Sker ju inte speciellt ofta.Undrar om samma sak gäller om det är mannen som blir misshandlad.
För övrigt, vart fan är världen på väg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sker ju inte speciellt ofta.Undrar om samma sak gäller om det är mannen som blir misshandlad.
Men många tror ju att detta är en rådgivningbyrå där man inte får skriva fel råd och att bara vissa får ge råd i vissa fall. Då är det väl inget diskussionforum. Är det råd eller diskussion?Poängen med en diskussion är väl ändå att diskutera något. Inte "ja alla har ju rätt till sin åsikt utan att bli emotsagd".
Helt ok? Knappast.. Vad det du om min syn på kvinnobrott generellt? Dock så är det alltid fel att sprida fejknyheter. Dvs vrida och vända på en lag till någonting den inte alls innebär. Det är inte lagligt att slå sin hustru/barn, men man har sänkt straffet på misshandel som inte kräver sjukvård. Det är bara det jag ville ha sagt innan jag blev anklagad av dig för att tycka saker jag inte påstått, därav ironin.Du verkar inte särskilt upprörd över lagen tycker jag, därav min tolkning att du tycker att den här helt okej.
Det är så dåligt i ryska fängelser så det gör inget att man lättar på lagarna lite?Det är betydligt hårdare att sitta 15 dagar i ryskt fängelse för misshandel, än vad det är att inte sitta alls i Sverige, ja. Faktum är att väldigt få kvinnomisshandlare får något straff alls, utom då besöksförbud möjligtvis.
Men hur du får det att låta att jag tycker Rysslands sänkta straff är någonting bra, det kan jag inte förstå alls.
Men många tror ju att detta är en rådgivningbyrå där man inte får skriva fel råd och att bara vissa får ge råd i vissa fall. Då är det väl inget diskussionforum. Är det råd eller diskussion?
Finns ingen som har svaret. Man får vänta och seFör övrigt, vart fan är världen på väg?
Vilket konstigt svar.Sker ju inte speciellt ofta.
Var 'good luck with that' kränkning eller förtal, dock?Jag tar det som ett ja. Du är anmäld.
Att försvåra det för för kvinnan verkar vara det största effektmålet (enligt mig) när beslut som detta fattas. Back to the future 4, i rättsväsendet.Undrar om samma sak gäller om det är mannen som blir misshandlad.
MINA argument? Hela tråden är jävligt märklig, om du frågar mig. Ungefär som att påstå att det är lagligt att vara djurplågare i Sverige då straffen är så löjligt låga. LAGLIGT och låg brottsgrad är ta mig tusan två helt olika saker. Svårt att ta en sån tråd seriöst.Vilket konstigt svar.
Dina argument i frågan är en aning märkliga, tycker jag.
Undrar om samma sak gäller om det är mannen som blir misshandlad.
...Finns ett gammalt (polskt?) ordspråk som lyder: ' en kvinna som agar sin man håller sig rask och rörlig'
Ok! Ta det lugnt.......MINA argument? Hela tråden är jävligt märklig, om du frågar mig. Ungefär som att påstå att det är lagligt att vara djurplågare i Sverige då straffen är så löjligt låga. LAGLIGT och låg brottsgrad är ta mig tusan två helt olika saker. Svårt att ta en sån tråd seriöst.
MINA argument? Hela tråden är jävligt märklig, om du frågar mig. Ungefär som att påstå att det är lagligt att vara djurplågare i Sverige då straffen är så löjligt låga. LAGLIGT och låg brottsgrad är ta mig tusan två helt olika saker. Svårt att ta en sån tråd seriöst.
Poängen med en diskussion är väl ändå att diskutera något. Inte "ja alla har ju rätt till sin åsikt utan att bli emotsagd".
Sker ju inte speciellt ofta.
Det är en viktig påminnelse om att basala mänskliga rättigheter aldrig får tas för givet, någonsinDet känns som om den kamp våra mödrar, mormödrar och andra medsystrar fört under lång tid och de framsteg den ledde till för kvinnors villkor håller på att minst sagt naggas i kanten - lagstiftning som den i Ryssland, en president i USA som säger saker som 'grab them by the pussy' , en barnmorska som går till AD för att hon anser sig diskriminerad när hon inte får jobb för att hon inte vill utföra aborter och kvinnor som tar på sig slöja och
hävdar att det ökar deras frihet ( insändare i SDS idag). Jag blir djupt bekymrad och känner att det nog är dags att stiga upp på barrikaderna ...
Så gör inte vi i Sverige. När folk kommer från jobbet så åker dom till dagis och hämtar. Sen kanske dom åker o handlar, hem o laga mat. Surfa lite på mobilen, kolla lite på TV, dags att gå å lägga sig, prata lite med sambon om att boka resa till semestern eller weekenden, sedan sova. Nästa dag jobba igen.....Jag blir djupt bekymrad och känner att det nog är dags att stiga upp på barrikaderna ...
Ja tyvärr har vi väl den traditionen ... vi får bara hoppas att vi inte vaknar upp ur vår trygga dvala och upptäcker att våra döttrars frihet och rättigheter sakta men säkert beskärs ...Så gör inte vi i Sverige. När folk kommer från jobbet så åker dom till dagis och hämtar. Sen kanske dom åker o handlar, hem o laga mat. Surfa lite på mobilen, kolla lite på TV, dags att gå å lägga sig, prata lite med sambon om att boka resa till semestern eller weekenden, sedan sova. Nästa dag jobba igen.....