Sv: Grisägare, se hit!
Tack för dagens skratt! Det lät bara så roligt.
Jag äter ingen jag känner.
Tack för dagens skratt! Det lät bara så roligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag äter ingen jag känner.
jag menade att grisar & grisar är ju, ja grisar och samma art...
men dom äter ju korv sa du ju.? det är väl en massa delar från gris i korv om jag inte är helt ute & cyklar?
Inget gelegodis? Yoghurt på burk? Läderarbete? Kläder med ull som du inte vet vart ullen kommer från?
Jo men dom kanske inte vat vad gelatin är....
/KT
men om man äter mindre kött ,så blir det mer plågsamma djurtransporter för djuren, det e flera grisuppfödrare som har fått lägga ner pga detta,och då åker grisrana mer plågsamma transporter från tex utlandet,samma sak gäller slakttransporterna t italien med hästar,hade bara fler ätigt hästkött i sverige så hade hästarna aldrigt behöt gå de plågsamma transporterna ,utan mat och vatten. jag tänkte att jag ska adrig äta hästkött innan,men kan jag hjälpa 1 enda hästa att gå till italien så gör jag gärna det!! hellre äter jag kött från sverige helst ekologiskt griskött..... så ig dom som inte äter kött e större djurplågare än dom dom gör...då fler djur INTE hade behövt gå plågsamma djurtransporter om efter frågan hade varit stor!
jo det gör grisar! jag har jobbat på flera gårdar och vet att dom skickar tex suggor till tyskland för att dom får dubelt så mkt betalt där,och det e ingen sk vila vid den transporten och det e trångt! allt för att de ska tjäna så mkt pengar som möjligt och det hade inte funnits om fler hade ätigt griskött i sverige.........
Jag håller med om att plågsamma djurtransporter åtminstonde varit färre, eftersom vi inte haft så många djur att transportera!Men om alla i Sverige hade varit vegetarianer, hade vi inte haft alls några plågsamma transporter för djuren, eftersom ingen äter kött eller hur?
För vi får väl dricka mjölk?
Vi får inte äta ägg heller för dig?
Kvar blir bara hästar, om vi får fortsätta att rida och köra dom?
Sluta att äta upp djurens mat!