Gulligaste djuret?

En kollega som var pÄ besök frÄn Perth hade bilder pÄ Quokka som Àr ett slags "nationaldjur" i den delen av Australien. NÀr de "ler" ser de jÀttecharmiga ut. (Men annars Àr nog mÄnga gnagare lika söta).

HÄller med om att Äsnor och alpackor ser söta ut, de flesta andra djur Àr mer "stiliga" som vuxna.

Älskar smĂ„fĂ„glar, kan titta pĂ„ dem i evigheter! Men i slutĂ€ndan Ă€r det nog Ă€ndĂ„ katter som jag tycker Ă€r det allra gulligaste djuret 😾

Vilket djur tycker du Àr gulligast om du bortser frÄn dina egna husdjur?

Jag Àr just nu sÄ förtjust i stjÀrtmesar. De brukar komma till mig ungefÀr sÄ hÀr Ärs. Den hÀr gÄngen dök de upp prick första januari och har sen kommit pÄ besök dÄ och dÄ. Och de Àr sÄ gulliga :)
HÄller med om att stjÀrtmesar hör till de sötaste fÄglarna. Stötte pÄ en skock nÀr jag var ute pÄ promenad hÀromveckan. Andra mesar och bofinken Àr ocksÄ söta. Men den sötaste fÄgeln Àr nog ÀndÄ sparvugglan. En sÄdan med en sork i munnen ser verkligen drÄpligt ut. :laugh:

Ugglor överlag men tornugglor Àr nog ÀndÄ pÄ förstaplats :love:
Flickr_-_Rainbirder_-_Barn_Owl_(Tyto_alba).webp

Tofsvipa!
BÄde för att de Àr sÄ söta med sin lilla tofs och för att deras ankomst betyder vÄr.
Att de flyger som om de vore berusade Àr ocksÄ ganska underhÄllande.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Jag vill nÀsta Är försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dÄlig pÄ att hÄlla koll pÄ min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Hej! NÄgon hÀr som har grÄhund eller erfarenhet? Vi stÄr just nu pÄ kö pÄ en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats pÄ en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
SamhÀlle SÄg att @Görel tipsat om denna pÄ annat hÄll men den Àr för intressant att inte fÄ en egen trÄd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 034
Senast: Sirap
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar