Gravid efter förlossning/snitt...

V

valentino-95

Hur länge tog det innan ni blev gravida igen efter en förlossning/snitt ?
Han ni få tillbaka mensen innan ni blev gravida ?
Har hört att en del har blivit gravida innan mensen har kommit, kan det stämma ?
Är lite nyfis av mig pga att jag och min man har sagt att blir det en bebis till så blir det :laugh:

Kanske en onödig tråd men som sagt var är nyfiken av mig *L*.

Kram till er alla.

Sv: Gravid efter förlossning/snitt...

Eftersom du kan ha ägglossning utan att ha fått tillbaka mensen (mensen kommer ju efter ägglossningen;)) så kan man bli gravid innan man har fått tillbaka mensen.

Jag fick med första barnet tillbaka mensen när han var tio månader och med andra när hon var runt året.

Det är väldigt olika, endel får tillbaka mensen redan någon månad efter barnet är fött, typ direkt när avslaget har upphört.

Men guuu va dum jag är *L*
Så klart att det är så att ägglos kommer innan mensen *skrattar*, känner mig bra dum nu *L*.
Sitter här och är nog för trött för detta ;) har precis mata grabben, får skylla på det :o och varit vaken nästan hela natten.

Tack för ditt svar :)

Om du är snittad ska du gärna vänta minst 1 år innan du blir gravid igen det sa överläkaren som snittade mig (jag har dock inga planer på fler)... har med snittet att göra, läkningen :)

Om du är snittad ska du gärna vänta minst 1 år innan du blir gravid igen det sa överläkaren som snittade mig (jag har dock inga planer på fler)... har med snittet att göra, läkningen :)

Vad man får höra olika för jag blev gravid igen när sonen var 9 månader och läkarna sa inget om det fast jag blev snittad med sonen. Det blev dock mf av den graviditen, så nu behöver ni inte undra det ;)

Ja, jag antar det är rekmmedationer så livmodern ska läka orentligt. Men jag vet även de som blivit gravida snabbare och det har gått bra :)

Det är lite komiskt att man ska vänta minst 1 år efter snitt men hela 2år efter gastric bypass eller bukplastik... Man tycker ju snitt är ett "större" ingrepp då det går 7 lager ner.

Tack för svaren :bow:
Ja det är väll kanske så att det beror på vilken läkare man pratar med om hur lång tid man ska vänta.
Det är kanske som med allt annat.
Men förstår att det måste ju läka innan annars är det ju inte så bra.
Tack och bock i alla fall :)

Massa kramar till er alla.

Hur länge tog det innan ni blev gravida igen efter en förlossning/snitt ?
Han ni få tillbaka mensen innan ni blev gravida ?
Jag har efter alla mina graviditeter fått tillbaka mensen lagom 3-4 veckor efter att avslaget tagit slut.
Tvåan kom ganska exakt 2 år efter ettan och trean tillverkades ett halvår efter tvåans födelse.
Jag har inte fått några som helst såna förhållningsorder efter något av mina tre kejsarsnitt. Ingen reaktion på att jag blev gravid igen ett halvår efter tvåan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 764
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V