Ja det är ingen motsättning att visa intresse själv vid tillfällen och att det oftast är den andra parten som gör det. Det är det som är lite problemet med dessa diskussioner att alla gånger man själv gjort det så har man varit intresserad och man minns dessa gånger och alla dessa gånger anser man såklart ha varit "ok". Alla gånger som det har varit omvänt så hamnar det i kategorin att antingen var det gjort på ett dåligt sätt eller personen var helt enkelt inte intressant alternativt att det var rätt person på rätt plats och då var även det ok.
Att som kille förlita sig på att kvinnan tar nog initiativet om hon är intresserad alternativt förvänta sig att hon ska kunna få ett intresse utan exponering kommer nog inte fungera särskilt bra. Du och jag, säkerligen många andra, tar initiativ när vi är intresserade. Men jag är även medveten om att bland alla gånger man blivit irriterad för att man blir raggad på på gymmet, någon som försöker hjälpa en med påsarna eller gudvetvad så har jag även stött på många intressanta killar som jag i efterhand är glad tog initiativet och kontakten. Det är inte en särskilt stor andel som har varit så, oftast är man inte intresserad, samtidigt hade jag nog inte tagit kontakten själv.
Så det är lite the gift and the curse, man blir ofta störd och irriterad pga detta men samtidigt kan det bli helt underbart.