Mirre

Trådstartare
Har införskaffats idag.
SKa testas samma dag man beräknas ha mens eller 19 dgr efter man haft sex senast (oskyddat då). Eftersom jag aldrig vet helt 100 när jag ska ha den där dryga veckan så får jag köra på 19 dgr istället. Men jag vill ju veta nuuu ju!:bump: Orka vänta flera dar när jag har testet hemma. Måste man verkligen vänta så länge?:angel:
 
Sv: Grav test

testa nu så ser du om det är positivt! :idea:

Är det inte det, och du inte får din mens, så testa igen! :D
 
Sv: Grav test

och när är det dags att testa då?
Måste ju veta när jag ska kolla i tråden nästa gång :D
 
Sv: Grav test

Det brukar gå att testa några dagar "för tidigt" och ändå få ett positivt resultat (om man är gravid alltså). Risken är dock att kroppen inte hunnit producera tillräckligt med graviditetshormon, så att man får ett negativt testresultat fastän man är gravid.

Hur många dagar är det kvar tills du egentligen "får" testa då?
 
Sv: Grav test

Jolanta: Ja jag gör nog det. Orka vänta licksom

Emoyeni::D den 23:e är det 19 dgr men så länge orkar jag inte vänta:p

Bri: 12 dgr

Weed: jag håller er uppdaterade:D
 
Sv: Grav test

Jag hade enligt familjeliv, ägglossning den 5/3. Jag testade mig den 20/3 och det blev ett jätte positivt test vid 1a droppen.

Idag har jag vart gravid i 200 dagar :bump:
 
Sv: Grav test

Så jag kan testa idag eg alltså?
Vad kul! Grattis! :)

Hur länge mår man illa eg?:crazy:
 
Sv: Grav test

det är individuellt. år man så dåligt att man inte kan leva ett hyffsat normalt liv får man prata med sin BM och få hjälp.

För mig hjälpte postafen ganska bra. fast trött som fan blev jag. men hellre de än att spy som en gris=/
 
Sv: Grav test

Jag mådde så illa att jag var mer eller mindre sängliggandes i tre månader. Efter det har jag mått illa men ändå fungerat hyffsat.
Nu i v26 så mår jag mest illa av lukter och spyr bara när jag borstar tänderna!
 
Sv: Grav test

...och jag mådde knappt illa alls. Så det kan vara väldigt olika.

Förresten, skrev du inte i den andra tråden att din mens hoppat över förra gången? I så fall borde det vara helt lugnt att testa nu. Förutsatt att ni hade oskyddat sex i lämplig tid den perioden också då, förstås.
 
Sv: Grav test

har dock inte spytt nåt alls än fast det har varit jäkligt nära några gånger
 
Sv: Grav test

Jag väntar fortfarande på alla typiska graviditetssymptom som illamående, ömma bröst, ändrat lukt/smaksinne och speciellt sug efter något ;)
 
Sv: Grav test

Jag väntar fortfarande på alla typiska graviditetssymptom som illamående, ömma bröst, ändrat lukt/smaksinne och speciellt sug efter något ;)

Jag väntade i nio månader, men det kom aldrig:D
 
Sv: Grav test

kl
Jag testade 19 dagar efter jag hade haft ägglossning, då hann jag knappt doppa stickan i kissen förrän det blev ett starkt, knallblått +.
Då var min mens 4 dagar försenad o jag tror att det hade fungerat om jag hade testat innan, så du borde kunna testa nu o få resultat.

Vill veta hur det går nu! :bump:
 
Sv: Grav test

Testade i går!
det var positivt!
Visade sig typ direkt, behövde inte direkt vänta på svaret:D
Killen fick beskedet kl 6 på morogn. Tror inte han var helt vaken då hihi :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 399
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 442
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 160
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 182
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp