Gulligaste djuret?

Om det måste vara vuxna djur så blir det adéliepingvinen för min del, på grund av ALLT! :love:
T1216PENGUINS1_TS_HR.jpg

Vilket djur tycker du är gulligast om du bortser från dina egna husdjur?

Jag är just nu så förtjust i stjärtmesar. De brukar komma till mig ungefär så här års. Den här gången dök de upp prick första januari och har sen kommit på besök då och då. Och de är så gulliga :)
Jag har bara sett stjärtmes på foto, följer ett fågelkonto på instagram och helsike vad söta de är 😍😍

Vilket djur tycker du är gulligast om du bortser från dina egna husdjur?

Jag är just nu så förtjust i stjärtmesar. De brukar komma till mig ungefär så här års. Den här gången dök de upp prick första januari och har sen kommit på besök då och då. Och de är så gulliga :)

Stjärtmesar är otroligt gulliga! Jag gillar blåmesarna också! Små och väldigt kaxiga! För att inte tala om gärdsmygen med sin söt lilla stjärt!

Stjärtmesar är otroligt gulliga! Jag gillar blåmesarna också! Små och väldigt kaxiga! För att inte tala om gärdsmygen med sin söt lilla stjärt!
Ja, blåmesar är en annan favorit! En gärdsmyg har jag nog aldrig sett i verkligheten.

Inser att just "gullig" nog inte ingår i min vokabulär :D

Men ska jag tala om hjärteknipande så är nog precis nyfödda föl på plats ett. När de är så nyfödda att de inte ens rest öronen utan ser ut som vädurskaniner. Blöta, omtumlade och alldeles underbara. :D:love:

Enda gången den här ateisten är nära något som kan kallas religiös.

Inser att just "gullig" nog inte ingår i min vokabulär :D

Men ska jag tala om hjärteknipande så är nog precis nyfödda föl på plats ett. När de är så nyfödda att de inte ens rest öronen utan ser ut som vädurskaniner. Blöta, omtumlade och alldeles underbara. :D:love:

Enda gången den här ateisten är nära något som kan kallas religiös.

Haha. Du skulle behöva skämskudde om du hörde mig prata med mina hundar, för de är så gulliga så, vilket de får höra hela tiden. Med bebisröst och så heter det golliga när jag pratar med dem. Mattes golliga och fina bäbisar, kanske att jag till och med säger bäbisal. Nu har jag skämt ur mig totalt, för tid och evighet. 🙈:D

Som redan nämnts, igelkottar, ekorrar, elefantkalvar. Räv är ett djur jag är väldigt svag för. Så charmiga så det finns inte. Sen kan jag inte hjälpa det, men möss. Jag har en hatkärlek till dom. Dom är vidriga skadedjur men dom är verkligen söta. Skär i hjärtat varje gång man tömmer fällan

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 034
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar