Grattis-tråd!!

Sv: Grattis-tråd!!

Åh vad roligt att läsa! Ser fram emot att höra tomtens version också :bump:

Vaddå, tror du inte jag är objektiv:mad::devil::D

Pratade just med den ömma modern, hon hade fått sova en av matningarna (var tredje timme), på nästa hade de rullat dit vår tös.

Rådata 3060 gram och 49cm från fotsula till hjässa. Som väldigt objektiv:angel: fader tycker jag att det är en välväxt flicka, trots att hon hade så bråttom ut.:love:

Kameran ligger nu bredvid mig, bilen är varm och vintern gnistrar i 24 minus.

Men gud vilken dramatik!! Grattis än en gång!!! Ska bli kul att få se bilder sen.

Det var nog mer dramatiskt för tomten, det kändes tryggare med ambulanskillarna, än att skumpa in med en halvkall pickup. Annars hade jag gärna varit med i ambulansen, men det är ju inte precis plats för en folkmassa. Lite snopet kändes det att inte vara med när huvet lyfte på trosorna...

Å ambulanskillarna skall jag definitivt bjuda på födelsedagstårta!!!!!!

De tittade förbi innan de for, så jag frågade lite oroligt vilket märke det var på ambulansen;-"Volvo!" sa de, vilken tur sa jag!:D

Dagmammans granne födde i bilen på gården, så grabben heter Ford i mellannamn, så vi får väl slinka in ett Volvo någonstans:eek::angel:
/ Vaken fader

Senast ändrad:

Åh, vilken underbar läsning!
Jag är så himla glad för er skull!

Hälsa skogstomten att hon är min idol idag efter att ha hört om den dramatiken!

hihi vilken harlig berattelse jag har bade skrattat och fallt en "det ar sa stort att foda barn"-tår...

Ser fram emot bilder pa sotnosen!

Du är så cool C-A. Men tomten är coolare... Faan vad häftigt. Tjejerna blir ju nästan lika gamla ju...skiljer ju bara ett par dygn.

Det kommer bli en redig tös som har så bråttom ut i världen i sån kyla!! :D:D

Grattis igen :)

Tja, redig vet jag inte än. men det är fascinerande att se hur hon som ngn timme gammal exakt visste var kattis tutte var, utan att öppna ögonen!
OK alla barn är lagda så, men visst är det fantastiskt!

Jag har läst upp alla gratulationer för tomten och ni har verkligen glatt henne!:bow::banana:

Tja, redig vet jag inte än. men det är fascinerande att se hur hon som ngn timme gammal exakt visste var kattis tutte var, utan att öppna ögonen!

Någonting ska de väl brås på sin far kanske? :angel:

Kul att läsa din berättelse, jag blir oxå väldigt rörd och fäller en lika tår som vildvissla :love:

Liten kort rapport inna jag åker in igen.
Förlossningen gick ju rätt snabbt kan man säga :p
I fredgas skulle vi fått åka hem men då visade det sig att
lilla tjejen fått för höga värden på gulsot.
Så nu ligger hon på barnavdelningen och solar. :)

Ska strax tillbaka,
var bara hem å fixade lite.

/smula mör tomte

Åh, så kul att höra av tomten själv!

Tråkigt med gulsot men det ixar sig nog snart!

Längtar tills ni hinner ta mer bilder (fanns några i bildtråden) och du skriva din förlossningberättelse. Väntar dock gärna tålmodigt tills ni hunnit vila ut lite:).

Finns lite bilder i bildtråden nu :laugh:
Inga riktigt bra men jag har inte riktigt hunnit med mig
under min lilla sväng hem.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 263
Senast: Svartkatt
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur