Gravid å mår bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravid å mår bra

Jag mådde faktiskt BÄTTRE när jag var gravid!!! :bump:

Inte fysiskt då, kanske, även om det inte var så stora saker där heller. Jag har tex aldrig upplevt foglossning och allt vad det heter.

Psykiskt mådde jag helt underbart när jag var gravid. Jag mår bra psykiskt annars också, men när jag varit gravid har jag liksom mått extra bra!!!

Så det finns solskenshistorier !!! :)
 
Sv: Gravid å mår bra

anni0301 skrev:
Nån annan som vet varför man får dessa "måste-ha-behov?"

Jag har väntat på de där behoven, men är nu i vecka 32 och har fortfarande inte märkt något. Möjligen var jag lite mer sugen på apelsinjouice i början, men inte så att jag blev desperat om det inte fanns.

Någon enstaka dag var jag sugen på spenat, och en annan dag på sallad. Men så är jag även i vanliga fall.
 
Sv: Gravid å mår bra

Jag mådde fysiskt sett toppen hela graviditeten...Inget illamående,foglossningar eller ont någonstans.

bara jag fick mitt dagliga paket piggelinglass så var jag ganska nöjd och belåten...
 
Sv: Gravid å mår bra

Har inte mått illa eller haft något som jag bara måste ha, inga hysteriska anfall pga hormoner eller något, utan bara foglossning som hängt i länge.. Så jag har varit lite begränsad pga det, men inte farligt jämfört med att må illa i flera månader.
Började inte gå upp förrän ca 15v innan bf (vilket är på torsdag, 2/3) Har totalt gått upp ca 10kg och det är ju inte så mycket heller. Migränet har hållt sig borta under tiden med.. Hade dock tre omgångar för ett par veckor sedan, men inte alls i den kalibern det brukar vara, brukar vara död i två dagar, men fick lite huvudvärk bara.

Så över lag har det väl varit en ganska lätt graviditet.. (om man räkar bort dom förgrömmade bristningarna på magen.. Ser ut som en zebra..:eek: )
 
Sv: Gravid å mår bra

Va kul att höra att det finns en massa glada graviditeter där ute! Har mest läst om folk som kämpar å sliter å blivit lite skrämd emellanåt men nu har jag fått upp humöret! Om någon vecka är det planerad start för den inledande fasen av graviditeten *flinar* (vi vill ha barnet från dec å framåt för i november har sambon fullt upp) får se hur det går. Räknar alltid med det värsta så är jag inte gravid inom ett år är det ingen katastrof det heller ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 150
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 429
Senast: _Taggis_
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 205
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 487
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp