Good bye 2011, hello 2012

Sv: Good bye 2011, hello 2012

Vilket fantastiskt slut det fick ändå. Vet ni vad det var som utlöste fången?

Mitt 2011;
Grubblade jag mest över hur jag skulle göra med mitt "hästeri", hade nog tröttnat en del, och visste varken in eller ut vad jag ville. Därav min häst fått lida, och stått till och från under hela året. När jag ridit honom har han gått som en klocka som alltid :love: Har helt enkelt världens bästa häst, men vi kan varann innan och utan så det händer inte så mycket nytt där.
Därför fick jag erbjudande att låna en kalas häst på foder, för att träna och tävla under 2012!

Mål under 2012;
Har precis börjat träna den nya hästen, vi lär känna varandra och jag funderar på att vara med på en kurs i slutet av Januari redan för att få mera hjälp. Har även hittat en hemmatränare, en storhäst-ridlärare som sadlat om till islandshäst -passar mig perfekt! Detta hoppas jag är massa morötter för att jag ska älska stallet, ridningen och hästandet så som jag en gång gjort. Vilket jag helt klart är på g igen! Känns jätte spännande!
Känner mig enormt hedrad att få låna en så fin häst, trots att jag inte ridit så mycket på sistonne och är ringrostig. Fast, det är som att cykla (efter ett gäng ridlektioner kommer det tillbaka) ;)
Mitt mål med 2012 är att komma utanför mitt läns gränser och komma ut och tävla! (då menar jag att vi kan prestera en del med)

2011
Min Rodi och mammas Skuggi var hemma på Smedstorpet under våren. I juni åkte Skuggi på inridning och Rodi fick flytta några hundra meter till haflingerstona. Där trivdes han bra även om det var lite oroligt första veckan, första ridturen (när Gry var med) var inte rolig. Under sommaren tränades Rodis kondition upp, gångartsträningen brydde vi oss inte så mycket om.
Lämnade Rodi på försäljning i september och tre veckor senare var han såld. Skuggi såldes i november, så nu är vi hästlösa.

2012
Det blir förhoppningsvis några ridkurser och turridning på islandshäst, men troligen kommer jag ha mer kontakt med hästar av andra raser.

Yes: hösilage i stället för torrhö när det var -26 grader kallt utlöste detta. Hon är tydligen sockerintolerant så nu blir det bara torrhö med lågt sokerinnehåll, inga morötter eller äpplen. Hon går tack och lov i en skogshage med ytterst lite gräs. Ja detta är en otrolig solskenshistoria och vårt mål för 2012 är bara att kunna rida alla 4 hästar fullt ut, alla får vara friska och en prova på långsistatstävling på 25 km för de två nya hästarna

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka