Sv: Haflinger
ingen som tycker något om nimbus
?
ingen som tycker något om nimbus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det "bor" en liten cikushästi varje haflinger!
Jaha okej , då hänger jag med.Jag rider för samma klubb som dom och har aldrig fattat om han är hennes häst eller om hon har lånat honom
Han är GRYMT fin !![]()
Lille Stormwind har vi inte tränat sådant med än, men han visar tydligt att han är smart,
som att t.ex. peka på grimman med mulen och upp med huvudet när han vill ut. Han lär sig allt väldigt snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cämz
HIHI ja dom är inte dumma!!!
Maxi han gnäggar högt så fort han ätit upp sin frukost varje morgon så man vet när han är klar för då är det dax att gå ut!
Då jag var iväg till Strömsholm för att fotografera så tänkte jag att jag kunde dela med mig av de bilder jag fick här. Det var första gången jag kom i kontakt med haflingerhästar, och dem gjorde verkligen stort intryck på mig! Min favorit var nog hingsten Anger
Jag har inte så bra koll på vilka hästarna är, men kanske någon känner igen sin häst på bilderna?
Bild 1, bild 2, bild 3, bild 4, bild 5, bild 6, bild 7, bild 8, bild 9, bild 10, bild 11, bild 12
Det är så bra med en talande häst!
Stormwind gnäggar när vi öppnar stalldörren, när han tycker att vi ska komma ut till stallet, är hungrig, vill ut på promenad eller till hagen osv.
nej stamen vet jag inte, men när jag får hem honnom så vet jag! då får vi även med pass.
Min lille Maxi har ju jobbat som cirkushäst en gång i tiden så han har lite trick som han plockar fram ibland när han inte aaaaaalls förstår vad det är matte menar!![]()
Tänk att precis så gör min också! Hon brukar säga till att det är för lite också!Maxi han gnäggar högt så fort han ätit upp sin frukost varje morgon så man vet när han är klar för då är det dax att gå ut!![]()
Fast repgrimma är ju ett huvudlag, så där fuskar ni lite!utan huvudlag, så ska ju hästen inte ha nåt på huvudet, max en halsring!
brukar rida i repgrimma när det är skogsritter som väntas, tycker det är skönt att slippa kränga på dem ett bett jämt!
Tänk att precis så gör min också! Hon brukar säga till att det är för lite också!![]()