Grönt att misshandla kvinnor i hemmet i Ryssland.

Fritt fram för barn och kvinnomisshandel i Ryssland.... Trodde först att det var ett skämt... men icke....
Våld i hemmet ska avkriminaliseras....

Man tar sig för pannan

http://www.dn.se/nyheter/varlden/fritt-fram-for-kvinno-och-barnmisshandel-i-ryssland/
Det ska väl för tusan knappast avkriminaliseras!
"Den som slår sin hustru, eller ett barn, kommer att få böta ungefär lika mycket som den som kört för fort, eller dömas till upp till 15 dagars fängelse.

Men bara under förutsättning att kvinnan inte bryter något ben eller får skador som kräver vård – det våldet förblir brottsligt, enligt människorättsorganisationen Human Rights Watch (HRW).

Lagen kommer att ändras från misshandel till ett ”administrativt brott”, skriver The Moscow Times.

@Sporthorse Jamen GUD så bra. Då var alla kvinnorättsaktivister jag träffat idag helt ute och cyklade som förfasas över den här lagen. Får upplysa dem om att det faktiskt fortfarande är olagligt att bryta benen på henne :grin:.
Va skönt. Då har vi ju kommit längre år 2017 och inte tillbaka till 1900 talets första hälft

@Sporthorse Jamen GUD så bra. Då var alla kvinnorättsaktivister jag träffat idag helt ute och cyklade som förfasas över den här lagen. Får upplysa dem om att det faktiskt fortfarande är olagligt att bryta benen på henne :grin:.
Har jag sagt att det är bra? Det är dock betydligt bättre än i Sverige eftersom man inte får något straff alls när ett brott inte kan bevisas.
I Ryssland får du fortfarande samma straff vid misshandel som kräver sjukvård.

Du tycker på fullaste allvar att det här är bättre än i Sverige? Är du på riktigt?
Det är betydligt hårdare att sitta 15 dagar i ryskt fängelse för misshandel, än vad det är att inte sitta alls i Sverige, ja. Faktum är att väldigt få kvinnomisshandlare får något straff alls, utom då besöksförbud möjligtvis.

Men hur du får det att låta att jag tycker Rysslands sänkta straff är någonting bra, det kan jag inte förstå alls.

Det är så svårt att bevisa någonting enligt svensk byråkrati att man lika gärna kan låta bli att anmäla. Någon lamare lag får man leta efter.
Det där är inte sant och genom att skriva så kan du avskräcka en kvinna från att anmäla. Det du skriver är livsfarligt och jag hoppas att ingen som läser det här lyssnar på dig.

Det är vidrigt det du sitter och gör just nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: imzork
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar