Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Hej!
På lördagen vart hennes klass att hamna.. jag som hade hoppats på fredagen så skulle det inte bli så tidigt.. men då behöver vi ju inte åka dit me henne två dar i rad iaf.. jaha, men va ska du va me på då? Det vore skoj att veta vilka man ska tävla emot..
jag e me i klassen äldre ston utan föl eller nå sånt..
Kram kram
 
Sv: Haflinger

Nej hon var inte så gammal, det var väl egentligen därför jag fick rida henne den gången. Therese hade lite problem med att hon var så het, så vi bytte häst (hon fick rida min filbunke, mamman till min nuvarande). Vi var på långtur, några haflinger tillsammans med ett turridningsgäng (islänningar).

Nej, vi ska inte vara med på utställningen.

Angående bilden kan du förminska den på plats på Photobucket (Resize - 800x600 brukar vara lagom, ibland mindre)
 
Sv: Haflinger

Vilken underbart vacker häst du har! blir alldeles lycklig av att se bilderna!:love: hoppas jag hinner se henne på lördag!
 
Sv: Haflinger

Ja lite koll får man ju ha på dom nykommna grabbarna!;)
jag ska ju ge mig in i avels världen nångång så då får man ju se till att försöka hänga med i haflinger djungeln...:)
 
Sv: Haflinger

Jag ska bara njuta av att titta på alla vackra flingor. (o springa runt o leta bukefalister)
Tror inte att Hanni är så mycket att visa-överviktig o omusklad som hon är. Vet ju inte om hon är tillräckligt "ren" heller,vi kanske inte platsar bland hermelinerna:D/L
 
Sv: Haflinger

Ja lite koll får man ju ha på dom nykommna grabbarna!;)
jag ska ju ge mig in i avels världen nångång så då får man ju se till att försöka hänga med i haflinger djungeln...:)

Låter väldigt förnuftigt!:D kolla läget först. Själv åkte vi in i avlen på ett "bananskal", efter en dommarkurs för många år sedan, då vi "blev med" liz.135/T Wildkogel av en ren slump. För oss har saker bara hänt.... precis som med liz.301/T Alpkogel. Ringer till hingstens ägare för att tala om att Lupin var född och........ efter det samtalet hade vi plötsligt också blivit med hingst! Hepp!!:rofl::rofl::bump: Kul, javisst och han är en underbar kille men vi var liksom inte inställda på det att ha hingst en ganska stor omställning både i vår verksamhet och liv:crazy: Nu kunde vi inte tänka oss ett stuteri utan egen hingst, så kan det gå!:love::banana::banana:
 
Sv: Haflinger

Ingen Hanni än...... suck!
Var ute o tittade på annonser o vad får jag se-Eldfuxens Adelante är till salu! Ingen som vill börja med avel?
Han är hur gosig som helst,han kryper upp i knät på en o vill gosa. Det var för hans fina temperament som jag betäckte Faffie med honom.

JAG BLIR GALEN!!!!!! Nu ringde transportören de ska inte upp till Stockholm förrän på Lördag!!! Vem f....n har lust att vänta tills dess!
Annars fick jag åka ner till Skara o hämta henne, men till samma kostnad som innan! Fanken!!!!! /L (som just nu är mycket arg,ledsen o besviken)
 
Sv: Haflinger

Klart jag vill köpa tillbaka "Sladden" :love: Men stallet är fullt ... :cry: Håller med dig annars, han är underbar. Mattes lilla krambebis! :love:
 
Sv: Haflinger

Men åå finns det inget du kan göra för att få hem henne tidigare da? så länge kan du ju inte vänta:)
 
Sv: Haflinger

Vad jobbigt.. men skara är ju inte såå långt bort för mig.. kanske kan jag hämta henne och lulla runt på henne här på ön ett tag!:D
 
Sv: Haflinger

Ahh wildkogel, utan honom hade jag inte haft min underbara tinka...
du råkar inte ha några gamla bider på honom liggande?:angel:
har försökt hitta bilder på internet men det är ont om dom..;)
 
Sv: Haflinger

Jo jag har men det är vanliga foton. Men titta in på vår hemsida det finns ett bra och realtivt nytt foto på honom. Titta under Hästar/valacker/Klodskovgaards Wessel.
Annars var han som "Alpkotten" hopplösa fotoobjekt! De ska alltid fula sig när jag tar fram kameran. Hänger som en hösäck, slänger ut "det femte ben" och ser hur hemsk ut som helst, gäspar till och med.......... varför???:p
Jaså, Tinka är hon "made in Sweden or Denmark"..... ?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

JAG BLIR GALEN!!!!!! Nu ringde transportören de ska inte upp till Stockholm förrän på Lördag!!! Vem f....n har lust att vänta tills dess!

:devil:Förstår dig Arna ......... det är faktiskt oförskämt!!!:eek:
Men vad kan du göra:crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Jag bad min man att köra mig ner till Lidköping för att hämta hem min lilla pärla-och det gjorde han!:love:(ibland är de bara för rara!)

Så nu står hon i sin box och knaprar hö i godan ro,hon är så söt o cool!

Är lite trött efter att ha åkt sammanlagt 50 mil så jag ska nog nanna kudden,ska vara i stallet kl 7 i morgon bitti-och det känns inte alls för tidigt för en gångs skull:D Fixar bildet i morgon! G´natt! /L
 
Sv: Haflinger

Annars var han som "Alpkotten" hopplösa fotoobjekt! De ska alltid fula sig när jag tar fram kameran. Hänger som en hösäck, slänger ut "det femte ben" och ser hur hemsk ut som helst, gäspar till och med.......... varför???:p


Jaså, det är där det genet kommer ifrån. Wincent är ocjså hopplös på kort:crazy:
 
Sv: Haflinger

Jag bad min man att köra mig ner till Lidköping för att hämta hem min lilla pärla-och det gjorde han!:love:(ibland är de bara för rara!)

Så nu står hon i sin box och knaprar hö i godan ro,hon är så söt o cool!

Är lite trött efter att ha åkt sammanlagt 50 mil så jag ska nog nanna kudden,ska vara i stallet kl 7 i morgon bitti-och det känns inte alls för tidigt för en gångs skull:D Fixar bildet i morgon! G´natt! /L

Va roligt för dig!

Ska bli kul o se lite fler kort på henne.

Den 1 september kommer Wincent äntligen hem - ska bli så skönt:bump:
 
Sv: Haflinger

Persika! Jag är kär i din häst:love:

Jobbar själv inom skogen (fast inte som skogsarbetare) och har flera gånger tänkt att det skulle vara kul att kunna köra lite i skogen med pållen - bara för skoj. Har för mig att det finns någon sådan kurs på något naturbruksgymnasium, men minns inte vilken.

Ni verkar ha varit med om mycket. Hoppas att jag själv kan komma i gång o göra lite sånt med Wincent snart nu när han kommer hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp