Grönt att misshandla kvinnor i hemmet i Ryssland.

Det där är inte sant och genom att skriva så kan du avskräcka en kvinna från att anmäla. Det du skriver är livsfarligt och jag hoppas att ingen som läser det här lyssnar på dig.

Det är vidrigt det du sitter och gör just nu.
Det är tyvärr så det ser ut. Givetvis ska man alltid anmäla, och fly så långt benen bär.

Det är tyvärr så det ser ut. Givetvis ska man alltid anmäla, och fly så långt benen bär.
Jag säger inte att man inte ska fly i från den person som utsätter en för våld. Det jag vänder mig emot är att du skriver att man inte ska anmäla, att det är skit samma för ingen blir dömd ändå.

Jag arbetar med brottsoffer, specifikt kvinnor utsatta för våld. Du behöver inte försöka undervisa mig i det här. När du skriver som du gör så kan du avskräcka kvinnor från att anmäla och det är livsfarligt.

"Nånting" är i min mening definitivt inte att sitta och insinuera att människor som utsätts för misshandel inte behöver bry sig om att anmäla. Det kan vara skillnad mellan liv och död
Men snälla människa, du förstår väl att jag var ironisk! Eller tror du på fullaste allvar att jag menar att det är BRA att se mindre allvarligt på kvinnomisshandel som inte kräver sjukvård bara för att jag rättar till faktafel??? Lägg av, jag blir irriterad.

Jag säger inte att man inte ska fly i från den person som utsätter en för våld. Det jag vänder mig emot är att du skriver att man inte ska anmäla, att det är skit samma för ingen blir dömd ändå.

Jag arbetar med brottsoffer, specifikt kvinnor utsatta för våld. Du behöver inte försöka undervisa mig i det här. När du skriver som du gör så kan du avskräcka kvinnor från att anmäla och det är livsfarligt.
Men herregud!! Jag menade ju knappast det som ett råd, utan snarare som ironi!

Det där är inte sant och genom att skriva så kan du avskräcka en kvinna från att anmäla. Det du skriver är livsfarligt och jag hoppas att ingen som läser det här lyssnar på dig.

Det är vidrigt det du sitter och gör just nu.
Det här är ett diskussionsforum och man får tycka och ha sin uppfattning här utan att bli nerklankad. Dom som läser får väl också ta sitt ansvar 8m vem som har rätt

Dumheter. Det är inte beviskraven som behöver förändras. Polisen måste göra bättre utredningar för att få fler kvinnomisshandlare fällda.
På vilket sätt gör man en bättre utredning när ord står mot ord. Jag trodde polisen hade kravet på sig att allrid göra den bästa utredningen på en gång

Och se till att man kan skydda kvinnorna ordentligt så fort man får kännedom om våldet.
Av någon anledning så prioriteras inte såna brott, lika lite som våldtäkter eller andra brott mot kvinnor.

Under åren 2008–2013 dödades i genomsnitt per år 13 kvinnor och 3 män i Sverige av en aktuell eller tidigare partner.

Skrämmande siffror, visserligen värre i Ryssland där 14000 kvinnor dör per år, dock så är vi 10 miljoner i Sverige och dom är 143.5 miljoner (2013).

Ja, tar du inte det här på större allvar än så så förstår jag att Rysslands lagändring känns helt okej för dig.
Bara för att inte alla skriver på sammas sätt som du så är man oseriös? Du får bråka vidare med någon annan nu. Finner ingen mening i att debattera ickefrågor med dig. Du tror alltså på fullaste allvar att jag är för kvinnomisshandel? Om du gör det så kommer jag anmäla ditt nästa inlägg då det är kränkande och förtal.

Det ska väl för tusan knappast avkriminaliseras!

Det är dock betydligt bättre än i Sverige eftersom man inte får något straff alls när ett brott inte kan bevisas.

Det är betydligt hårdare att sitta 15 dagar i ryskt fängelse för misshandel, än vad det är att inte sitta alls i Sverige, ja.
Du verkar inte särskilt upprörd över lagen tycker jag, därav min tolkning att du tycker att den här helt okej.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: imzork
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar