Grattis-tråd!!

Anna_

Trådstartare
Det är väldigt sällan jag är inne på Förälder, så jag vet inte hur ni brukar bete er här inne ;)

Men jag vill lägga in ett stort GRATTIS till skogstomten och FjordingCarlA som fick en efterlängtad dotter inatt!!

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Sv: Grattis-tråd!!

Jo, hon skulle väl ha stannat inne några veckor till egentligen. Men det verkar ha gått bra ändå :laugh:

Hoppas att de loggar in och visar bilder snart :bump:

Grattis i stora lass från oss med. Tänk att föda barn i ambulans i - 24 grader. Starkt jobbat och dessutom på 2.5 h.

Kramar petra

GRATTIS!!!! Låter som en riktig upplevelse med abulans och allt. Hoppas ni mår bra trots omständigheterna.

Jäklar, hon hade bråttom ut hon ;)

Håller med MittNyaJag, spännande att läsa om Skogstomtens förlossningsstory senare ...

Men hallå, det går ju inte. Jag skulle ju ha dagen innan skogstomten :)
Det får mig att inse att min bebis faktiskt kan komma närsomhelst.

STORT GRATTIS!

Japp, men det låter ju skönare med ambulans än taxi i alla fall :D

Hoppas att de hade bra med värme i bilen för det var nåt :devil: kallt inatt!

Tackar för alla Grattis:bow:
Ska förmedla till sambon och lilla racergumman! Vi som satt och filade på namnförslag i lördags kväll.:angel:
Tja vid 23:30 söndag kväll,började skogstomten få lite mer ont i ryggen, vid midnatt lindrade det bara gm att jag masserade ryggslutet, vilket jag gjorde under förra förlossningen, men inte tänkte vi att det skulle vara dags än. Kvart över midnatt ringde jag förlossningen och undrade lite om förvärkar; ta två alvedon, lindrar det så är det en förvärk, gör det inte det så tja, då spelar det ingen roll... Hm, vi säkrade gm att beställa upp svärföräldrarna, storebror låg ju och sov bredvid oss. Jag sprang ut och satte lite värme på bilen. Vid 01:00 inser vi att det här är verkligen inte förvärkar, jag ringer förlossningen och vi börjar klä på oss. Gör det fortare väste skogstomten åt mig, men när jag skall väcka grabben (1år 8 månader) och klä på honom har min goda söta och plågade sambo ändrat sig, JAG VILL ÅKA AMBULANS! Pliktskyldig sambo ringer 112 kl 01:16 och även han börjar stillsamt ana att ngn liten yster syster vill ut lite fortare... Telefonisten ville jag skulle fråga tomten om det var förlossningsvärkar eller krystvärkar, meningslös fråga tyckte jag, men det är nog ganska bråttom tyckte jag, hon stod på sig. Svaret blev JAG VET INTE!
01:21 larmades ambulansen ut. Storebror ligger sött och sover medan min kära lilla sambo ligger och kvider. 01:51 är två trygga killar här, de frågar lite glatt, har vi kommit rätt, jajjemän svarar jag, vi är ju trots allt på bonnvischan:D
Trappen ned är böjd och trång, de vill helst inte bära ned för den, så jag hjälpte henne upp, då går vattnet. Vaddå tänker jag, när vi får barn skall ju vattnet gå först, sen skall man kräkas, så här var det ju inte förra gången:confused: Ja, ja man lär sig... Väl nere med sötnosen vaknar grabben, släpper henne för att fånga grabben innan han trillar ned för trappen.
Når den fina plåsterbilen susar iväg, sätter jag mig att äta lite stadig mat, medans jag väntar på svärföräldrarna, jag väntar mig att förlossningen ändå skall ta en stund och jag tror inte fikapauser är så populära hos sambon då:angel: Sen har jag ju lite svårt att skilja på nervositet och hunger:angel:
Svärföräldrarna kom, for iväg 02:14, framme vid BB blir jag förbannad på allaförhyrda platser jag sladdat runt, så jag bara parkerar där jag fann det lämpligt. Ser att ambulansen är kvar, så jag börjar få lite misstankar, hm. Knackar på vid akutintaget, där jag möts av en munter sköterka, jag behöver inte säga mycket mer än förlossning, så vet hon precis. Hon försökte vara lite hemlig, men klarar det inte, jag blev ju både glad och besviken, jag ville ju vara med! Min modersikon är ganska avspänd när jag kommer, det gick liksom inte att hålla emot, ungen är på väg ut med huvudet, när ambulansen svänger upp till sjukan, mottagningskommitten väntar, men -24 grader gör att ambulansköterskan, han får sköta det hela. Sambon nämde ngt om att ett huvud stacks in i ambulansen några gånger. 02:10 är vår lilla räjsergumma ute, fyra veckor tidig och 2h 40 min tog det. Hade tänkt gå på jouren om två veckor, men där ser man vad lite man kan förutse..-
Får hon fria ambulanstransporter resten av livet då? Som på flyget...
Hon fick lite andningshjälp i början, men hon har precis firat 1 dygn, den lilla tösen. Själv hann jag sova i tre kvart i en soffa längst in i korridoren på BB, men ingen slängde konstigt nog ut mig...
Bilder, tja, ska ta med mig stora monstret imorgon, riktigt söt är hon inte än, men jag är helt säker på att hon blir:banana:
/Stolt farsa som borde sova

Åh vad roligt att läsa! Ser fram emot att höra tomtens version också :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 178
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 263
Senast: Svartkatt
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka