gravid,missfall eller inget alls?

I

Isis

För två dagar sen hade jag och sambon oskyddat sex och råkade pricka in ägglossningen på det. Idag har jag blodblandad flytning och undrar om det är ett tecken på att jag kan vara gravid? Eller kanske tidigt missfall? Jag har läst om att man kan blöda i början av grav. men eftersom detta är så lite så undrar jag om det räknas..?

Har sökt i tidigare trådar men det enda jag har hittat är de som blött lite mer och några veckor in i graviditeten.
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Du kanske helt enkelt inte blev gravid ^^
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Jag har hunnit söka lite på det där nu och blödningen man kan få kommer tidigast 5 dagar efter så den kan dte inte ha varit. Däremot kan man få en liten blödning när ägget släpper så det kan ju vara ägglossning idag för mig.
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Mycket möjligt, i vilket fall som helst är du med all sannolikhet inte gravid.
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Varför? Risken att jag kan vara det ser inte jag som så liten.

Har under mina två graviditeter blivet gravid på första gången.
Är jag inte gravid nu så är det inte hela världen, det kan jag alltid bli sen.
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

2 dagar sen, då borde ett befruktat ägg fästa ungefär nu. I alla fall så som jag förstått det.

(Befruktning - dag 1: Delat sig och lämnat skalet - dag 2: Fäster sig i livmodern)

Det är ju faktiskt en del som känt när ägget fäst.
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Jag trodde det tog 7 dagar? Innan ägget fäste alltså? Ska googla.

Och TS jag tror inte man blöder så tidigt om det skulle bli ett missfall, för isf är ägget fortfarande på väg ner i äggledarna, och har börjat bilda ett par celler. Men jag kan ha fel där.
 
Senast ändrad:
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Såhär säger growingpeople

"Ungefär på 21:a dagen efter senaste menstruationens första dag, det vill säga en vecka efter befruktningen sker själva vidhäftningen."
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

2 dagar sen, då borde ett befruktat ägg fästa ungefär nu. I alla fall så som jag förstått det.

(Befruktning - dag 1: Delat sig och lämnat skalet - dag 2: Fäster sig i livmodern)

Det är ju faktiskt en del som känt när ägget fäst.

Nejdu, sa fort gar det inte! Det befruktade agget maste vandra till livmodern och sedan hitta en bra plats att fasta, detta tar minst 5 dagar och ibland upp till 10 dagar. Detta for att embryot delar sig till 2 celler forsta dagen, 4 andra dagen, 8 tredje dagen osv (ibland langsammare, valdigt sallsynt snabbare). Det KAN inte fasta nar det bara ar 2-8 celler stort!!!
Nar det sedan val faster sa kan man ibland fa en liten blodning, eller morkare flytning. Nar det har fast sa borjar kroppen producera hormonet hcg och det ar det som gor att man far utslag pa stickan nar man testar. Om det faste redan efter en dag eller tva efter befruktning sa skulle man alltsa kunna testa positivt direkt efter agglossning...och det kan man inte.

Morgonens biologilektion ar over :D
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Ok, jag har Lennart Nilssons bok liggandes där uppe man jag har bara snabbläst igenom den, kollar mest på bilderna på bebisarna ;)
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Vet du vad ? Vänta en vecka och gör ett grav-test,,,,
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Vet du vad ? Vänta en vecka och gör ett grav-test,,,,

Om du stör dig så mycket på den här tråden, så vet du vad? Läs inte! Du kan inte ens berätta varför jag med all sannolikhet inte är gravid. :smirk:
Tänkte göra ett gravtest om 2 veckor, om jag inte fått mens. En vecka skulle inte hjälpa mig så mycket.
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Jag vill också veta varför du trodde att hon inte kunde vara gravid.


Till Isis, GRATTIS :)
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Grattis!! SÅ himla kul!!
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Tack :) Det är verkligen lycka att vänta barn!
 
Sv: gravid,missfall eller inget alls?

Tack :)

Det verkar inte som att hon har något svar på det...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 448
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 362
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp