R
Raderad medlem 6459
Ja herregud, TS, sådär kan du ju inte ha det? Vad är det för liv?Herregud... Tänker du leva så här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja herregud, TS, sådär kan du ju inte ha det? Vad är det för liv?Herregud... Tänker du leva så här?
Förstår att han framstår som en idiot! Men han har mest bra sidor. Han tänker kortsiktigt och jag långsiktigt... :/Men @JustMe vad är det för snubbe du har?! Hur kan du vilja ha ett till barn med nån som tvingar i väg dig till jobbet efter TRE månader för att han tycker att du ska jobba? Urk.
Lyssna på alla i tråden, du gör inget fel. Och du måste prata med din partner.
Precis detta undrade jag också.Hur tror du att han skulle reagera om du en dag blev sjuk, riktigt sjuk o inte kunde göra ett skvatt? Tar han hand om dig o allt eller sparkar han på dig så du rör dig?
Fast det där är inte kortsiktigt tänkande - han är bara okänslig och elak ju? Vad kan han göra som kompenserar för sånt där beteende?Förstår att han framstår som en idiot! Men han har mest bra sidor. Han tänker kortsiktigt och jag långsiktigt... :/
Förstår att han framstår som en idiot! Men han har mest bra sidor. Han tänker kortsiktigt och jag långsiktigt... :/
Förstår att han framstår som en idiot! Men han har mest bra sidor. Han tänker kortsiktigt och jag långsiktigt... :/
För mig låter det här som en destruktiv relation där han utför makt över dig. Jag är nästan beredd att klassificera det som psykisk misshandel. Du får inte göra det du vill av ditt liv utan blir dikterad över hur du ska leva det. O du följer.
Hur tror du att han skulle reagera om du en dag blev sjuk, riktigt sjuk o inte kunde göra ett skvatt? Tar han hand om dig o allt eller sparkar han på dig så du rör dig?
Det är inte så illa som det låter. Men jobbigt att han är långsint. Detta har ändå blivit mkt bättre! Det är inte så att jag är rädd för att ta diskussion. Det är mer så att man funderar på om man orkar ta upp diskussionen pga att han är sur så länge...
Han är snäll bara trög att diskutera med... Svårt att ändra sin syn och drar upp andra saker som egentligen inte hör dit... :/
Ja, det är ju ett effektivt sätt att slippa höra saker. Tjura i evigheter så partnern inte orkar eller vill PRATA med en om viktiga saker.Men jobbigt att han är långsint. Detta har ändå blivit mkt bättre! Det är inte så att jag är rädd för att ta diskussion. Det är mer så att man funderar på om man orkar ta upp diskussionen pga att han är sur så länge...
Precis. Det är ju ett väldigt manipulativt beteende.Ja, det är ju ett effektivt sätt att slippa höra saker. Tjura i evigheter så partnern inte orkar eller vill PRATA med en om viktiga saker.
Det är inte så illa som det låter. Men jobbigt att han är långsint. Detta har ändå blivit mkt bättre! Det är inte så att jag är rädd för att ta diskussion. Det är mer så att man funderar på om man orkar ta upp diskussionen pga att han är sur så länge...
Han är snäll bara trög att diskutera med... Svårt att ändra sin syn och drar upp andra saker som egentligen inte hör dit... :/
Ungefär så jag brukar göra.Då är mitt förslag att du inte diskuterar. Skit i honom och gå ner i tid.
Sätt gränser runt dig. Om han börjar tjafsa så säg att du tänker inte låta honom styra vad du gör och hur du mår.
Då är mitt förslag att du inte diskuterar. Skit i honom och gå ner i tid.
Sätt gränser runt dig. Om han börjar tjafsa så säg att du tänker inte låta honom styra vad du gör och hur du mår.
Då är mitt förslag att du inte diskuterar. Skit i honom och gå ner i tid.
Alltså, jag förstår verkligen både rådet och att det här blir resultatet. Men vill man leva såhär? Vill du leva såhär? I en relation där du måste skita i din partner, fatta dina beslut, sätta gränser runt dig själv och sen be honom att shut it när han börjar tjafsa? Det låter ju gräsligt.Ungefär så jag brukar göra.
Ungefär så jag brukar göra.
Alltså, jag förstår verkligen både rådet och att det här blir resultatet. Men vill man leva såhär? Vill du leva såhär? I en relation där du måste skita i din partner, fatta dina beslut, sätta gränser runt dig själv och sen be honom att shut it när han börjar tjafsa? Det låter ju gräsligt.
Jag tyckte att det lät ok att jobba ca 1dag i veckan. För att spara föräldradagar. Så jag gick med på det förslaget. Det var efteråt jag förstod att egentligen skulle jag väntat lite. För att jag hade inte återhämtat mig vilket jag trodde.Vad bra!
Och ändå kan jag inte låta bli att fråga - så du VILLE alltså börja jobba när ert första barn var 3 månader? Det var inte hans idé? Eller var det så att du valde att börja jobba för att få tyst på honom?
Han jobbar mer än mig? Vi jobbar 100% båda två men han jobbar över ibland... Jobbar borta 4dagar. Han handlar oftare än mig.
Jag kommer hem ca kl 18 efter att ha hämtat på dagis. Då tror han att jag ska fixa allt under kvällen eftersom jag är hemma... Måste fixa mat och ta hand om sonen också. Sen är man ganska trött... Går upp kl 5.