Någonting måste ju göras, för som det är idag är inte tillfredsställande alls.Så du tänker att vi också ska ta ett skutt tillbaka i utvecklingen och börja se mellan fingrarna för det här med rättssäkerhet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någonting måste ju göras, för som det är idag är inte tillfredsställande alls.Så du tänker att vi också ska ta ett skutt tillbaka i utvecklingen och börja se mellan fingrarna för det här med rättssäkerhet?
Det är tyvärr så det ser ut. Givetvis ska man alltid anmäla, och fly så långt benen bär.Det där är inte sant och genom att skriva så kan du avskräcka en kvinna från att anmäla. Det du skriver är livsfarligt och jag hoppas att ingen som läser det här lyssnar på dig.
Det är vidrigt det du sitter och gör just nu.
Någonting måste ju göras, för som det är idag är inte tillfredsställande alls.
Dumheter. Det är inte beviskraven som behöver förändras. Polisen måste göra bättre utredningar för att få fler kvinnomisshandlare fällda.Det är så svårt att bevisa någonting enligt svensk byråkrati att man lika gärna kan låta bli att anmäla. Någon lamare lag får man leta efter.
Jag säger inte att man inte ska fly i från den person som utsätter en för våld. Det jag vänder mig emot är att du skriver att man inte ska anmäla, att det är skit samma för ingen blir dömd ändå.Det är tyvärr så det ser ut. Givetvis ska man alltid anmäla, och fly så långt benen bär.
Men snälla människa, du förstår väl att jag var ironisk! Eller tror du på fullaste allvar att jag menar att det är BRA att se mindre allvarligt på kvinnomisshandel som inte kräver sjukvård bara för att jag rättar till faktafel??? Lägg av, jag blir irriterad."Nånting" är i min mening definitivt inte att sitta och insinuera att människor som utsätts för misshandel inte behöver bry sig om att anmäla. Det kan vara skillnad mellan liv och död
Men herregud!! Jag menade ju knappast det som ett råd, utan snarare som ironi!Jag säger inte att man inte ska fly i från den person som utsätter en för våld. Det jag vänder mig emot är att du skriver att man inte ska anmäla, att det är skit samma för ingen blir dömd ändå.
Jag arbetar med brottsoffer, specifikt kvinnor utsatta för våld. Du behöver inte försöka undervisa mig i det här. När du skriver som du gör så kan du avskräcka kvinnor från att anmäla och det är livsfarligt.
Och se till att man kan skydda kvinnorna ordentligt så fort man får kännedom om våldet.Polisen måste göra bättre utredningar för att få fler kvinnomisshandlare fällda.
Ja, tar du inte det här på större allvar än så så förstår jag att Rysslands lagändring känns helt okej för dig.Men herregud!! Jag menade ju knappast det som ett råd, utan snarare som ironi!
Det här är ett diskussionsforum och man får tycka och ha sin uppfattning här utan att bli nerklankad. Dom som läser får väl också ta sitt ansvar 8m vem som har rättDet där är inte sant och genom att skriva så kan du avskräcka en kvinna från att anmäla. Det du skriver är livsfarligt och jag hoppas att ingen som läser det här lyssnar på dig.
Det är vidrigt det du sitter och gör just nu.
På vilket sätt gör man en bättre utredning när ord står mot ord. Jag trodde polisen hade kravet på sig att allrid göra den bästa utredningen på en gångDumheter. Det är inte beviskraven som behöver förändras. Polisen måste göra bättre utredningar för att få fler kvinnomisshandlare fällda.
Av någon anledning så prioriteras inte såna brott, lika lite som våldtäkter eller andra brott mot kvinnor.Och se till att man kan skydda kvinnorna ordentligt så fort man får kännedom om våldet.
Bara för att inte alla skriver på sammas sätt som du så är man oseriös? Du får bråka vidare med någon annan nu. Finner ingen mening i att debattera ickefrågor med dig. Du tror alltså på fullaste allvar att jag är för kvinnomisshandel? Om du gör det så kommer jag anmäla ditt nästa inlägg då det är kränkande och förtal.Ja, tar du inte det här på större allvar än så så förstår jag att Rysslands lagändring känns helt okej för dig.
Good luck with that .Om du gör det så kommer jag anmäla ditt nästa inlägg då det är kränkande och förtal.
Jag tar det som ett ja. Du är anmäld.Good luck with that .
Det här är ett diskussionsforum och man får tycka och ha sin uppfattning här utan att bli nerklankad. Dom som läser får väl också ta sitt ansvar 8m vem som har rätt
Men du har ju själv sagt att lagändringen fortfarande är bättre än i Sverige? Hur ska jag kunna tolka det som något annat än att du tycker att den är rätt okej?Jag tar det som ett ja. Du är anmäld.
Det ska väl för tusan knappast avkriminaliseras!
Det är dock betydligt bättre än i Sverige eftersom man inte får något straff alls när ett brott inte kan bevisas.
Du verkar inte särskilt upprörd över lagen tycker jag, därav min tolkning att du tycker att den här helt okej.Det är betydligt hårdare att sitta 15 dagar i ryskt fängelse för misshandel, än vad det är att inte sitta alls i Sverige, ja.
Undrar om samma sak gäller om det är mannen som blir misshandlad.Fritt fram för barn och kvinnomisshandel i Ryssland.... Trodde först att det var ett skämt... men icke....
Våld i hemmet ska avkriminaliseras....
Man tar sig för pannan
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fritt-fram-for-kvinno-och-barnmisshandel-i-ryssland/