Grönt att misshandla kvinnor i hemmet i Ryssland.

Du verkar inte särskilt upprörd över lagen tycker jag, därav min tolkning att du tycker att den här helt okej.
Helt ok? Knappast.. Vad det du om min syn på kvinnobrott generellt? Dock så är det alltid fel att sprida fejknyheter. Dvs vrida och vända på en lag till någonting den inte alls innebär. Det är inte lagligt att slå sin hustru/barn, men man har sänkt straffet på misshandel som inte kräver sjukvård. Det är bara det jag ville ha sagt innan jag blev anklagad av dig för att tycka saker jag inte påstått, därav ironin.

Det är betydligt hårdare att sitta 15 dagar i ryskt fängelse för misshandel, än vad det är att inte sitta alls i Sverige, ja. Faktum är att väldigt få kvinnomisshandlare får något straff alls, utom då besöksförbud möjligtvis.

Men hur du får det att låta att jag tycker Rysslands sänkta straff är någonting bra, det kan jag inte förstå alls.
Det är så dåligt i ryska fängelser så det gör inget att man lättar på lagarna lite?

Men många tror ju att detta är en rådgivningbyrå där man inte får skriva fel råd och att bara vissa får ge råd i vissa fall. Då är det väl inget diskussionforum. Är det råd eller diskussion?

Om man tycker att ett råd är helt uppåt väggarna är det lämpligt att påpeka det och varför man anser det. Då kan det leda till diskussion igen.

Undrar om samma sak gäller om det är mannen som blir misshandlad. :grin:

För övrigt, vart fan är världen på väg? :crazy:
Att försvåra det för för kvinnan verkar vara det största effektmålet (enligt mig) när beslut som detta fattas. Back to the future 4, i rättsväsendet.

Vilket konstigt svar. :confused:
Dina argument i frågan är en aning märkliga, tycker jag.
MINA argument? Hela tråden är jävligt märklig, om du frågar mig. Ungefär som att påstå att det är lagligt att vara djurplågare i Sverige då straffen är så löjligt låga. LAGLIGT och låg brottsgrad är ta mig tusan två helt olika saker. Svårt att ta en sån tråd seriöst.

MINA argument? Hela tråden är jävligt märklig, om du frågar mig. Ungefär som att påstå att det är lagligt att vara djurplågare i Sverige då straffen är så löjligt låga. LAGLIGT och låg brottsgrad är ta mig tusan två helt olika saker. Svårt att ta en sån tråd seriöst.
Ok! Ta det lugnt....... :down:
Jisses! :crazy:

Nu är inte jag så väldigt juridiskt insatt, men alltså dina argument känns mest som hårklyverier. Dessutom blandar du äpplen och päron. Man kan tycka vad man vill om påföljder, men att plåga djur är de facto ett brott, enligt svensk djurskyddslag. Det Ryssland är på väg att göra nu är att citat DN "avskaffa lagen om våld inom familjer" d.v.s. avkriminalisera våld inom hemmet. Det står ju t.o.m. redan i rubriken i länken du själv la in i ditt första inlägg.

Sedan att det kommer finnas undantag om t.ex. kvinnan skadas allvarligt är liksom inte riktigt det centrala i diskussionen, kan jag känna.

Det känns som om den kamp våra mödrar, mormödrar och andra medsystrar fört under lång tid och de framsteg den ledde till för kvinnors villkor håller på att minst sagt naggas i kanten - lagstiftning som den i Ryssland, en president i USA som säger saker som 'grab them by the pussy' , en barnmorska som går till AD för att hon anser sig diskriminerad när hon inte får jobb för att hon inte vill utföra aborter och kvinnor som tar på sig slöja och
hävdar att det ökar deras frihet ( insändare i SDS idag). Jag blir djupt bekymrad och känner att det nog är dags att stiga upp på barrikaderna ...

Det känns som om den kamp våra mödrar, mormödrar och andra medsystrar fört under lång tid och de framsteg den ledde till för kvinnors villkor håller på att minst sagt naggas i kanten - lagstiftning som den i Ryssland, en president i USA som säger saker som 'grab them by the pussy' , en barnmorska som går till AD för att hon anser sig diskriminerad när hon inte får jobb för att hon inte vill utföra aborter och kvinnor som tar på sig slöja och
hävdar att det ökar deras frihet ( insändare i SDS idag). Jag blir djupt bekymrad och känner att det nog är dags att stiga upp på barrikaderna ...
Det är en viktig påminnelse om att basala mänskliga rättigheter aldrig får tas för givet, någonsin

Jag blir djupt bekymrad och känner att det nog är dags att stiga upp på barrikaderna ...
Så gör inte vi i Sverige. När folk kommer från jobbet så åker dom till dagis och hämtar. Sen kanske dom åker o handlar, hem o laga mat. Surfa lite på mobilen, kolla lite på TV, dags att gå å lägga sig, prata lite med sambon om att boka resa till semestern eller weekenden, sedan sova. Nästa dag jobba igen.....

Så gör inte vi i Sverige. När folk kommer från jobbet så åker dom till dagis och hämtar. Sen kanske dom åker o handlar, hem o laga mat. Surfa lite på mobilen, kolla lite på TV, dags att gå å lägga sig, prata lite med sambon om att boka resa till semestern eller weekenden, sedan sova. Nästa dag jobba igen.....
Ja tyvärr har vi väl den traditionen ... vi får bara hoppas att vi inte vaknar upp ur vår trygga dvala och upptäcker att våra döttrars frihet och rättigheter sakta men säkert beskärs ...
Jag tänker då ut och demonstrera om barnmorskan får rätt i AD - hoppas att i alla fall några arga tjejer, kärringar och tanter hänger på!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: imzork
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar