Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Hm, det står 17(16+0) veckor idag på FL och det är den grav.kalendern jag går efter. Men det är möjligt att den räknar fel?

Snabbkollade i almanackan nu & ja, enligt den blir det 16 fulla veckor idag. Märkligt att den räknar fel på FL.

Men står det så på FL så betyder ju det att det är 16 fulla veckor och att du går in i v.17. :)

På min kalender räknar den en dag fel dock. Är en dag före än vad den visar.

den på FL är knäpp, men gör du det på "din" sida där inne så räknar den rätt.

tänkte nästan att du skrivit fel, för jag är ju i vecka 16+2 idag...

Men står det så på FL så betyder ju det att det är 16 fulla veckor och att du går in i v.17. :)

På min kalender räknar den en dag fel dock. Är en dag före än vad den visar.

Haha...ja nu är det jag som är snurrig igen. :o Kollade på FL nu igen och ja det står 16 fulla veckor, 16+0 och att jag är i v.17. Då kanske det stämmer ändå?

2 dgr fel räknar den iaf om RIA ska ha 4 dgr före mig och är har gått 16+2, då borde jag ha gått 15+6 och vara i v.16 då. :D

Senast ändrad:

Haha...ja nu är det jag som är snurrig igen. :o Kollade på FL nu igen och ja det står 16 fulla veckor, 16+0 och att jag är i v.17. Då kanske det stämmer ändå?
:D
Blir också snurrig när det kommer till veckorna, hur många fulla man är samt vilken man är i.. Jag är i v.39 nu men 38 fulla (38+2). Men det händer inte så mycket.. Så jag blir väl tvungen att träffa min härliga (=not) BM imorn:(:mad:

Så skumt.. På kvällarna har jag grymma förvärkar och sammandragningar hela tiden men på dagarna är det tvärlugnt nu :confused: Hon grejar och bökar runt i magen men det händer ju inte något.. Vill ha ut henne nuuu! :love::p

Får ha TENSEN på på kvällarna för förvärkarna, gör sååå ont! Får ha den på 40 oftast. Tar av mig den när jag lägger mig, så jag somnar inte med den. Sen avtar det under natten (eller känns när jag går upp på toa) och på dagarna känns det bra, då får jag bara förvärkar kanske 6 gånger.. :crazy:

2 dgr fel räknar den iaf om RIA ska ha 4 dgr före mig och är har gått 16+2, då borde jag ha gått 15+6 och vara i v.16 då. :D

Ja så måste det vara :D:p

Haha, precis så känner jag nu! Är i v.39 (38+2) och jag är sååå less på att vara gravid nu även om jag haft en lätt och krämpfri graviditet.. Vill ha ut tösen nuuu! :p;):love:

Och jag är exakt v 40+0 idag!!! Säger bara.... BF BF BF... :banana:

Hoppas dock att den lill* stannar inne till på onsdag em (då har vi barnvakt dygnet runt i nästan en vecka, annars bor barnvakten 25mil bort), men får ABSOLUT INTE komma på fredag (min dotters 2-årsdag). Mammor har rätt att ställa krav direkt, eller hur?? :D

Låter ju som att det är på G för din del iaf. Hoppas att det inte blir alltför segdraget och jobbigt. Utan att hon bestämmer sig för att titta ut med raska steg. :D

Spännande. :love:

Hihi... ja din mage är precis som den ska. Visst är det häftigt? :D:love:

Ja, helt underbart!!=)

Måste lägga mig i erat räknande..
V.17 (16+0) betyder ju 16 fulla veckor (+0 dagar).. Eller fattar jag inte alls vad ni diskuterar?! haha..

Men FL´s uträknare är lite halvrätt känns det som.. Jag räknar +3 dagar från FL´s räknare enligt vad BM tycktes se på UL.

Vet inte om jag får länka men den här tycker jag stämmer bättre.. Iallafall på mig...
http://www.blimamma.se/?page_id=31

Och jag är exakt v 40+0 idag!!! Säger bara.... BF BF BF...

Hoppas dock att den lill* stannar inne till på onsdag em (då har vi barnvakt dygnet runt i nästan en vecka, annars bor barnvakten 25mil bort), men får ABSOLUT INTE komma på fredag (min dotters 2-årsdag). Mammor har rätt att ställa krav direkt, eller hur?? :D

Åh, vad spännande!! :bump:

Haha.. vi har lite samma problem, klart mammor får ställa krav:angel:
Äldsta dottern fyller 16 april, men det klarade vi ju ;) Sen fyller ju jag på BF, 3 maj! :p Visst, det vore lite häfigt men inte så kul kanske :grin: Förstå vilken 30-årspresent ändå :love::D

Låter ju som att det är på G för din del iaf. Hoppas att det inte blir alltför segdraget och jobbigt. Utan att hon bestämmer sig för att titta ut med raska steg. :D

Spännande. :love:

Hoppas verkligen det! :love::banana::bump:
TROR det blir den här veckan men det vet man ju aldrig ;)
Ja, det får gärna gå fort och smidigt när hon väl bestämt sig för att utforska världen utanför mammas mage ;)

Haha.. vi har lite samma problem, klart mammor får ställa krav:angel:
Äldsta dottern fyller 16 april, men det klarade vi ju ;) Sen fyller ju jag på BF, 3 maj! :p Visst, det vore lite häfigt men inte så kul kanske :grin: Förstå vilken 30-årspresent ändå :love::D

Och vi ligger ju i riskzonen att få två barn med samma BF iom att Emil är född 8/10 och denna beräknad till 7/10. :D Fast det vore ju nästan otroligt om man skulle lyckas pricka in samma dag...

Sedan är sambon född 12/10 och hans mamma (Emils farmor) 11/10, så vi har ju några dagar vi kan lyckas pricka in...

Att bero på 30 års present så låg sambons mamma på BB när hon fyllde 30 & dagen efter föddes sambon. :D

Och vi ligger ju i riskzonen att få två barn med samma BF iom att Emil är född 8/10 och denna beräknad till 7/10. :D Fast det vore ju nästan otroligt om man skulle lyckas pricka in samma dag...

Sedan är sambon född 12/10 och hans mamma (Emils farmor) 11/10, så vi har ju några dagar vi kan lyckas pricka in...

Att bero på 30 års present så låg sambons mamma på BB när hon fyllde 30 & dagen efter föddes sambon. :D

Hehe, ja, det var en del dagar där att pricka in för er ;)
Får se om jag lyckas göra som din sambos mamma då :D Brorsan tror att hon kommer 4 maj :p

När sambon föddes låg det en kvinna på samma sal som hans mamma på bb. Den kvinnan hade då fått sitt 4: de barn på samma datum. Så visst går det;)

Ja, du ska se att du får fira din 30 års dag på BB/förlossningen. :p

Hoppas dock att hon föds innan så ni tom hinner komma hem tills dess. :bump:

Har ni bestämt namn förresten?

Ja, du ska se att du får fira din 30 års dag på BB/förlossningen. :p

Hoppas dock att hon föds innan så ni tom hinner komma hem tills dess. :bump:

Har ni bestämt namn förresten?

Ja, hoppas det blir den här veckan som sagt.. Hoppas kan man ju alltid ;)

Japp, hon kommer heta Maja, det enda vi var överens om och som båda verkligen gillar. Vi har helt olika smak när det gäller namn så jag blev förvånad över att vi kunde gilla samma namn! :D:love:

och domino...

Ja, man kan nästan tro att dom sköter bebisverkstaden efter en klocka:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 137
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 292
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar