Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näe, det är inte svart eller vitt naturligtvis.

Man kan antingen var mer Alpha eller mer Beta. Eller en kombination.

Men generellt anses Alpha mycket mera attraktiva hos kvinnliga könet.
NEJ man kan inte självklart "antingen vara alfa eller beta". Det är ingen sanning.
Det du tycker är ingen sanning.
För att få "framgång bland kvinnor" tror jag man ska vara sig själv och jobba på att ha gott självförtroende kombinerat med ödmjukhet och respekt.

Men gjorde ni det i små steg eller ? Satte er närmare varann eller nåt ?
Hehe, ok. Då var han ganska trög då ?

Nej han varken var eller är trög. Tvärtom. Han var smart nog att inte vilja riskera en feltolkning eller ett övertramp. Och var klok nog att inte ha bråttom, samt klok nog att inse att ”bara” för man kysst varandra i en soffa och ska sova i samma säng så behöver det inte innebära att det kommer hända något mer eller bli något sex.

Det är svårt att sitta närmare varandra än i en liten tvåsitssoffa. Så det var nog mer handfast. Jag minns inte men gissningsvis la väl någon handen på den andras arm eller ben osv.

NEJ man kan inte självklart "antingen vara alfa eller beta". Det är ingen sanning.
Det du tycker är ingen sanning.
För att få "framgång bland kvinnor" tror jag man ska vara sig själv och jobba på att ha gott självförtroende kombinerat med ödmjukhet och respekt.

Näe, sa ju att man kan ha en kombination av alpha och beta egenskaper också... Behöver inte vara ena eller det andra.

Självförtoende är en typisk Alpha egenskap :)

Det där med att vara sig själv och vara populär blir dock lite olika för könen. Jag är lite av en social kameleont pga min uppväxt och kan passa in i princip överallt men oavsett vilken "roll" jag för tillfället är i så blir jag populär. Så jag har ju upptäckt att jag kan vara ett antal olika själv och fortfarande vara "attraktiv", är det en mer feminin version så fungerar det, är jag personen som spelar tv-spel och svär med killarna så fungerar det.

Samtidigt för killarna så verkar det inte på samma sätt kunna bara vara sig själv så händer saker naturligt utan det är då upp till dessa killar att ta initiativ mot de olika versionerna av mig. Jag kan även vara den som tar initiativet och då uppskattas även detta. Dvs jag kan vara i princip hursomhelst så länge jag är rumsren så kommer det uppskattas och i de allra flesta fall visas uppskattning mot detta. Killarna som däremot är mer introverta eller kanske blygare får det svårare eftersom det allt som oftast förväntas vara killarna som på olika sätt tar initiativet.

Det där med att vara sig själv och vara populär blir dock lite olika för könen. Jag är lite av en social kameleont pga min uppväxt och kan passa in i princip överallt men oavsett vilken "roll" jag för tillfället är i så blir jag populär. Så jag har ju upptäckt att jag kan vara ett antal olika själv och fortfarande vara "attraktiv", är det en mer feminin version så fungerar det, är jag personen som spelar tv-spel och svär med killarna så fungerar det.

Samtidigt för killarna så verkar det inte på samma sätt kunna bara vara sig själv så händer saker naturligt utan det är då upp till dessa killar att ta initiativ mot de olika versionerna av mig. Jag kan även vara den som tar initiativet och då uppskattas även detta. Dvs jag kan vara i princip hursomhelst så länge jag är rumsren så kommer det uppskattas och i de allra flesta fall visas uppskattning mot detta. Killarna som däremot är mer introverta eller kanske blygare får det svårare eftersom det allt som oftast förväntas vara killarna som på olika sätt tar initiativet.

Det där är helt främmande för mig. Jag har alltid tagit initiativ om jag velat det, även tillsammans med blygare killar. Jag har dock sett sammanhang med tjejer som står i baren och väntar på att någon ska komma fram och bjuda dem. Hur kommer det sig att en del tjejer fortfarande är kvar i en förlegad tid där vi var helt handlingsförlamade?

Näe, jag förstår ju att smekningar från båda parter kan leda till kyssar och eventuellt till sex osv utan att ett ord utbyts.

Men tänkte mer på... Sexbiten. Kvinnor som gillar att bli dominerade i sängen eller "out of the box sex" som @Milosari pratade om. Förutsätter ni att killen är sån ? Eller har ni pratat om vad ni gillar innan ?
Eller går dom signalerna att sända ut utan ord också ?
Det beror ju på graden. Jag skulle ALDRIG använda redskap, framförallt inte sådana som ska in någonstans, på någon och/eller att försvåra förmågan att kommunicera utan att ha diskuterat INNAN. Jag skulle inte heller själv gå med på någon form av maktförskjutningssex eller S/M utan att ha diskuterat formerna för det i förväg. Eller om man vill filma/ta bilder/ha fönstret öppet så grannarna hör. Jag hade en kk för en massa år sedan som plötsligt började prata dirty på ett ganska förnedrande sätt, jag blev så jävla avtänd och skrattade bara rakt ut. Hade varit SÅ mycket bättre om han fiskat lite innan och kollat om det var något vi båda gillade. Men även då får man som sagt ha koll. Jag kanske tror att jag gillar det för de gjorde jag med en. Men så visar det sig att nej det tänder jag inte på med dig. Eller så tror jag att jag tänder på det för jag fantiserar om det. Men verkligheten är en annan. Svårt att alltid veta på förhand.

Är det så ?
Det finns vissa "traits" som är mer populära bland tjejer än andra.
Exempelvis,
Självförtroende,
extrovert
Initiativtagande
Osv.

Sen finns det "traits" som är mindre populära.
Introvert,
Blyg,
Feg.
asocial
OSv.

Sen att det finns kvinnor som gillar dom sistnämnda. Det har ju inget med vad den stora massan gillar att göra...

Fast varför skulle extrovert vara en positiv egenskap och introvert negativ? Jag är själv extrovert och är sambo med en introvert person. Jag uppskattar hans introverta sidor väldigt mycket.

Näe, jag förstår ju att smekningar från båda parter kan leda till kyssar och eventuellt till sex osv utan att ett ord utbyts.

Men tänkte mer på... Sexbiten. Kvinnor som gillar att bli dominerade i sängen eller "out of the box sex" som @Milosari pratade om. Förutsätter ni att killen är sån ? Eller har ni pratat om vad ni gillar innan ?

Jag vet inte va du har haft för relationer men de flesta jag känner brukar vara väldigt öppna med sina partners om vad som gillas och inte. Och jag tycker inte bdsm är lämpligt på en första dejt eftersom det kräver tilllit till varandra.

Näe, det är inte svart eller vitt naturligtvis.

Man kan antingen var mer Alpha eller mer Beta. Eller en kombination.

Men generellt anses Alpha mycket mera attraktiva hos kvinnliga könet.

Enligt vem? Varför ska du försöka låtsas vara någon du inte är. Det är den mest oattraktiva egenskapen enligt många kvinnor jag känner.

Bryter väl ut ämnet från Dejtingtråden.
Så den inte blir sönder spammad.

Hur visar ni på en dejt att du vill att killen ska bli fysisk?

Det beror på vad du menar med fysisk. Om jag vill ha beröring så tar jag initiativ till det, det kan vara att hålla handen, lägga min ena hand på den andres ben eller arm. Om man t.ex. sitter vid en bar på en varsin barstol kan det vara så att jag korsar benen och låter det ena benet ligga an mot den andres smalben.
Mer fysisk än så vill jag sällan vara på t.ex. på en restaurang eller bar. Vill jag ha en kyss brukar den följas av en blick och ett tydligt men lyhört närmande där motparten har gott om tid för att ta ställning till om den vill ta emot kyssen som är på väg eller om den hellre vill backa av/utesluta kyssen. Den första kyssen är mer som en puss typ? Där tycker jag att det blir tydligt om den andra vill kyssas mer eller mer intensivt = kyssen är besvarad.

Vart går eran gräns på en första dejt?
Det beror på:
1. Hur väl jag känner personen jag dejtar. Ofta kanske man har skrivit eller pratat en del innan man träffas.
2. Om personen visat sig vara en person jag kan tänka mig att träffa flera gånger och hur jag skall ta hänsyn till det. Vill jag ligga med denna person trots att jag inte vill dejta honom igen? kanske, kanske inte.
3. Mitt humör och min lust för just den specifika stunden.

Har ni varit med om nån man som passerat eran gräns ?
Ja. Då har det handlat om att man gjort fysiska närmanden för snabbt eller intimt. T.ex. en hand på insida lår eller rumpa och att jag tydligt visat var gränsen går för mig - genom att flytta på handen eller säga typ "Woups, det var kanske lite väl". HÄR börjar det intressanta, för jag ger alltid en ny chans. Hur förhåller sig mannen till min korrigering? Blir han stött? Ber han om ursäkt? Skyller han ifrån sig? En kränkt man som typ ger mig den här blicken efter en korrigering: O_o är under inga omständigheter intressant för mig att lära känna närmre.

Det där är helt främmande för mig. Jag har alltid tagit initiativ om jag velat det, även tillsammans med blygare killar. Jag har dock sett sammanhang med tjejer som står i baren och väntar på att någon ska komma fram och bjuda dem. Hur kommer det sig att en del tjejer fortfarande är kvar i en förlegad tid där vi var helt handlingsförlamade?
Ja det är klart du tar initiativ när du vill det, det förutsätter jag också. Men väldigt många gånger och gissningsvis majoriteten så har ju killarna gjort något innan du har vetat att du skulle velat eller hur? Om man ser en väldigt intressant person så är det klart man tar initiativet och kontakten men det är oftast så att killen tar initiativet och visar sig som intressant.

http://tobealpha.com/alpha-vs-beta-males/
Alpha Males Are:
Confident
– alpha males tend to think very highly of themselves. They aren’t always right or perfect, but they always believe in their own ability and themselves no matter what.

Not Embarrassed Easily – alpha males don’t worry too much about other people’s opinions. If they did they would never speak up, do what they want, or go against social norms.

Masculine – alpha males are men. They come in all shapes and sizes but have common traits: leaders, dominant personalities, comfortable around the opposite sex, etc.

Take What He Wants Attitude – alpha males are not jerks or rude but they believe they are entitled, this allows them to do things and request things an ordinary person would not.

Direct and Honest – alpha males are not afraid to speak their mind. If they need something, they will tell you. They don’t hide behind a lot of fluff when they are talking to you. They tell you things you might not want to hear.

Social – alpha males have a dynamic personality that allow them to connect with all types of people.

Take Chances – alpha males are risk takers (big or small). They aren’t afraid to fail because they know that success comes from taking chances.

Beta Males Are
Nice guys
– beta males are some of the nicest people you will ever meet. They help you when you need help, they are courteous and pleasant to be around.

May Question Their Ability – beta males lack the confidence alpha males have. There are times that beta males will second guess themselves or make excuses to not do something even though they are fully capable. They just don’t always realize their potential.

Worry About What Others Think – beta males are usually restricted in life because they care too much about what other people think. This includes family, friends and strangers. These external factors limit what a beta male does and the choices he makes in life.

Puts The Needs of Others First – this isn’t a bad thing, but beta males put the needs of others ahead of their own. They are very giving people and unselfish.

Secretive – beta males don’t always make their desires known to others. Beta males have secrets they keep to themselves including their career aspirations, dreams, and sexual desires. This is usually due to not wanting to be judged by others and may be due to lack of self-confidence.

Vilken jäkla smörja.
Det finns garanterat inte en enda vettig person som tror att män fungerar på ett av två sätt, eller ens som en kombination av dem.

Jag frågade faktiskt mannen jag just nu är dejtar hur jag visade/kommunicerade vad jag var okej med eller ville första gången vi träffades. Enligt honom så var det en kombination av kroppsspråk, frågor och initiativtagande. Plus att vi hade byggt upp någon form av relation redan innan vi träffades genom skrift och telefonsamtal. Han säger också att det inte är så värst svårt att förstå mig största delen av tiden, just för att jag kommunicerar på flera olika plan.

Jag tror ganska ofta att män anser sig vara "Alfa" medan kvinnor runt omkring dom anser dom vara idioter :angel:

Men precis. Skulle någon i min närhet ens påstå sig vara alfa så hade jag garvat och gått därifrån, orka umgås med folk som är så lost.

Dessutom känns det för mig som att de som faktiskt framhäver att de är så himla alfa ofta är de som har sämst självförtroende och alltid ska hävda sig för att må bra. Inte så himla alpha male, paradoxalt nog! :sneaky:

Men precis. Skulle någon i min närhet ens påstå sig vara alfa så hade jag garvat och gått därifrån, orka umgås med folk som är så lost.

Dessutom känns det för mig som att de som faktiskt framhäver att de är så himla alfa ofta är de som har sämst självförtroende och alltid ska hävda sig för att må bra. Inte så himla alpha male, paradoxalt nog! :sneaky:

Exakt. Att ha bra självförtoende har INGENTING att göra med att tycka man är bättre än alla andra. Jag har noll intresse i män som försöker sätta sig över andra människor.

Läste du mitt tidigare inlägg? Jag citerar det igen nedan. Dvs det ÄR INTE så att bra killar är tysta och mesiga och är man framåt och har självförtroende så är man ett svin.
Man kan vara framåt, ta initiativ och samtidigt vara en respektfull person.
På samma sätt kan den mesiga försiktiga killen också vara ett svin och ha dålig kvinnosyn.

Exakt. Min karl skulle nog beskrivas av många som en alfa för han är säker på sig själv, inte rädd att ta plats, har många traditionellt manliga attribut och intressen, pratar med allt och alla osv. Men han är också extremt respektfull mot kvinnor och skulle aldrig peta på en kvinna utan att vara inbjuden (det tog mig lång tid innan det blev ordentligt hångel, dvs det var på mitt initiativ). Han är dessutom en vansinnigt trevlig flörtkula som skulle få rätt många på fall om han ville det ;) :D

Jag har också stött på mer tillbakadragna och utåt försiktiga killar med en helt vidrig kvinnosyn.

Min bestämda åsikt är att den typen av sex bör lämnas åt de som är säkra i sin kommunikation, som har en slags grund att stå på, som förstår konceptet ömsesidighet utan och innan och som är aktivt medvetna om de problem som kan dyka upp. Samtidigt ska det finnas en ödmjukhet, för ingen är perfekt eller fullärd, men de absoluta grunderna måste sitta helt enkelt.

Det är en lek, men det är samtidigt ingen lek alls på det sättet att människor kan komma till verklig skada om det utförs fel. Jag associerar lite till hur det har sagts att det ökade friluftsintresset har gjort att fler räddningsaktioner gjorts på dåligt förberedda vandrare, för tyvärr är det ju så att människors intressen och kunskapsnivå inte alltid går hand i hand. Det finns ett ökande intresse för den sortens sex samtidigt som det finns stora kunskapsluckor. Säkerheten måste gå först, alltid. Att någon som har svårt med kommunikationen skulle ta initiativ till dominans verkar ungefär lika genomtänkt som att ensam ge sig ut för att bestiga Mount Everest, endast iklädd badbyxor och flipflops. Låt bli, tills du har den säkerhet som krävs. Anpassa dig efter dina egna förutsättningar och din egen kunskapsnivå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: MiaMia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat