Gott Nytt År!!

Lilljessicah

Trådstartare
Gott Nytt År på Er allihopa!!
Hoppas hundarna klarar natten utan att utstå allt för mkt lidande av oljuden.
Och att ni människor håller er i skinnet;)
Vi hörs nästa år med fler spännande,roliga,nyttiga och intressanta diskutioner!
:) :) :) :D :) :) :)
 
Sv: Gott Nytt År!!

Gott nytt år!

Hoppas min valp klarar nyåret bra, det som smällts hitills har han inte brytt sig om.

Läste om en hund i grannkomunen som på lillejulafton blev skrämd av grannen som sköt fyrverkerier, hunden slet sig och sprang rakt ut i gatan. Blev överkörd och dog direkt:cry:
 
Sv: Gott Nytt År!!

Här tar vi det lugnt, vi människor och alla 17 hundar ( :eek: )

Vi ska äta god mat, mysa och bara slappa :D

Hundarna lär ligga och sova som vanligt, då alla är skott och raketfasta :bow: :love:

a270.gif

Gott nytt år allihopa :love:
 
Sv: Gott Nytt År!!

Även här är vi tack o lov skott- och raketfasta...eller njae, man kan ju undra om matte verkligen är det:angel:

Nikita och Julianna önskar alla här ett GOTT NYTT ÅR!:)
Vi lägger in en bild från vårat bästa tävlingsminne i år, Finnerödjaprovet:
6242309.jpg
 
Sv: Gott Nytt År!!

Gott Nytt År:)

Än så länge går det bra här hemma men vi är massa folk som pratar hela tiden och smällarna är bara avlägsna än så länge. Lär inte bli kul när grannen drar igång sina raketer ikväll:mad:
Nelly fick sin första tablett i morse och ska få en till alldeles snart.

Ha en trevlig nyår alla!!
 
Sv: Gott Nytt År!!

Här har det gått bra med smällarna hittills - peppar, peppar:smirk: Jag har varit lite orolig för valpen men nu har det smällt på avstånd sen före jul och jag har inte märkt att hon har reagerat på det. Idag fick hon passa på att söka efter bollen i en skogsbacke medan det smällde och det verkade inte bekomma henne det minsta. Hoppas det fortsätter så!
Gott Nytt År till er allihop!
 
Sv: Gott Nytt År!!

Gott Nytt År:)

Än så länge går det bra här hemma men vi är massa folk som pratar hela tiden och smällarna är bara avlägsna än så länge. Lär inte bli kul när grannen drar igång sina raketer ikväll:mad:
Nelly fick sin första tablett i morse och ska få en till alldeles snart.

Ha en trevlig nyår alla!!


Nu har grannen börjat... Hunden är galen, trots lugnande.
 
Sv: Gott Nytt År!!

Gott nytt år på er :bump: :)

Min lilla kille kommer nog klara det fint men han kan nog väkas av det! Och då passar han väl på att pissa i mitt rum :angel::mad:
 
Sv: Gott Nytt År!!

Gott nytt år önskar råttorna i Stockholm!
Douglas har visat sitt mod och visat för matte att han minsann kan stå brevid en fyrverkerifontän och lukta i marken samtidigt.:cool:
Harley har visat sin hysteri genom att ligga och skaka i ett hörn hela dagen. Jippi!
 
Sv: Gott Nytt År!!

Här är folk inte kloka...:(

Vad fan tror dom att dom är och gör ??

Smälla raketer, bomber o dyl ?. Vad är det med alla människor. Är det kul detta ??? Har folk inte sunt förnuft ?


:(
 
Sv: Gott Nytt År!!

Här är folk inte kloka...:(

Vad fan tror dom att dom är och gör ??

Smälla raketer, bomber o dyl ?. Vad är det med alla människor. Är det kul detta ??? Har folk inte sunt förnuft ?


:(

Nä folk har inte vett för annat än sig själva under nyår..
Nu ska jag traska en runda upp till stallet för jag är orolig för hästarna, stallägaren är inte hemma.
 
Sv: Gott Nytt År!!

Varför ska man alltid ta hänsyn till allt o alla kan förstå att man blir sur om det skjuts flera veckor innan men om det bara är nyårs afton så får man väl söva ner hunden då?
 
Sv: Gott Nytt År!!

Vadå, är det en ursäkt att skrämma slag på djur för att du vill se lite färger på himlen ?
 
Sv: Gott Nytt År!!

Vadå, är det en ursäkt att skrämma slag på djur för att du vill se lite färger på himlen ?

Har man så nervösa djur att dom inte tål lite smällare finns det ju alternativ för endra piller som däckar hunden eller så kanske man kan lämna bort den till nån landet eller så får man väl överväga om man ska ta bort hunden.

Ja jag tycker det är skit kul o kolla på skulle aldrig själv köpa raketer men skjutgalen som jag är så älskar jag när det smäller o.s.v.
 
Sv: Gott Nytt År!!

Ja jag tycker det är skit kul o kolla på skulle aldrig själv köpa raketer men skjutgalen som jag är så älskar jag när det smäller o.s.v.
Typiskt killar, skulle jag vilja säga... fast ovanligt att du inte köper och smäller själv:smirk: Tjejer är vanligtvis helt ointresserade, jag har inte hört om eller träffat en enda tjej som skjutere raketer...
 
Sv: Gott Nytt År!!

Typiskt killar, skulle jag vilja säga... fast ovanligt att du inte köper och smäller själv:smirk: Tjejer är vanligtvis helt ointresserade, jag har inte hört om eller träffat en enda tjej som skjutere raketer...

Ja det tror jag också att killar är mer tokiga i det det är inte för inte jag blev JÄGARE i lumpen det förband som får skjuta mest :devil:

Men fortfarande så vet jag många tjejer som håller med mig när det gäller skotträdda/skottberörda hundar att det finns alternativ o göra.
Men som jag sa om de skjuter i flera veckor så man måste rubba på vardagen då är det illa det kan jag förstå o håller med er men ett par dagar per år måste man kunna få smälla.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 948
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 038
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 177
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp