B
Benita
Hej alla glada gravida blivande mammor. Jag vet inte om jag om jag är löjlig som känner som jag gör därför tänkte jag höra lite om era åsikter. Jag är 28 år, jag har fyra barn från 11-4 år gamla. Jag är nu gravid i vecka 31, det är nu tio veckor sedan jag fick reda på att jag var gravid. Jag har ätit p-piller det har jag gjort med denna +mina två yngsta barn också o ända blivit gravid. Dom har inte tagit det jag sakt på allvar på mödravårdscentralen utan jag har bara fått nya p-piller. Jag har haft väldigt mycke blandade känslor över detta, men jag har känt att jag får acceptera läget som det är. det tog emot att berätta för släckt o omgivning vissa pratade int med oss på en vecka, vi blev idiot förklarade av många o några positiva reaktioner. Det alla har varit överens om är att det är inga problem för mig o min man att ta hand om detta och dom andra barnen utan att jag blir gravid gång på gång. Jag har accepterat detta för ett bra tag sedan o känner glädjen i situationen som den är o dom andra barnen är förväntansfulla, men när vi åker i väg o handlar, eller träffar folk i övrigt så får vi höra komentarer som "måste dom handla här, dom handlar ju så mycke och hur kan man skaffa så många barn" tex. Då känner jag att det kommer tillbaka den känslan jag hade när vi fick beskedet, jag känner det som att jag skäms o vill bara där i från sätta mig hemma o sitta där o inte träffa någon som inte kan acceptera vårt bweslut att inte ta bort det lilla o skyldiga liv som är på väg. Är jag idiot som känner så här eller är det någon som tycker annat? Hjälp