Grannens hundar bet ihjäl

rubytoo

Trådstartare
vår lilla jack Russel igår när vi var ute på promenad.

Vår lilla Alice var kopplad och de två hundar som gick till attack var lösa. Vad händer nu?

Vad har vi för rätt på vår sida? Vad bör vi göra?

Ni har all rätt på er sida!!
Lagen om strikt ägaransvar är tydlig här. De har brustit i både uppsikt och att nu bör hundar vara kopplade.
Polisanmäl och kontakta din hunds försäkringsbolag.
Beklagar det djupaste er förlust. Vilken mardröm :cry:

Vår lilla Alice var kopplad och de två hundar som gick till attack var lösa. Vad händer nu?

Vad fruktansvärt! Polisanmäl som de ovan skriver. Strikt hundägar ansvar gäller.

Mvh
pudlan

Men fy vad hemskt, beklagar!

Polisanmäl och kräv ersättning. Deras hundar SKA vara kopplade eller under strikt uppsyn.

Ni har all rätt på er sida!!
Lagen om strikt ägaransvar är tydlig här. De har brustit i både uppsikt och att nu bör hundar vara kopplade.
Polisanmäl och kontakta din hunds försäkringsbolag.
Beklagar det djupaste er förlust. Vilken mardröm :cry:
Det är hundägarnas hemförsäkring som skall täcka vad hundarna ställer till med.
:cry:

Stackars er, vad oerhört sorgligt och förskräckligt. Jag beklagar er sorg

Fruktansvärt! Som sagt, polisanmäl! De ska stå för eventuella veterinärkostnader samt liversättning för er Alice, tyvärr hjälper ju inga pengar i världen att ni får tillbaks henne.
Beklagar verkligen er förlust !

Hu vilken hemsk upplevelse, beklagar sorgen och förlusten av en liten vän. :cry:

Fy så hemskt. Beklagar verkligen er förlust.

Jag instämmer i kören, polisanmäl och kontakta hundens försäkringsbolag.

Ush vad hemskt! Jag håller med alla andra om att ni ska polisanmäla. Ägarna kan bli belagda med koppeltvång som dom förhoppningsvis tar på allvar. Då slipper kanske nån annan liten hund gå samma öde till mötes.
Beklagar sorgen!

Kan inte tillägga något praktiskt som inte redan är nämnt, dvs polisanmäl och låt försäkringsbolagen göra upp sinsemellan.
Jag beklagar sorgen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 712
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 008
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 385
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka