Gott Nytt Western år på er!

Sv: Gott Nytt Western år på er!

Målen är att ta körkort, förlora några kilon och.....jaha..det kanske skulle handla om hästar här :D.

Nä..allvarligt.
Målen i hästväg är att få ordning på valacken, träna och så småningom komma ut på tävlingsbanorna. Första målet är 27 april då vi gör debut tillsammans, om inget annat dyker upp tidigare.
Ett Mästerskap inom rasen står också på listan.
Ett inköp av sto till hösten för avel finns också med.

Nu när nyår passerat så önskar jag God Fortsättning i stället :banana:

*kl typ...*

Gott nytt år allihopa! I dag kom första snön.. bläh! Fast vitt och fint blir det ju..

Det här året.. hjälp. Mina Drömmar för det här året blir väl;
Kanada och Trase.
Få igång mammas Shoni och INTE rida fel i mönstret på reiningen.
Köra in lillskiten som blivit lite efter.
Betäcka Felicia med något om pengar finnes. (..varför har man så j*vla dyr hingstsmak?)
Ställa ut Zanna och hålla henne igång hela sommaren.
Förhoppningsvis återgå till fulltidshästeri i sommar i den mån det går.
Träna Batzo (hunden) och förhoppningsvis överleva en lydnadsklass eller två.
Få bli smärtfri...
..komma in på högskolan.. eller... *harkel* ..lämna landet ett tag.

Gott nytt år på er alla!!!:banana:

Mina planer för året är..

*Komma igång och rida igen efter att ungen ploppat ut.
*Få mina hästar lastbara, så att jag kan..
*Komma igång och träna lite
*komma ut på tävlingsbanan, skiter i om de är AQHA klass eller SWRs träningstävling, bara de blir nått så blir jag nöjd.
*Kanske sälja nån häst :cry:
*Hitta min drömsadel och ha råd att köpa den...

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! :D

Hoppas att 2008 blir ett minst lika bra, om inte bättre år.

I februari kommer min häst hem till mig igen, och då ska vi träna upp oss för att vara redo inför årets tävlingar.
Det vore hemskt roligt om vi kunde vara med på High Chaparall i år, men det får vi se ;)

Först och främst så MÅSTE jag ta mig i kragen och skaffa körkort! Man kan inte vara så "gammal" som jag och bo på landet i Norrland UTAN körkort :eek: Ska förmodligen börja plugga här hemma till hösten, så nästa år kanske jag kan ta mig härifrån :p

Men vad gäller hästarna så ska jag:

*köpa ett quartersto nu i januari :D
*börja rida för tränare igen
*utvecklas i ridningen
*förhoppningsvis komma ut på lite tävlingar med gamlingen, och kanske prova på nån showmanship-klass eller kanske trail at halter med lillan (om jag vågar :crazy:)

Gott nytt år på er allihop! :)

Gud vad skönt att höra att det är fler som behöver skaffa kökort.....:angel: Vad ska man skylla på den här gången???? :angel:...det är nog på tiden för mig med....

Ja, vad skönt det är att höra att man inte är ensam! :D

haha jag har inte heller körkort å jag fyller 20 i år! inte äns ansökt om tillstånd(!!) jag trivs med buss(åker gratis :angel: ) å bli skjutsad, å på sommaren har jag min lilla moped ;)

haha ;) jag kan köra bil och tycker det e kul men är livrädd för mötande trafik. håller på å kissa på mig när jag tex åker moped å ser en lastbil... jag är rädd för lastbilar.. jag tycker de ser stora ut.. och att träffa en på motorvägen.. :crazy:

haha.. ja och jag fyller 28 på några dagar.. har nog hållt på och säga från jag var 20 att jag skulle ta mig i kragen och ta de... haha.. rackarns vad jag gick in för det.... nä jag måste.. tänker på min stackars sambo som kör då vi åker och tävlar.. blir minst 300 mil på en tävling och han är den som kör och kör.. där sitter jag som en prinsessa... nä jag skäms faktiskt... Vi pratade även om att flytta söderut (lite närmare tävlingarna) och då behöver man körkortet garanterat... för då finns det ju lite mer träningar och sånt kul som man vill komma till...

själv så var jag mer eller mindre tvungen att ta kärkortet på en gång jag fyllde 18 :p Självklart också att jag VILLE ta det, är ju hur kul som helst att köra bil;) men skulle jag kunna åka på träningar och tävlingar så...
mamma och pappa har skjutsat mig förut, men de sa att om jag villa åka på tävlingar och så efter att jag blivit 18 fick jag köra själv... och så blev det ju också... och nu, ca tre månader senare skulle jag inte kunna leva utan de.. ;)

Men ni får se till att "ta körkortet" får bli ett nyårslöfte ;)

:rofl: haha ja så sa min mamma o pappa med då jag fyllde 18 :rofl: det var ju ett tag sen haha.... jo då det är ett nyårslöfte:angel:

haha, men du skippade körkortet och skaffade en pojkvän MED körkort i stället då!? ;)

Skaffa pojkvän med körkort gjorde man väl när man var 15 & inte ville åka moped ;)

Mina mål för året är att rida in min lilla 2åring från första årgången efter min egen hingst, Hårdträna med 5-åringen så hon kan placera sig bra på QH-EM i Cowhorse och iaf ta sig till finalen i Reiningen och om allt går bra plocka hem min Svarta Pärla från USA i sommar och ta med honom till ERCHA- futurityt :) Nånstans däremellen skulle en lottovinst sitta bra:bump:

Malin

aha.. fan jag missade nog att de var så ung man skulle vara:o näää du hade jag skaffat min karl för att han skulle köra mig dit jag ville så kan jag säga att jag hade bytt för länge sen!!!:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Mitt 17 åriga gotlandsruss fick ifjol somras en lättare fångkänning tyvärr när hon var hos hingsten på betäckning. Resultatet av...
2
Svar
24
· Visningar
3 249
Senast: Tagliabue
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 620
Senast: ameo
·
Avel Gott nytt år på er alla:bump: :bump: Ser fram emot nästa års trådar om hingstar, stammar, föl mm. mm Hoppas alla klarar av nattens...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V