Sv: Haflinger
Hej Hej nu kommer jag och stör i cirkusletandet nerå haha!
Tänkte bara slänga in lite nya bilder sen i söndags när jag och Shone var med och tävlade i DM i bruksridning i örebro län.
Förklaring till respektive bild står nertill..
[/IMG]
Titta, enda sättet att få shone att se smal och smäcker ut på ett kort är att ha en ardenner vid sidan av..

Det funka!
[/IMG]
1 minut innan start och Jessica kliar sig i huvet och undrar hur f*n detta ska gå till
[/IMG]
Startlinjen är passerad och vi har kommit in i det första svåra momentet: en halt på 10 sek med framhovarna inom markerat område, denna klarade vi utan problem det blev värre på tillbakavägen där halten var på 20 sek då lyckades vi bara stå i 11 sek
[/IMG]
Det andra svåra momentet var att hoppa av hästen på en "brygga" leda fram den en bit och sedan hoppa på igen och jag kan säga att där var jag glad att jag ännu är smal och smidig annars hade jag inte fixat det när hästen INTE går närmre än 1 meter ifrån bryggan och jag vågade inte dra i henne för då skulle hon ha vänt ut arslet så ja skulle fått hoppa upp på huvet på henne men upp kom jag!
Sedan väntade en backa i vinkel där hon tog 9 steg utanför sågspånslinjerna så där drog vi på oss 45 straffpoäng.
Sedan bar det av över en bro till stubbåkern och trampa på ett brunslock, vända i trångt utrymme, trava genom avsmalnande korridor och gallopera över två hinder.
[/IMG]
Här har vi travat genom en serpentinbana med portar i bokstavsordning men mellan B och C så var shone tvungen och stanna och bajsa så då fick vi straffpoäng för felaktig gångart eftersom halt inte är trav, 1 straffpoäng för varje påbörjad 2 sekunders period.
På protokollet står det: Felaktig gångart, hästen stannar och bajsar!! (De två !! var med)
Men på denna bild syns det lite att hon tycker det är kul, hon älskar att springa vilket jag fick erfara tidigare samma dag på en annan stubbåker där vi värmde upp och hon drog iväg i ASgalopp Yihuuu
[/IMG]
Här är vi på tillbakavägen över bron
Jag skrev med lite extra onödig fakta på vissa ställen, tänkte att de som inte vet vad bruksridning är riktigt kanske blir lite intresserade och ställer upp. Det är ju fjordingarna som härskar oftast på dessa banor så det vore skoj om det kom ut fler haflingerekipage med tanke på att haflingern är en sån smart häst så är den som gjord för denna gren!!
Jaha och så undrar ni förstås hur det gick ja, vi drog på oss 102 straff och den som vann hade väl typ 20 men vi var 14 startande och ja vet inte riktigt vilken plats jag kom på men mellan 6:e och 8:e tror ja, ska ta reda på det imorrn så jag är helnöjd!!
Men nu ska shone få vila och äta massa gräs för nu behöver hon inte vara vacker längre det här året
Jag är snart klar med hennes meritlista kämpar som f*n, mitt mål är att få in en dressyrtävling oxå får se hur det går, blir väl en Lätt D HAHA! Utan galopp, om jag hittar någon...
Nej men allvarligt talat, ni som sålt föl av något slag nog borde det väl vara enklare att sälja ett föl om du verkligen har bevisat att mamman är en riktig allroundhäst?? för då finns det ju chans iaf att fölet oxå kan bli det..
Kramar på er mina vänner