F
flashlight
Sv: Graman
Nu vet jag inget om hur du rider alls, men vill bara påpeka att det KAN kännas väldigt trevligt och mjukt o fint när en häst är avknäppt om du inte är ganska kunnig och känner att den inte jobbar bakifrån genom ryggen.......Tyvärr är det väl många som luras av det.
Som sagt, bara ett litet påpekande.
När jag red igår använde jag graman i början. Ponnyn har inte gått så mkt "ren" dressyr sista tiden så jag hade inga förväntningar. Efter 20 minuter var hästen lösgjord och riktigt fin. Då tog jag av gramanen och tusan vilken fin trav det blev när jag samlade henne. Har aldrig haft den kännslan förut!! Hon vilade på steget lite mer och det blev en helt annan "push" i henne. Senare i galoppen kunde jag få upp henne mycket mer än vanligt och det kändess som att hon galopperade uppåt på ett helt nytt sätt.
Vad tycker ni om detta?
Nu vet jag inget om hur du rider alls, men vill bara påpeka att det KAN kännas väldigt trevligt och mjukt o fint när en häst är avknäppt om du inte är ganska kunnig och känner att den inte jobbar bakifrån genom ryggen.......Tyvärr är det väl många som luras av det.
Som sagt, bara ett litet påpekande.