Gott Nytt Western år på er!

wrangler

Trådstartare
Så, vad har ni för planer och förhoppningar för nästa år?

:bump::banana::bump::banana::bump:

Mina främsta är nog;

Att köpa hem ett sto till, USA import betäckt med en bra hingst.

Rida in Kid och påbörja Willy och ge dom en bra start.

Se mina föl födas och frodas utan komplikationer! Med den första om ett par veckor....

Hitta nya spännande kombinationer i avelsarbetet, välja bra hingstar till mina ston.

Träna och lära mig mer!

Att utveckla verksamheten mer på alla plan med allt vad det nu innebär!

GOTT NYTT ÅR! :D

Sv: Gott Nytt Western år på er!

GOTT NYTT ÅR!!!!

Drömmer om att skaffa tillökning bland hästarna.... Är väldigt sugen på ett quartersto som finns här i närheten. Ska rida henne i vår litegrann så vi får se hur det blir..... Skulle va urkul iallafall!

Hänger på med att önska alla Gott Nytt År!!!:banana:

Jag hoppas kunna få igång fröken ordentligt så vi kommer ut på tävling. Håller tummarna benhårt för att benet ska hålla... Raketen ska miljötränas och som helhet önskar jag mig ett FRISKT år:D...törs man hoppas på vackert väder också:eek:

Jag tänker göra slag i saken och ta lektioner av en westerntränare, har pratat en massa om det länge nu, men nu är det dags att ta tag i det...

Det skall bli spännande och tror att det kommer passa mig utmärkt :) hoppas pållarna gillar det också?

I övrigt hoppas jag att både människor och djur håller sig friska och krya!!!

Gott Nytt År till er alla!!! :love:

Gott nytt år :):banana::bump::bow::rofl:

Nästa är ska jag;
-ut och tävla med mitt sto :banana:
-träna med andra hästar:angel:
-börja träna för min tränare igen

gott nytt år!

jag har planerat in detta

- en quarterhäst på gården
- rida in en häst
- göra ludde till en reiner, han har visat fina stop och rollbacks i ridhuset.. ;)
- få min pålla att bli ett riktigt pleasure ess, hon blir lite pigg när vi är i "dödens".
- vara med i en AQHA tävling, om det så bara är i showmanship!

höga mål men man måste sikta högt för att komma nånstans ;)

förhoppningar är ju att vinna, och att alla hästarna ska vara friska, sedan kan man önska sig en mille på kontot av någon avlägsen släkting så att man kan bygga ett nytt stall :bump:

Och vem är "pålla"? Alla eventuella pleasure-ess är ju av intresse för mig att veta nåt om! ;)

Ställ dina hästar (Quartrar) i halter! Då får du både bra träning och kanske meriter, oavsett inriktning! :)

GÅTT NYTT ÅR!!! :banana:

Detta år ska bli väldigt roligt för mig, kommer att hitta på en massa...

men till att börja med så ska vi fortsätta träningen med min tränare så att jag och pride kan bli ännu bättre!

Därefter ska jag införskaffa lite nytt tävlingsutstyrsel, håller på att sy min tävlingströja just nu, ska också införskaffa boots och en röd showfilt...

Sen är det ju dax för lite tävlingar då, tänkte starta tävlingssäsong med tävlingar här runt omkring hemma, främst C-tävlingar, men också minst en B-tävling!

Men nu kommer de STORA planerna :p
Ta mitt pick och pack för att flytta från norrland ner till skåne (förhoppningsvis)
Där nere ska jag spara ihop en massa pengar så jag kan köpa en ny sadel. Men framförallt vill jag ställa upp på September Rundown nere på Böckeberg i Reining och Trail och sedan se om det kanske blir någon Western Horsemanship och HUS...

Så för min del kommer nog 2008 bli ett riktigt fartfyllt år men MÅNGA framgångar! :banana: :bump: :banana: :bump:

Och vem är "pålla"? Alla eventuella pleasure-ess är ju av intresse för mig att veta nåt om! ;)

Ställ dina hästar (Quartrar) i halter! Då får du både bra träning och kanske meriter, oavsett inriktning! :)

detta är min pålla http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/2007/2007-10-1322_34_0001.jpg ett halvblod som kan "piggna till" ibland i pleasuren när hon blir instängd (men hon har en grymt bra jog! och galoppen är jättetrevlig med när hon slappnar av)

för det första så måste man ha skjuts ner till tävlingarna (bor i norrland, och utan körkort) och än är det bara medryttisar (tänker/pratar om dem som mina..) dock så har nr 2inte kommit än, kommer till helgen :bump: men året har ju bara börjat :p
de är tilltänkta till pleasure, men choice tror att man ska springa ikapp ( bytte galopp gång på gång sist) och nr 2 är inte riden på ett antal år så hon måste "börjas om".

nämen har du tröttnat på norrland å dess fördelar ;)

lycka till med framtiden!

Ska starta i minst en klass på stångbett med min flicka och så SKA jag ta mig till en en större tävling för att titta. :p

GOTT NYTT ÅR och GLAD PÅSK! :D

Tja, här blir det väl träning, träning, träning och tålamod, tålamod, tålamod och framför allt massor med nöje med lilla hästen, eftersom vi ska ut och visa upp oss (eller i a f henne) i den stora världen och senare även påbörja inkörning av henne.

Ridmässigt hoppas jag på att komma igång att regelbundet träna min egen sits och inverkan mer och att fortsätta upptäcka en vit springares fantastiska resurser! :)

Jag hoppas på att få råd att utöka min hästfamilj också...

Senast ändrad:

Jo, det är på tok för mycket fördelar med att bo i norrland så jag känner att jag måste bort från dom ett tag nu... ;)

Senast ändrad av en moderator:

God fortsättning på Er alla!

Hos oss blir det massa träning, håller på som bäst redan.

Galoppen ska bli bättre,

Rida på stång,

Va med på maaaassa tävlingar, för det är så kul, verkar vara en WH häst,
men ska prova på reining oxå.

Ska ställa upp i en C-tävling till hösten är mitt mål.

Bara umgås med min bästa vän, jag är så glad att jag hittade henne,
puss på dig:love:

Senast ändrad:

Mitt mål är att kunna klara av att rida igen...om inte det går...gud förbjude...så får det bli tävlingar endast at hand...

Ska också köra in Trigger detta år! Kul kul! :rofl:

Hitta en B-ponny som duger åt oss. För döttrarna att rida o för att köra!! Trött att ha ponnies på foder, tråkigt att lämna tillbaka dom, o behöva tänka på att det är någon annans. :cry:

GOTT NYTT ÅR!

Mitt största mål med 2008 är att få bukt på min häst och ta över ledarskapet! Idag sparkade hon mig när jag drog sadelgjorden - så nu jävlar får det va nog! :mad:

Ja det hade ju kunnat börja bättre.. haha vaknade på nyårsnatten av att min älskade som kräktes rakt i ansiktet på mig.:crazy: Tänkte när jag stog i duschen.... gud vad ska det bli för år när det börjar på detta vis. Men planerna är följande...

Köpa en till häst

sikta på kommande tävlingar och jobba som ett djur för att ha råd att åka 120 mil enkelväg för att tävla..:rofl: Gud man måste vara galen!!!!

Se till att fölningen som väntar går bra så vi kan inseminera på fölbrunsten.

Köra in ponnyn

:idea:Jobba på att få sambon till att flytta söderut snabbare än vi planerat

Hoppas att det blir ett bra å för er alla!! :)

Liknande trådar

Hästvård Mitt 17 åriga gotlandsruss fick ifjol somras en lättare fångkänning tyvärr när hon var hos hingsten på betäckning. Resultatet av...
2
Svar
24
· Visningar
3 249
Senast: Tagliabue
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 620
Senast: ameo
·
Avel Gott nytt år på er alla:bump: :bump: Ser fram emot nästa års trådar om hingstar, stammar, föl mm. mm Hoppas alla klarar av nattens...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V