marengo
Trådstartare
Känner att tråden spårade lite där ett tag, men för att hålla mig till ämnet - jag förstår att vissa ifrågasätter om tråden är sann (jag önskar att den inte vore det), och jag förstår er som tycker att han ska sluta gnälla och växa upp osv. Men jag förstår även att han mår som han mår, och tvivlar inte på att tjejen har sagt att hon ska göra abort om hon blir gravid. Vad jag inte har fattat är om hon hade något preventivmedel eller inte. Hon måste ju ha sagt till honom att hon äter p-piller eller något annat, annars tror jag verkligen (!) inte att han hade haft sex med henne. Alltså, att de skulle ha kommit överens innan att de ska använda abort som preventivmedel har jag väldigt svårt att tänka mig. Han måste mena att hon hade något skydd (eller i alla fall påstod det), men att de pratat om att ifall hon skulle bli gravid trots det, är det abort som gäller. Nu är ju det inte relevant, situationen är ändå som den är. Hur som helst håller jag med om att det var dumt gjort av honom att lita på det istället för att bara dra på en kondom, men han är en ganska godtrogen kille, och trodde säkert att det var lugnt. Sen hade han kanske reagerat helt annorlunda på hela situationen om han faktiskt hade mått bra och varit mentalt stabil. Jag har föreslagit psykolog för honom, men han har pratat med två stycken innan och inte fått ut något av det, så han vägrar. Så nu är det väl bara att vänta tills barnet kommer, och ta det därifrån. Tyvärr så tror jag inte att jag, eller någon annan, kan få honom att ta sitt ansvar och göra det bästa av situationen.
Hur som helst, tack så mycket för alla svar! Fick i alla fall veta det jag ville veta!
Hur som helst, tack så mycket för alla svar! Fick i alla fall veta det jag ville veta!