Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Lånar knapp**


Här är ett par bilder på vår Haflingervalack Wildfang, inköpt för ca ett år sedan från ett turridningsstall för att bli skogsmulle åt min mamma. Dock så upptäckte vi snabbt hans trevliga ridbarhet o utvecklingspotensial så han tränas o tävlas numera i både hoppning och dressyr! Han utvecklas snabbt och går just nu div 2 dressyr samt även div 2 hopp (start nästa helg) samt ska debutera LA dressyr o LB hoppning inom kort. :o

Jag som ej haft något med rasen att göra tidgare är väldigt imponerad med den otroliga ridbarheten o samarbetsförmågan, den skulle jag gärna ha hos mina halvblod! Han har väldigt lätt för sig i traven och kommer förmodligen vara okomplicerad att lära passage/piaff, däremot så har han svårare för sig i galoppen och det är först nu som han börjar kunna gå i någorlunda arbetsgalopp. Han är storgalopperad och faller lätt i sär, vilket jag upplever vara rasrelaterat när jag läser om, eller ser andra flingor!

Uppställningsbilden och dressyrbilden är från dagens tävling och hoppbilden är från första hopptävlingsdebuten i våras!:p

IMGP2101.jpg

IMGP2108003_0001d.jpg

S5032390.jpg


Någon mer än vi som kommer till Haflingermästerskapen på strömsholm 1-2 september??

Mvh Maria
 
Sv: Haflinger

Jag kan inte annat än att hålla med om att flingor är beroendeframkallande! Jag kommer ihåg första gången jag ens såg en Haflinger. Det var runt 9 år sen, jag åkte förbi ett stall (stallet där jag några månader senare hamnade för att stanna!), och såg två Haflinger i en hage.. Det var då Blondine och hennes avkomma Bayliss. Jag gick bara i 6:an på mellanstadiet men jag kommer verkligen ihåg hur jag tänkte att "woow, DEN hästen vill jag rida på"... Sen sisådär en månad senare satt jag upp på Blondine för första gången :D :banana: Och jag är fortfarande kvar i samma stall och sköter samma hästar!

Det är kul att vi har fått lite tillökning, tack o lov för Ville som ser till att stona tar sig även fast man bara betäcker en gång :bow:

Blondine!!

En av mina fd. flingors mamma och Bayliss är systern!:love:
 
Sv: Haflinger

Jättefin kille!
Tror att det är så med flingor att de har en fin trav men har svårt med galopp.
Jag kommer o tittar på Strömsholm så jag ska hålla ögonen öppna efter dig./L
 
Sv: Haflinger

Roligt!! Jag kommer inte att rida själv. Eftersom han är ponnymått o jag är för gammal så är det en annan tjej som tävlat honom nu o hon kommer få rida även då, även om det är andra regler där ang åldrar. Det är hennes sista tävlingsår då hon är 18 så hon får tävla så mkt hon vill, jag kan rida själv nästa år;)
 
Sv: Haflinger

Jättefin grimma (och häst också förstås). Är det edelweiss på den? En sådan vill ju jag också ha!
 
Sv: Haflinger

Japp! Edelweisar ,"blåsippor o någon röd variant av alpblomma(är inte så bra på botanik:D)
Men snygg är den!
 
Sv: Haflinger

Vilka fina bilder. Visst är haflingern en mångsidig liten häst!

Ja verkligen!! Han är som dagt den enda Haflingern jag haft o göra med men jag har läst alla andras beskrivningar där han passar in bra.

Väldigt allround och stadig, men samtidigt lite nerv så kanske inte en ren nybörjarhäst. ;)
 
Sv: Haflinger

Kolla vilken fin bild på Faffie! Är klart nöjd,hon har det lite sorgsna draget som hon hade sista tiden då hon hade ont. Ville ha ett porträtt på henne o hittade en tjej på nätet som tecknar jättefint. En för tidig födelsedagspresent till mig./L
 
Sv: Haflinger

gud vad fin!
ovanför soffan i vardagsrummet har vi ett enormt kort på våran gammla döda hund, visserligen ser han bara ut som en stor pälstuss, men det känns fint att ha ett minne och se på ibland!;)
 
Sv: Haflinger

Jaså! Vad hette din före detta flinga då? Om han/hon är helsyster med Bayliss så har han/hon mååånga andra syskon också, bl.a. min lilla Bina :)
 
Sv: Haflinger

Dåliga nyheter!!! Nu har vi kollat upp Ville hos veterinär och han är behandlad för hovledsinflammation.. Typiskt, bara en dryg vecka innan Strömsholm :(

Så det blir ingen Alphaville på Strömsholm i år :( :(
 
Sv: Haflinger

Vad tråkigt! Första året för oss på HM, vi trodde det skulle vara måååååångs Haflinger där o tävla, jag hade liksom en bild framför mig där typ 40 flingor tävlade mot varann i varje klass. Så fick vi hem startlistorna häromdagen o insåg att det är 6 st i LA:4an, några fler i LB:0... Även i hoppningen var det ju lågt deltagande. Jag hade nog missuppfattat det hela lite;) Ska bli kul ändå, men synd bara!!

En till fråga, är det verkligen så att de som ska starta LA:4an är redo för det programmet, egentligen. Alltså tänk att det vore en vanlig tävling. Tycker att våran är hyfsat välriden men inte är han redo för några välbalaserade 10meters volter i galopp i ändamålsenlig form för LA. Som jag fått uppfattningen så är det inte bara våran som haft problem med samlign i galoppen o vadf jag sett på bilderna från tidgare HM så verkar startfältet vara av ganska varierad nivå. Är det LA:4 bara förskojs skull med lite olika moment o alla flingor kör efter sin förmåga, eller är de som ställer upp i den klassen ute o tävlar LA:4 på vanliga tävlingar också?? Någon som vet??

Vi gör det för skojs skull, men själv hade jag hellre sett att det gått i något enklare program:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp