Griljerar man påskskinkan???

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 334

Texaz

Trådstartare
Ja, hur är det? Tycker just griljeringen hör ihop med julen, men annars ser den ju rätt trist ut:confused:

Ja, hur är det? Tycker just griljeringen hör ihop med julen, men annars ser den ju rätt trist ut:confused:
Skinka hör ihop med julen, lammstek med påsken, och nej man griljerar inte lammsteken med senap.

Skinka kan du ha som du vill, det lär inte finnas några mer spridda påskskinke traditioner. Du kan ju googla på det :)

LOL ... Min mamma hade julskinka pa julbordet och pask skinka pa paskbordet. Julskinkan var grilljerad men jag kan inte komma ihag om paskskinkan ocksa var det eller inte.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 197
Senast: Tassa
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 896
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 081
Senast: Humla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 525
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar