Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

duktig bugande häst, har en likadan här, men tyvär inga bilder på datorn!
kan istället bjuda på nåt så ovanligt som ridbilder!!!:)
bry er inte om liket på hästryggen bara!;) jag gör mig INTE på kort!:angel:
haffi074.jpg

haffi026.jpg

haffi255.jpg


och så klart det korrekta sättet att sitta av från en flinga!:D
haffi337.jpg



+ en bonus bild på mimban som fick skrota i hagen!;)
haffi006.jpg
 
Sv: Haflinger

Hej Kerstin, Ja struntar i om han är fet nu, tecken på att han mår bra och är frisk! Jag vill iallafall betäcka med honom i vår för ni var inte så långt ifrån oss, vi finns i örebro trakten de andra låg ju längre bort än jönköping.
Ja, jag har förstått att det är lite osämja i klubben :( men har inte engagerat mej så mycket i alla brev vi fick om det, det blir väl så helt enkelt när det går för länge, man behöver väl byta ut folk i styrelsen med jämna mellanrum så det inte blir några personliga påhopp eller jag ska inte säga nånting, jag vet inte ens vad det handlar om och det är tråkigt att prata bråk på denna GLADA tråden:D..

Men jag tycker verkligen inte att du ska känna dej ovälkommen med tanke på att det är för hästen du är där och för att du gör en god hand i haflingeraveln och det kan ingen neka till, tänk om just dina hingstar inte skulle funnits, då skulle många andra härliga haflingerindivider heller aldrig funnits.
Vi gör ju historia här!
Kraaam
 
Sv: Haflinger

Jag ser iaf fram emot att få se dig!
Om jag ser att det blir tillfälle så ska jag minsann terrorisera dig:devil:
Jag ska busvissla o hojta i högan sky när duäntrar banan med din eldiga hingst:D:D:D
Det är inte alla medlemar i SH som håller med styrelsen o deras "galenskaper". Kramar Lisa!
 
Sv: Haflinger

Tycker att liket ser ovanligt bra ut för att vara lik! De lik jag brukar se,(är sjuksköterska) brukar definitivt inte se lika fräscha ut:D/L
 
Sv: Haflinger

ha ha ha, konstigt nog rinner min fräscha solbränna av mig när ja ska dokumenteras.. men men, jag ser den iaf när jag ser mig i spegeln!:bump:
 
Sv: Haflinger

Menar du att ni hade såpass mycket sol att du lyckades få en brun nyans????? Jag skulle kunna göra reklam för Albyl:rofl:/L
 
Sv: Haflinger

Det blir en spännande och rolig helg för oss alla haflingernördar!:banana: Både utställning och tävling, då får vi se flingor "in aktion" också! Vi kommer att få mycket att snacka om här framöver.:rofl: Har precis fått mail från Finland, Lupin har kommit fram och är vid gott mod, jag däremot har varit lite "lessen" som alltid när mina små flingebarn lämnar stallet!:cry:
 
Sv: Haflinger

Stackars Lupin,åka så långt o inte förstå vad de säger!:D
Hoppas att det blir bra,och det vore väl konstigt om du inte skulle vara lite ledsen,det är man väl även om man vet att de får det bra.
Tröst-Kramar till dig!/L
 
Sv: Haflinger

Håller med dig Persika! Inget bråk på denna GLADA:banana: tråd!
En styrelsen behöver förnyas annars är risken att personliga intressen går före.:devil: Det är fullt naturligt att det blir en turbulent tid när det sker ett styrelsebyte men resultatet är det som räknas och jag anser i alla fall att det skett en utveckling i den possitva riktningen. Alla ska känna sig välkommna sen kan det alltid vara olika meningar inom en förening och så kommer det väl också an på hur man själv har agerat!;) Sticker man ut näsan får man tåla några knäpp på den också! Slut diskuterat tycker jag..... Men vem f-n bryr sig om vad jag tycker, häpp!:banana::bump:
 
Sv: Haflinger

Tack Arna! Senast nytt från Lupin är att resan gått bra och just nu busar hon med kompisarna, en haflinger och en shettis hemma i hagen i Finland. Ja språket lär bli något i hästväg:D Jag har tränat på "Kitos" och Minä rakastan sinua" (resevation för stavningen):D det kommer man långt på i Finland enligt egen erfarenhet:angel:
Saknaden efter de små liven gäller även människobarnen är väl en "morsas" öde men tänk om man inte kunde känna så?
Hur klarar din nykommlig det med språket!?:bump:
 
Sv: Haflinger

När vi ändå är igång med språket:rofl: så kan jag berätta en rolig upplevelse vi hadde när vår liz.120/T Wintertraum tillsammans med vår dotter kom hem från Tyrol, Österrike. Dottern hade arbetat på Fohlenhof i Ebbs och där förälskat sig i avelhingsten liz.120/T Wintertraum(en helbror till liz.135/T Wildkogel). Wintertraum skulle tas ur avlen och gå till slakt:cry: men Laura placerad sig framför hans box och vägrade flytta sig, hon ville köpa Wintertraum(var nu de pengarna skulle komma ifrån)! Resultatet blev i alla fall att han fick leva och hon fick köpa honom men endast som valack! Sagt och gjort, det var en tuff tid men Wintertraum avgudade sin lilla matte och trivdes bra i ett nytt mindre stall. Så kom de till Sverige och vårt lilla mys stall! Wintertaum trodde att han var boss över allt och vi försökt på svenska, tyska, danska så att ljudet blev rätt tala om för honom hur reglerna var här men intet hjälpte till Laura på TYROLER DIALEKT röt till så det visslade om öronen på Wintertraum.
Han tvärnitade och ställde sig i givakt!!!!!!!! :rofl: Sedan dess har herrn uppfört sig exemplariskt!!
 
Sv: Haflinger

Wintertaum trodde att han var boss över allt och vi försökt på svenska, tyska, danska så att ljudet blev rätt tala om för honom hur reglerna var här men intet hjälpte till Laura på TYROLER DIALEKT röt till så det visslade om öronen på Wintertraum.
Han tvärnitade och ställde sig i givakt!!!!!!!! :rofl: Sedan dess har herrn uppfört sig exemplariskt!!

Vilken härlig historia! :)

Men det begrep ni väl att ni måste hålla ordning på dialekterna! :rofl:;):D
 
Sv: Haflinger

Ja så nu fräser vi "Pas mal auf" och ett eller annat på tyrolerdialekt som Hannes Schweisgut hade väldigt roligt åt när han besökte oss i våras.:) JAG vet inte vad det var vi sa men både Wintertraum och Hannes såg ut till att asgarva!!:smirk: Kul när man kan få spela pajas ibland :banana::banana:
 
Sv: Haflinger

Håller med dig Persika! Inget bråk på denna GLADA:banana: tråd!
En styrelsen behöver förnyas annars är risken att personliga intressen går före.:devil: Det är fullt naturligt att det blir en turbulent tid när det sker ett styrelsebyte men resultatet är det som räknas och jag anser i alla fall att det skett en utveckling i den possitva riktningen. Alla ska känna sig välkommna sen kan det alltid vara olika meningar inom en förening och så kommer det väl också an på hur man själv har agerat!;) Sticker man ut näsan får man tåla några knäpp på den också! Slut diskuterat tycker jag..... Men vem f-n bryr sig om vad jag tycker, häpp!:banana::bump:

Bra, då drar jag. Har trivts bra här tills nu, men får man höra antydningar om "personliga intressen" och "hur man själv agerat" då är det slut med det. Jag har försökt förtvivlat att dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter, men blir bara mobbad och trakasserad som "tack". Kan också upplysa er om att jag blev föreslagen till styrelsen av nuvarande ordföranden vid ordinarie årsmöte 2006, men tackade nej av egen fri vilja, så jag är inte sur för att jag inte får bestämma. Och regelbundet utbyte av styrelsemedlemmar stod faktiskt inskrivet i de gamla stadgarna, som nu är helt omgjorda ... NU finns den regeln inte kvar ...

Däremot tycker jag INTE om den behandling vår familj har fått utstå. Båda mina föräldrar har blivit uteslutna ur föreningen, på helt felaktiga grunder ("motarbetat föreningen" och "varit illojala" och allt vad som påstås). Nu är jag uppsagd som registrator också. Inte ett tack har vi fått, efter att ha jobbat i mååånga år för föreningen och haflingern. I stället sparkar man på oss, så nej, jag ser INTE fram emot helgen.

Så, nu ska jag lämna denna tråd för gott, så att ni kan fortsätta att ha trevligt.
 
Sv: Haflinger

på tal om din dotter och fohlenhof så träffade jag på en tjej vid namn Alex, när jag och en kompis var i USA och jobbade med haffisar förra hösten.
dom hade tydligen jobbat ihop på fohlenhof!;)
världen är bra liten ibland...:D
 
Sv: Haflinger

Vad tråkigt att du känner så!:(
har hört att det varit intriger i klubben, men eftersom jag inte är medlem har det inte intresserat mig!
tycker anars att det vart jättebra att ha dig här då du verkar ha en enorm koll på haflinger världen!:bow:
 
Sv: Haflinger

Håller med Golden-Tinka, tråkigt att du känner så. :crazy:
Hoppas verkligen att du håller dig kvar i tråden!

Är inte heller medlem i föreningen så jag vet inte alls vad som hänt eller hur det varit, men har oxå hört talas om en hel del tumult!
Tror det är svårt att hålla alla "glada" i en förening. Det är ju alltid nån som inte tycker likadant som den andre. Det hör väl till! Eller?

Men som sagt! Tycker det är trevlig och bra att ha kunniga människor här i tråden så jag hoppas att du (och alla andra med för den delen) bestämmer dig för att stanna kvar och hjälpa och guida oss andra med bra råd och kunskap. :)

//Camilla
 
Sv: Haflinger

Tråkigt om du lämnar tråden Eldfuxen du har mycket kunnande och är en duktig haflinger tjej. Vad gäller "förenings piss" så har jag varit med så länge att jag lärt "Skit i det". S:)nälla stanna kvar i tråden......... jag gillar faktiskt dig...........:) som Haflingertjej!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp