S
Sprettur
Sv: Gummiband
Tur vi inte har samma uppfattningar om allt kan jag känna.. Hur jag tränar min häst är ju hur hästen rids, inte vill jag ta fram något som känns onaturligt.. vilket jag tycker det känns i detta fallet.
Jag tycker nog Inte_ungs jämförelse var ganska bra jag.
Tycker du dina hästar väljer vad (om) de vill träna varje dag? Jag använder själv boots av och till i träningen, jag tränar dressyrjobb i paddock, tränar tölt, galoppfattningar osv osv. Och inte 17 inbillar jag mig att min häst väljer det. Det är det ju jag som gör! Vi rider våra hästar och väljer både vilken träning, mat, hagvistelse och övrigt liv de får....
Jag skulle aldrig använda gummiband eller de där schackles, det är ju förbjudet i Sverige; men vill ändå tacka Viva för att jag fått lite mer kunskaper om de metoderna. Gummiband som princip låter lite som Inte_Ung sa: gymträning för häst. Huruvida det är lämpligt eller inte är en annan femma. Det skulle man behöva lite underlag på för att helt säkert kunna bilda sig en säker uppfattning. Nu känner ju jag inget behov av att få något så extremt bensprattel så det känns rätt inaktuellt att ens fundera över metoden.
Tur vi inte har samma uppfattningar om allt kan jag känna.. Hur jag tränar min häst är ju hur hästen rids, inte vill jag ta fram något som känns onaturligt.. vilket jag tycker det känns i detta fallet.