Men snälla du, det var ju precis det jag skrev, fast med färre ord.
Och vad menar du med att jag skapar fördomar? Tycker du att det är ett sunt och eftertraktansvärt beteende att stoppa i sig koakin och diverse annat? Det tycker inte jag. Jag tycker inte heller att det är sunt att missbruka mat, sex, sprit, spel eller vad det nu kan vara som skapar ett beroende. Alla dessa beroenden kommer sig ju av något. Ibland en störning, ibland genetiskt, ibland något annat.
Jag har inte sagt att jag tror att alla som tar droger är korkade i den meningen att dom är mindre intelligenta än andra. Jag har sagt att man är korkad om man tar droger. Det är en jävla skillnad. Eller tycker inte du det?
Och för att svara på din fråga, ja, X är korkad. Därmed inte sagt att X inte är intelligent och ändå kan lyckas i arbetslivet och bidra till samhället.
Läs det du själv skriver människa
Vem avgör det? Är det du som i fyllan, eller för den delen, ditt eget drogrus som avgör det, eller är det Nietche eller nån annan storhet? Om du är för droger så skriv det, men kom för fan inte och säg att jag bidrar till fördomar om jag tycker att folk som tar droger är korkade.