Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Håller med Arna. Dom är lugna, orädda och stabila. Men man måste vara lite bestämd också för dom är också envetna och smarta. Men vad jag vet är väl de flesta flingorna större än C-ponny. Har man fått en haflinger som vän är den samarbetsvillig och social - är min erfarenhet.
 
Sv: Haflinger

Så jag behöver inte lägga ner tanken på haflinger bara för att jag är feg av mej?

Hur är dom kroppsmässigt, är dom tunga och grova?

Har en fjording nu, 143,5cm vägde honom förra veckan och då vägde han 600kg. Han är väldigt "kompakt" och tung. Och jag vill att min nästa häst ska vara något "nättare". Är det fel att kolla efter flingor då?
 
Sv: Haflinger

hej hur gör man me PM:et då? kan inte d här, är "ny" här.. jamen akademiskt har ja inte riktigt förståt va d är förnå igentligen?
ja tänkte prova lite western sen me, de lätta grenarna inte de här spinnen o slide stop o allt va d heter som sliter ut hästen.
 
Sv: Haflinger

11.jpg
[/IMG]
Detta är Shoshone sommaren -04 på premiering, när hon var 4 år hon fick 40p och hon kommer aldrig vara såhär fin igen, så smal och smäcker som en blomsterknopp.. nu däremot har hon växt till sig och blommat ut, är "lite" grövre helt enkelt..

Jag undrar är det någon som vet vem någon av dessa haflingerston är, som har någon bild eller nå på nån eller rent utav äger någon, så ja vet vilka jag ska gå med:

Miriam
Mira
Vina
Arielle
Loni
Lotina
Carona
Blaize
 
Sv: Haflinger

Så jag behöver inte lägga ner tanken på haflinger bara för att jag är feg av mej?

Hur är dom kroppsmässigt, är dom tunga och grova?

Har en fjording nu, 143,5cm vägde honom förra veckan och då vägde han 600kg. Han är väldigt "kompakt" och tung. Och jag vill att min nästa häst ska vara något "nättare". Är det fel att kolla efter flingor då?

Jag tycker det låter som en flinga vore perfekt för dig. En häst som är allround både i ridning och körning, lite mera ridbarhet än en fjording men fortfarande viktbärande och robust. Om jag förstått saken rätt (från din andra tråd) så var problemet med din fjording inte i hanteringen från marken utan att den hade fått en del dumheter för sig ute i skog och mark, och sen blev det lite av en ond cirkel. Det behöver inte alls bli samma problem med nästa häst. Ut och provrid haflingerhästar och känn dej för, självklart är de individer och du ska hitta en som passar dig, men rasen som sådan tror jag vore jättebra med tanke på vad du beskriver att du söker.
Lycka till!
 
Sv: Haflinger

Nej, nej och åter nej! Waquero är en sådan häst som aldrig blir till salu. Däremot har han varit utlånad till Nicole i två år! :)
 
Sv: Haflinger

Men hallo, det lär väl snart komma ett katalog på alla deltagarna!?:confused:
 
Sv: Haflinger

Vad jag kan förstå så är hingstvisningen på söndag,vet någon tid?
På lördag vad händer då? Tycker att det är svårt att hitta info.

Är bara tvungen att lägga in ett par bilder på Hanni o Stina(min dotter) Lovar att jag ska ge mig sedan........:o


 
Sv: Haflinger

Grattis Arna!
Vad söta dom är ihop, dina två småtöser;) förstår att du njuter av synet och roligt att du delar med dig till oss andra!:bow:
 
Sv: Haflinger

Ser ut som en jättetrevlig häst, och jättefina kort på både dotter och häst!! Varför skulle du ge dig? Jag tror att vi alla här GÄRNA vill se så många flingor på kort som möjligt, eller hur :D?!
 
Sv: Haflinger

Ser ut som en jättetrevlig häst, och jättefina kort på både dotter och häst!! Varför skulle du ge dig? Jag tror att vi alla här GÄRNA vill se så många flingor på kort som möjligt, eller hur :D?!

Ja det har du alldeles rätt i!!! :bump:

Så bara bomba på med bilder! :D
 
Sv: Haflinger

Hi,hi! Då tar jag ett par till! Nyhetens behag antar jag. Tog en liten tur i skogen idag hon verkar inte så van vid stenar o stubbar men gör snällt det man ber om.


Vad tycker ni om grimman? Hittade den i Tysklandet o var naturligtvis bara tvungen att handla!

/Lisa
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp