Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Annars fina bilder, det ser kul ut! du kanske borde satsa på trail!
Det var en flinga som kammade hem EM guldet i trail för ett par år sen!:)

Ja det vill jag verkligen men jag har ingen i min närhet sådär som man kan sitta och förhöra om det som jag gör om allt annat! hihi frågar man inge får man ingenting veta..
Jag håller på o letar westernfolk men det verkar inte finnas många av er:( får bli en framtida ambition, eller förresten va betydde d? Jo men typ nej ja vet inte ELDFUXEN!! Ordlexikon!!!

Va roligt att alla erkänner att de sjunger, det har jag gjort ända sedan 9-årsåldern när jag började med hästar och det är ju svårt att vänja av sig hihi, men ibland gör jag det för jag är rädd för djur i skogen och blir sådär nojjig och tror att jag hör konstiga ljud så då vill jag skrämma bort dem genom att gallskrika carola eller nordman!

Men jag och min första lilla ponny Goliath hade många givande samtal i ung ålder för jag förklarade för honom att ville han säga JA så skulle han ta tebax höger öra och NEJ vänster öra och VET EJ båda öronen.
antingen red jag ju eller körde så jag var alltid bakom öronen på honom och jag babblade och han lyssnade ju förstås och rörde på öronen och det var konstigt hur det kunde stämma med mina frågor så bra ja va helt säker på att han förstod!
Jag såg honom som en fånge i sin egen kropp och tyckte synd om honom att han inte kunde prata, typ som en förlamad man som bara kan blinka såg ja honom fast han fick använda öronen istället..

Jag smyger in en liten bild på honom tror ni det går bra? Eller är jag olaglig då? Han är ju fux iaf men det skulle vara intressant om alla presenterade sina andra hästar här oxå om de har några andra än haflingerhästar förstås hihi

IMG_0131.jpg
[/IMG]
Detta är King Goliath shetlandsponny -89 18 års dagen firades i somras på sveriges nationaldag den 6/6.
Jag fick honom när jag var 9 och nu är jag snart 22 så han har varit med ett tag :banana:
Shone har lärt honom allt hon kan därför är denna ponny MÄSTARE på "caprioler"
 
Sv: Haflinger

Ja man ska kunna beställa tävlingsreglemente eller va det kallas på Juf men jag har försökt och det är ingen som svarar på den där mejlen så ja vet inte, jag lånade ett av min kompis..

Börja med att ge henne godis mellan frambenen sedan lite längre ner sedan lyfter du på ena frambenet som att du ska krattsa och sedan lite längre ner igen och bakåt, innunder henne och till slut är ni nere på backen.. Det hela kruxet med bugningen är att hästen ska flytta isär/bredda bakåt med bakbenen så den står stadigt när den går ner, annars kan den inte gå ner då blir det "bergsgeten" om baken är kvar där inne under sig men den fattar det efter ett tag men det tar ett tag men det är där bak det sitter, fastän man inte tror det.
Lycka till, och kom ihåg att träna korta pass och ofta inte långa och få fast så är det kanske med all inlärning..
Vet inte om det finns ngn bok om det..
 
Sv: Haflinger

Finns det någon broschyr eller något att läsa vad som ingår i bruksridningen.Hittade inte på "juf-sidan" Kunde kanske börja träna med Hanni nu även om jag inte har tänkt att tävla.
Hur lär man en häst att buga??Tips om bra bok,kanske? Vore skoj att ha något att göra de dagar som jag inte ska rida. Kramar till dig med! (kan du kanske behöva om du måste sitta o räkna)/L

Från vår uppfödning, Lotus av Vässingarps ägare har vi fått denna hemsideadress, kanske något att börja titta på även om bruksridningen också är rolig.:rofl: i alla fall lär de sig att buga, det har jag sett att Lotus kan!:bow:
www.trick-training.nu
 
Sv: Haflinger

Men du, måste man ha westernsadel på de lättaste tävlingarna oxå? det funkar så bra för oss med den bomlösa så ja vill helst inte byta..
oså måste man ju lära om henne att westernstyras och det är det ja vill hitta en tränare till att varva med NH men härikring finns det bara en massa fjantiga dressyrnördar, ursäkta uttrycket men det flödar av dem och de blir bara fler, ja menar inte att de inte behövs men alla behöver väl inte inrikta sig på samma sak heller?
 
Sv: Haflinger

Jag behöver bilder för att fatta vad som ska göras:o Jag får väl försöka att masa mig iväg på någon tävling o titta.

Lägger in en bild på Hanni o hennes "utbildare".
Vill ha en ny kamera,min är usel!/L


 
Sv: Haflinger

Jag håller på o letar westernfolk men det verkar inte finnas många av er:( får bli en framtida ambition, eller förresten va betydde d? Jo men typ nej ja vet inte ELDFUXEN!! Ordlexikon!!!

Det låter så bra så! :D En framtida ambition = ett framtida mål = ett mål för framtiden!

Eldfuxen, Edert Lexikon, alltid redo! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Tack,kära du! Har du hunnit kolla om hon är en "riktig" flinga? Är lite nyfiken om jag får vara kvar på tråden eller inte:D /L
 
Sv: Haflinger

Alltså, så långt som jag har kommit hittills så har hon bara de 1,563 % från pappan, så det är lugnt! :D Det saknas några namn i sista generationen dock. Jag vill inte säga mer förrän det är helt klart! Håll ut! :banana:
 
Sv: Haflinger

Har ett haflinger sto på 15 år, som är betäckt i år, står för tillfälligt i med hälta, annars annvänder jag henne till ridning..Älskar att hoppa..
 
Sv: Haflinger

på träningstävling är det fri utrustning, fast jag är inte hundra på om bomlös är ok, tror det är upp till klubben som ordnar!
vet att man kan få dispans ibland..

är det lindesberg i örebros kommun du bor i?
 
Sv: Haflinger

Fin pålla! Gillar att hon ser rättså kraftig ut. Jag gillar haflingers med lite "kött på benen" (fast jag önskar att min hade lite mer muskler och mindre fett ;))...

Det är väl inget fel på din kamera???
 
Sv: Haflinger

Vet faktiskt inte,ca 145cm? ,men jag kan försöka att mäta henne i morgon. Hon verkar lättlärd,gillar att jobba.Tur för mig att jag har en tjej som vill utbilda henne!
 
Sv: Haflinger

Välkommen till Bukes bästa tråd!!
Bilder vill vi gärna se! Vill också veta mer om stam på sto o hingst!
Varför är hon halt?/L-nyfiken i en strut:eek:
 
Sv: Haflinger

Sådan matte sådan häst -när det gäller mig alltså!! Jag kan inte ha en smäcker variant pga en "viss" rondör så jag gillar/behöver lite massa.
Skulle önska en lite bättre variant på kamera,Golden Tinka vad har du för sort? Den+en natuligtvis bra fotograf ger mycket fina bilder!/L
 
Sv: Haflinger

hon ser större ut;)

jag har en Canon 400D, super bra! går dock loss på mellan 8-10 tusen med objektiv, men det är den värd!:love:
har haft den sen mars och jag håller fortfarande på att försöka lära mig alla finesser!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp