Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Hej! ja, det är mitt mål, att rida mer med sätet och vikter vill jag lära mig mer om tycker inte att det stämmer med så mycket skänkel för då funkar inte eftergiften eftersom hästen ska försöka komma bort från skänkeln och när den gör det så försvinner den men om den aldrig försvinner så blir människan aldrig nöjd, eller de belönar ju med skritt när hästen gör rätt.
Men när hon ridit min häst i en timme var hon HELT om-inriden (hästen alltså) när jag satte mej upp på henne, så fort man sluta skänkla så stannade hästen och det var "lite" jobbigt tyckte jag för så vill ja inte ha min häst
Håller med om att det är hästen som ska jobba inte jag, ok det är ingen dans på rosor att rida i form men det där var nå hemskt jag satt och tröck allt vad ja hade med mina ben och det ända hon sa till mej var mera ben mera ben och det ända jag koncentrerade mej på var pressa pressa pressa behöver ja berätta om min benvärk de närmsta dagarna efteråt..

ja, jag kan hålla med om att det handlar om 20- 30 cm i western och det var det min flinga gillade att kunna ridas i form på lösa tyglar hon var lixom fri men ändå inte och ja tror det är på den vägen man till slut kan ta av tränset!
Jag fick ju ett presentkort på en lektion i centrerad ridning när jag var med på distansen, ska nog ta och använda det, bara prova och se om det är nå för mig ..

På frågan om jag har möjlighet att träna för honom så är nog svaret nej, dels för långa vägen dit och dels för denna "skänkelbit" som inte alls stämde in på mitt sätt att hantera djur.. vi får leta vidare med ljus och lykta efter någon annan bra tränare, red för stefan spak en gång när ja va mindre men han e nog mer horsemanship gubbe kanske .. vet inte vart han har tagit vägen heller..
Kram på er, nu närmar sig den STORA helgen hörrni nu e d ingen helg kvar emellan för nästa helg är det!!! Ska åka iväg och tvätta hästen någon dag i veckan bara, har inge varmvatten i vårat stall..
 
Sv: Haflinger

ja, jag kan hålla med om att det handlar om 20- 30 cm i western och det var det min flinga gillade att kunna ridas i form på lösa tyglar hon var lixom fri men ändå inte och ja tror det är på den vägen man till slut kan ta av tränset!

Hej igen Persikan!

Om du gillar tanken på att rida utan träns kanske du gillar detta? http://www.youtube.com/watch?v=eHaEzGz0HeE

Karln är "lite" omstridd, men rider utan träns gör han!

Hittar tyvärr ingen film av Luis Kompatscher och hans haflinger Nikita (rids utan träns, westernridning). De är annars helt suveräna :love::love::love: Nu har jag letat halvt ihjäl mig efter bilder av dem, här kommer länkar (från generalrepetitionen inför showprogrammet vid den europeiska utställningen nu i juni):

http://www.das-haflingerforum.de/wb...ro_meran_gala&nr=64&max=67&bps=9&vid=148&sid=

http://www.das-haflingerforum.de/wb...ro_meran_gala&nr=65&max=67&bps=9&vid=148&sid=

Nikita gör (gjorde, hon är pensionär nu) slidestops, rollbacks och spins, och sen går hon i sidepass över levande människor! :eek: Allt med bara ett rep om halsen (och ryttare på ryggen, förstås). Jag bara älskar den hästen! Vill ha alla hennes avkommor i mitt avelsprogram! :love: (fast det kommer jag aldrig att ha).
 
Sv: Haflinger

Hästarna här hemma döör om man lägger på skänklarna, dom lyssnar istället bra om man släpper ifrån skänklarna.. svårt att förklara!;)
har du vart inne på www.wras.se ? där kan du klicka dig vidare till närmsta distrikt och därefter närmsta klubb! dom flesta klubbar ordnar ju träningar!;)
 
Sv: Haflinger

HEJ!
Guud va fränt det är, det är verkligen mitt mål och jag vet att jag kan klara det om jag jobbar hårt! Jag komunicerar bra med henne från marken ska bara föra över det till hästryggen ..

Vilket avelsprogram?
På riksutställningen, vad ska man ha för färger på sig, ska man vara helsvart eller mörk nere och ljus uppe? tänkte om du har någe tips..

Men HÖRRU är det du som är Kerstin Dreborg? Det är ju din hingst wacker jag vill ha i vår!! Ska du visa honom i helgen?
Ja kollar !.!.!
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

försök matcha hästen! vi brukar köra på beige byxor och ljus skjorta! annars funkar mörka diskreta färger med!;)

skall på kurs med nazorov i mitten på september! :)
 
Sv: Haflinger

ha ha visst är dom!;)
äntligen, ett program!
ska nog hinna dit för att se valacker och inte godkända hingstar på lördan!:)
 
Sv: Haflinger

knapplån

moderatorn påminner om att tips om evenemang inte hör hemma på forumet!
 
Sv: Haflinger

:oOj då.Förlåt............Tyckte annars att det var intressant för er att veta!:bow:
 
Sv: Haflinger

Snälla,snälla söta Ameo:love:(uppenbart smicker! Du köper det va?:D) låt oss haflingernördar få bolla våra tips o arrangemang,vi är så få att det är svårt att hålla oss up to date utan Bukes hjälp.

Jag ser iaf fram emot helgens övningar!Ska bli kul att se om man kan känna igen några härifrån./L
Fina damer ,GT!!
 
Sv: Haflinger

*knapplån* hoppas vår kära moderator är snäll och tycker att denna fråga är ok!;)
Var ska ni bukefalister som inte ha turen att bo i närheten av strömsholm ta vägen nattetid? har kollat på vandrarhem, men är för snål och funderar på att tälta i kylan! men var ska man campa?;)
 
Sv: Haflinger

hihi håller med arna!!

Och för det tackar och bockar shoshone :bow:

IMG_0137-1.jpg
[/IMG]
 
Sv: Haflinger

Vilket avelsprogram?

Mitt avelsprogram = min avel av haflingerhästar.

Alltså, om jag säger att jag vill ha alla Nikitas avkommor i mitt avelsprogram så menar jag att jag vill ha alla hennes avkommor i mitt stall och avla på dem. Målet med min avel är framförallt hästarnas "insida", och "insida" har verkligen denna underbara lilla häst. :love: Å andra sidan är jag inte säker att Nikitas "utsida" passar så bra till min hingst, så därför blir det nog inga Nikita-avkommor här ändå, som jag sa. För lite bryr jag mig ju om "utsidan" också ... ;)
 
Sv: Haflinger

Men HÖRRU är det du som är Kerstin Dreborg? Det är ju din hingst wacker jag vill ha i vår!! Ska du visa honom i helgen?

Jo, jag är jag! :D Och jag kommer att visa honom på Strömsholm. Han måste visas för att få fortsätta verka i aveln, och det vill både han och jag att han ska få göra.

Räknar inte med några jättehöga poäng i år, för han är så feeet ... :o Och jag åker till Strömsholm, visar honom för att jag måste och åker sen hem igen. Vi känner oss tyvärr inte speciellt välkomna.
 
Sv: Haflinger

Jag är besviken!! Ca 400 hästar på Elmia häst och inte en enda var Haflinger.. Riktigt tråkigt, hade varit ett perfekt tillfälle för folk att få se hur underbara och dessutom otroligt vackra våra flingor kan vara! Tråkigt tråkigt...

Synd att inte ni var där och visade upp Blondine med föl!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp