma!!!:p

Maxi han gnäggar högt så fort han ätit upp sin frukost varje morgon så man vet när han är klar för då är det dax att gå ut! :D
 
Sv: Haflinger

oh!
kansas är oxå en jätte duktig häst som drömmer om en karriär i cirkuslivet!
hon kan..

* buga
* rygga på komando
* flema på komando
* och så kan hon "puss"
 
Sv: Haflinger

Citat:
Ursprungligen postat av Cämz
HIHI ja dom är inte dumma!!!

Maxi han gnäggar högt så fort han ätit upp sin frukost varje morgon så man vet när han är klar för då är det dax att gå ut!

Det är så bra med en talande häst! :D
Stormwind gnäggar när vi öppnar stalldörren, när han tycker att vi ska komma ut till stallet, är hungrig, vill ut på promenad eller till hagen osv.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Då jag var iväg till Strömsholm för att fotografera så tänkte jag att jag kunde dela med mig av de bilder jag fick här. Det var första gången jag kom i kontakt med haflingerhästar, och dem gjorde verkligen stort intryck på mig! Min favorit var nog hingsten Anger :)
Jag har inte så bra koll på vilka hästarna är, men kanske någon känner igen sin häst på bilderna? ;)

Bild 1, bild 2, bild 3, bild 4, bild 5, bild 6, bild 7, bild 8, bild 9, bild 10, bild 11, bild 12

Vet någon vem hästen på bild nr 8 är?
 
Sv: Haflinger

Är det inte Anger? Som Madelene Dverstorp tävlar körning me?
Birgitta Kabingers ena hingst...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Det är så bra med en talande häst! :D
Stormwind gnäggar när vi öppnar stalldörren, när han tycker att vi ska komma ut till stallet, är hungrig, vill ut på promenad eller till hagen osv.

Ja visst är det jättebra!!! :D

Maxi talar även om för stallägaren ganska högt och tydligt när han tycker hon tar för lång sovmorgon så frukosten blir lite sen! :angel:
Han galer så det hörs ända in i huset! :rofl:

Kan ju tillägga att han låter lite som en stucken gris när han "gnäggar"! :D
 
Sv: Haflinger

Vilka härliga bilder, "Persikan"! Mina haflinger kan "bara" buga (inte så "djupt" som Shohone) men det kan jag inte öva så ofta, för då börjar de göra det av sig själva för att få godis ... :D
 
Sv: Haflinger

Min lille Maxi har ju jobbat som cirkushäst en gång i tiden så han har lite trick som han plockar fram ibland när han inte aaaaaalls förstår vad det är matte menar! :angel:;)

Hm, undrar om det kan ha varit Maxi vi såg för ganska många år sedan när Cirkus Europa var "i byn" och vi gick dit med min då lilla brorsdotter. De hade haft ett nummer med åsnor före pausen, och vi träffade grannen (som också var där med ett barn) och sade på skämt att de har kanske haflinger också, de är rätt vanliga på cirkus. Han bara skrattade och tyckte att vi var sådär lagom knäppa (pratar jämt om haflinger :angel: ) MEN efter pausen kom det in fyra runda gula hästar i manegen och gjorde diverse konster. Den mest "haflingska" var förstås när de ställde upp sig på rad på slutet för att få sin belöning (godis) och första hästen "smög" bakom de andra och ställde sig sist i kön för att på så sätt sno åt sig en extra godis ... Maxi?? :D
 
Sv: Haflinger

Fast repgrimma är ju ett huvudlag, så där fuskar ni lite!;) utan huvudlag, så ska ju hästen inte ha nåt på huvudet, max en halsring!

brukar rida i repgrimma när det är skogsritter som väntas, tycker det är skönt att slippa kränga på dem ett bett jämt!

Ja, jag vet att vi fuskar lite men tycker ändå att det är bra med tanke på hingst, nästa steg blir endast halsring:).
Att haflingerhästen är en inteligent häst DET skriver vi alla här på forumet under på, eller hur?:banana: Med ett gäng här på gården så upplever vi dagligen deras små tricks. Ondula gnäggar högt när klockan är 20.00, dags att komma in och få mat! Det är precis som tuppen i hönsgården! Wintertraum var allmänt busig när han bodde på Fohlenhof. På nätterna under betäckningsäsongen pillade han upp sin boxdörr gick ut i stostallet valde ut sin sköna som han tog med in i ridhuset och betäckte!!! "Dagen efter piller" till stoet och ordentligt lås på Wintertraums boxdörren blev resultatet, fast "der Wilde" som han då kallades för eller "Trumpeten", lyckades flera gånger med sitt trick. Nåja, här hemma är han lika duktig fast nu är det ingen idé att betäcka, så vi brukar hitta honom igång med att tömma lusernhinken eller mumsa på morgonhöet.:angel:
Rider man ensam ut i skogen med Ondula så brukade grannarna ringa hem och fråga om vi hade en lös häst på rymmen. Det gnäggades "förtvivlat" ute i skogen, ha, ha bara Ondula med sin enorma röst och flockinstinkt hon hörs kilometervis bort!!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

HIHI Ja tänk! det skulle ju kunna vara Maxi!!! :D
Vet inte alls vad cirkusen hette så varför skulle det inte kunna vara Cirkus Europa! :p

Har bara hört att dom var i Sverige (kom från Tyskland tror jag det var) och hade inte råd att ta med sig alla hästarna hem...
Sen om denna historien stämmer eller ej det vet jag tyvärr inte.
Har även hört en historia om att den var någon som lämnade två hästar på kajen nere i Malmö när dom skulle ta båten över sundet. Även där var det snack om att Maxi var en av dom.
Men ja, det är ju så svårt att få reda på vad som eg hände och hur han kom till Sverige.

Men det hade ju onekligen varit kul att få reda på! :)
 
Sv: Haflinger

Tänk att precis så gör min också! Hon brukar säga till att det är för lite också! :angel::rofl:

Ha, ha - tur inte Maxi har börjat med det oxå! Då hade han ju fått stå å gnägga konstant hela dagen!:D
Kan man NÅNSIN få för mycket mat om man är en Haflinger??? :angel:;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp