Gravid-vad gör jag nu????

Sv: Gravid-vad gör jag nu????

Jag kan tänka mig att två så täta graviditeter har varit jobbigt...du fick ju aldrig chansen återhämta dig från första innan det var dags för nästa. Jag är full av beundran för folk som orkar vara gravida samtidigt som de har småbarn. Trots att min son var en riktig solstråle o sov nätterna igenom kan man ju inte bara gå och lägga sig när man vill om man känner sig trött.

Vad tycker din man? Vad är hans inställning till ytterligare ett barn?

*kl*
Det jobbigaste med att ha småbarn är att man har så lite egentid. Även om man är två. Jobbar man heltid finns inte många timmar dela på om kvällarna där man rår om sig själv. Och man vill ju hinna umgås med både man och sambo. Jag förstod inte innan hur lite tid som faktist blev över, och då är jag ändå en fena på att pussla med tiden...
Sen har jag haft supertur med en snäll snoris som sov tidigt hela nätterna och som var go och glad. Kan tänka mig att man tänker annorlunda om man haft ett kolikbarn, eller ett barn som behöver mycket sjukhusvistelse, eller att man själv drabbas av förlossningsdepression. Visst är småbarnsåren ljuvliga, men de är jobbiga också, fast jag tror att ju längre tiden går, desto mindre kommer man ihåg det där jobbiga, och minns bara de fina stunderna.

Fast det kan ju vara lite så också att detta är ett forum och det kanske är lätt att ösa av sej allt det man inte vill ösa av sej på till närmsta vännerna och mannen. Det kan ju vara både jobbigt och underbart på samma sätt. Jag älskar än så länge att ha barn, men jag hade ju inte sagt nä till lite mer sömn och inte heller till 3 timmars barnledigt om dagen. Jag har inga problem att göra saker för mej själv, om allt annat är gjort före.

Jag tycker inte du ska adoptera bort ditt barn riktigt än, men förbered dej på att du kanske nån gång kommer skrika TYST åt ditt barn för att det skriker och sedan ångra dej. Förbered dej på att du någon gång önskar att du kunde få lägga dej och läsa en bok en stund. Inte så att man önskar bort barnet.... och man vet ju att det en dag kommer att ändras. Jag tror att de flesta här tycker att det för det mesta är roligt att ha barn. Har du dessutom föräldrar och svärföräldrar som ställer upp kommer du klara det galant.

Men hallå AMEN igen!!

Jag börjar få tillbaka tron på ett familjeliv efter förlossningen, MED min lilla givetvis!

Jag är en av dom som tror stenhårt på det där också, men efter allt man läst så låter det... förjävligt rent ut sagt..? Men jag låter mig inte påverkas o lever också i min lilla bubbla om ett lyckligt familjeliv en dag :D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 806
Senast: Palermo
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 166
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama