Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

jag har hört att pojkmagen sitter frammepå medan flickmagen sitter mer runt om. stämmer på mej iaf, min stod rätt ut och ut kom Sam

Jag är helt säker på att jag får en pojke. Magen tyder på det (än så länge), hjärtljuden på en tjej. Inget illamående (kille va?). Och alla närmaste som fått barn senaste året har fått tjejer.

Mej syntes det inte heller på bakifrån, de här bilderna togs 20 dagar före förlossningen!

Vad ligger hjärtljuden på? Rasmus snitta på 145. Och jag mådde aldrig illa.

vindvissla Det har jag också hört, men inte riktigt tänkt på.

känner igen det där :D när jag väntade tim visste jag 7 till tjejer som skulle ha barn runt mig, å vi fick alla pojkar :p

denna gång är det bara 1 vän till mig som är gravid (väntade barn tillsammans sist med) så denna gång har man inget att rätta sig efter.

tror dock på pojke, även om det vore roligt med en tjej. för sen blir det förmodligen inga fler barn för min del.

Hjärtljuden låg på 150. Visserligen har vi bara varit och lyssnat en gång. Får se vad de är nästa gång.

Jag är helt säker på att jag får en pojke. Magen tyder på det (än så länge), hjärtljuden på en tjej. Inget illamående (kille va?). Och alla närmaste som fått barn senaste året har fått tjejer.

Jag mådde illa konstant fram tom v.20 förra gången, gick ner 4 kg innan jag började att gå upp runt v.25. Och jag fick en kille. ;) Var dessutom 100% säker på att det var en kille hela tiden.

Så som sagt, det finns inga regler alls. Man kan bara spekulera. :D

17 fulla veckor idag och det börjar bli en liten bula på magen. :D Syns då jag ligger ner. Då jag står upp så känner jag mig mest bara sladdrig & tjock av allt fett som hänger och skymmer den lilla bebismagen. :( Längtar tills det syns även då & längtar tills UL. Borde få kallelse närsomhelst tycker jag.

php60trja.jpg

När jag väntade mitt första barn syntes min mage ingenting alls bakifrån, och jag mådde inget illa alls. Alla (utom jag) trodde på en kille, ut kom min Madeleine... Hjärtljuden däremot tydde hela tiden på en tjej, låg oftast mellan 158 och 161, som LÄGST var de 152.

Som sagt.... finns inga "regler" utan undantag;)

17 fulla veckor idag och det börjar bli en liten bula på magen. :D Syns då jag ligger ner. Då jag står upp så känner jag mig mest bara sladdrig & tjock av allt fett som hänger och skymmer den lilla bebismagen. :( Längtar tills det syns även då & längtar tills UL. Borde få kallelse närsomhelst tycker jag.

php60trja.jpg

Det där skulle kunna vara min mage som jag fotat! Hihi.. Min ser exakt likadan ut när jag ligger ner! Sen åker magen in direkt när jag ställer mig upp på morgonen och bli bara en liten bula för att sen när jag stått upprätt lite längre falla ut o bli en bäbismage.. Konstigt hur det funkar..

Eftersom detta är min första graviditet så hade jag inte aning om att man ser bulan när man ligger ner! Men du är verkligen mitt bevis på att det är som det ska!=) Kul..

okej, men då menar du väl att du gått 16 fulla veckor?

jag är beräknad till 3 oktober, ska på UL nästa vecka. längtar :banana:

Oj ja nu börjar det verkligen synas! Jag hade också en sån där bula i v 17 när jag låg ner. Tog ett foto på magen på stranden förra sommaren med telefonen och sen hade jag den som bakgrund tills Sam kom ut *nostalgisk*.

Det är fuskigt för när andra är gravida går veckorna så himla fort, snart är du halvvägs. Men när jag var gravid var varje vecka som ett helt år!

Jag vill också vara gravid igen!

jag har hört att pojkmagen sitter frammepå medan flickmagen sitter mer runt om. stämmer på mej iaf, min stod rätt ut och ut kom Sam

På mig stämmer det inte. Syns inte bakifrån att jag är gravid, min mage sitter frampå i mitten.
Dock stämmer det med låg mage om man väntar tjej. :)

Hm, det står 17(16+0) veckor idag på FL och det är den grav.kalendern jag går efter. Men det är möjligt att den räknar fel?

Snabbkollade i almanackan nu & ja, enligt den blir det 16 fulla veckor idag. Märkligt att den räknar fel på FL.

Ja herregud, jag är snart halvvägs...har inte ens tänkt på det. Hlet otroligt vad tiden går foooort. :eek:

Med Emil i magen så räknade man varje dag och visste exakt i vilken vecka man var & tom hur många dgr men gått resp hade kvar till förlossning. :D Nu vet jag knappt ens i vilken vecka jag är, utan måste alltid kolla upp det först om någon frågar. :o Man har inte riktigt lika bra koll som första gången...

Längtar så till UL och tills jag får känna/se bebben röra sig, det är ju höjdpunkterna av graviditeten. :love::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 146
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 292
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar