Good bye 2011, hello 2012

Elina8

Trådstartare
Hur har erat 2011 varit?
Och vad har ni för mål för 2012?

Berätta vad som helst om året som snart är slut; förändringar, höjdpunkter och mindre roliga saker, vad har ni lärt er, hur har er utveckling sett ut, har året varit som förväntat?

Tyckte det var dags för en sån här tråd i vårt forum också! :D

Sv: Good bye 2011, hello 2012

Jag kan väl börja då. :p

2011 har varit både väldigt bra och helt fruktansvärt.
Började bra med en flytt till nytt stall, och det känns fortfarande jättebra. Är väldigt nöjd att jag hittade dit. Sen föll massa bitar på plats, tölten kom mer och mer och fick verkligen ett lyft.
Sen framåt våren blev det sämre och sämre, fick reda på att min häst hade spatt och i somras beslutade jag att låta honom få somna in. Utan tvekan det svåraste och jobbigaste jag någonsin gjort.

Åkte sen iväg på långresa för att försöka hitta en ny häst. Provade ett gäng, men ingen kändes helt rätt. Sen när jag kom hem igen så skulle jag iväg och prova några i göteborgsområdet, men två av dem hade blivit sålda så jag ringde lite snabbt innan vi skulle åka på en annan annons som jag såg låg i närheten. Stod inget om någon särskild häst utan bara att de fanns olika hästar. Så jag ringde och det verkade inte som att de skulle ha det jag letade efter riktigt prismässigt, men jag bestämde mig för att kolla ändå. Och där var det kärlek direkt! :love: Hon var perfekt!

Nu har vi haft hösten på oss att lära känna varandra, det gick lite upp och ner i början, men överlag har det kännts väldigt bra och väldigt rätt. Känns otroligt kul att få träna vidare med henne nästa år.

Våra mål för 2012 är att komma igång regelbundet med tränignar. Lära känna varandra bättre och komma ut på lite utflykter.
Rent ridmässigt hoppas jag att vi ska hitta lite bättre form och bärighet. Jag hoppas att vi ska kunna stärka galoppen, ett konkret delmål blir att vid slutet av nästa år klara av att galoppera balanserat i ren takt på volt. :) Och att få bättre kontroll på takten och tempot i tölt. Traven vill jag bara ha bättre form i, resten har hon så naturligt så det kommer med på köpet.
Jag hoppas också att hon får lite bättre teknik i hoppningen, så vi ska fortsätta med löshoppning lite då och då.
Och så vill jag att vi ska få till lite bättre glädje och framåtbjudning i paddocken, så att hon bjuder fram själv där också! :D
Jag hoppas också att vi ska få till lastningen så att hon går på själv. :D

Jag har en 01:a och en 08:a. 01:an, Saga från Lund, är en lättriden fyrgångare som har gångarterna på plats. Traven är dock sämst och minst tränad, så att få den att rulla på är ett mål. Sen måste vi jobba mer med samling, jag måste våga samla henne mer. Hon är en väldigt självbärig häst, men hon skulle nog få mer gång med mer samling. Mer vilja och glädje är dock det som är det viktigaste just nu för att kunna lyfta hennes potential så långt det går.

08:an, Embla från Åsberg (kallad spöket) e. Svadilfari. Är riden 10 ggr under hösten och kan gå fram för skänkel, stanna och svänga. Går att "åka häst" på henne. I början av sommaren vill jag att hon ska vara ridbar i vettig form i grundgångarterna och att sidoförflyttningar sitter. Tölten tar vi till hösten. Hon har så mycket av det så det är ingen stress. Funderar på att betäcka henne, men med tanke på marknaden så får vi se...

Året började inte så bra då jag var med i en hästolycka och fick fraktur på näsbenet och kindbenet med operation som följd. Så våren och sommaren blev ett grubbleri om jag ens skulle fortsätta med hästar....
men så dök min lilla dam upp och det blev "klick" och i början av hösten blev hon min, inte alls vad jag tänkt mig från början men hon har hjälpt mig att hitta motivationen och lusten igen.
Min ungherre skickades på inridning och är riden i alla gångarter....

Målet för 2012 är att fortsätta lära känna min dam och att bygga muskler/kondis och att utvecklas tillsammans. Kanske starta någon T8 om allt känns bra.
Unghästen kommer hem och han ska fortsätta utbildas, bygga muskler och få mer kondis.

2011 var inget bra år. Målet var att ta oss upp till öppen klass, men slutade med en halt häst från januari till december och som grädde på moset ska hon nu triangelmärkas. Lustigt hur fort målen kan ändras!

Målet för 2012 blir nog att fortsätta hjälpa andra med deras hästar och se vad som händer när man gått ut ur skolan.

+Emmizenma

Fy vad tråkigt att höra att året varit så dåligt för er.

Hoppas att nästa år blir bättre.
Håller med om att man ganska snabbt får andra perspektiv när man drabbas av olycka. Man värderar de små sakerna så mycket mer och får lite mer distans till saker och ting.

2011
Har varit ett helt okej år, gjorde klart andra året på Holar med bra resultat. Och har sedan då jobbat mkt på mina "visa hästskills" och börjar bli mkt lugnare vid dessa sammankomster, har alltid haft lite problem med att visa upp mig på hästryggen men har jobbat bort en hel del på senaste jobbet där jag behövde visa hästarna för alla möjliga hela tiden, ägare till hästarna, chefen, köpare och superproffsen som kommer och tar ut min träning på hästarna och ger tips på bättring.

Misslyckadet var ju att inte hinna tävla så mkt som planerat var och att jag inte tog mig till intagnignsprovet till tredje året då fyrgångshästen visade sig ha spatt och femgångshästen krånglade, så bestämde mig för att vänta till i sommar istället då jag(och alla andra som gjort 2år) har min sista chans att göra sista året och bli utbildad ridstruktör och tränare.

Kan inte säga så mkt om mina hästar då alla de jag tränat är träningshästar men det har överlag gått bra med alla och det är väldigt många av unghästarna som är på ett bra ställe för att kunna gå bedömning i vår, vilket känns toppen.

På plussidan ligger ju också såklart att jag betäckt min egen primadonna och att hon har föl i magen plus att lånestoet också har föl i magen, är ju såklart superkul med år 2011.

2012
Ska det tävlas diverse hästar, så många som möjligt. Och iallafall komma in på LM med någon.

I övrigt är ju målet självklart att komma in på Holar vilket jag inte tror blir några problem, inte för mig själv. Lite grann hänger ju på att hästarna är bra nog, vilket jag hoppas att dom kommer vara.

Och så är planen att mitt nya jobb som jag börjar på i januari kommer vara toppen och att jag kommer få ut mkt av det och att träningarna en gång i månaden med avelsvisningsproffs kommer ge utdelning och att jag lyckas ta tag i mig själv att visa flera hästar själv i vår :)

Mina egna mål är att bli än bättre ryttare, att få än bättre känsla för hästarna, att bli bättre på att sitta upp på nya hästar och hitta knapparna direkt, att de ska gå så fort som möjligt att få känslan för en ny häst, vart problem sitter och hur jag bäst ska lösa dom. Och såklart att armbågarna ska vara väl inne och lära mig att sluta ha toffs i håret så att hjälmen och huvudet tippar framåt. Räta upp mig mera och bli mkt tuffare när jag visar hästarna för folk!!

Såklart blir det alltid långt när jag skriver, ful ovana från Holar där allt ska utvärderas in i minsta detalj både en själv och hästarna.... :)

Lycka till allihopa 2012, ni är kanonduktiga mer era hästar!

//Petronella

*kl*

2011 har varit både dåligt och bra!
Det dåliga:

Odinn har varit ojäm och krånglat hela året långt.
Varit alla möjliga symtpomer och krångel med stelhet, ryggproblem, hals & nack problem osv osv.

Men sedan 2½ månader tillbaka är problemet äntligen lokaliserat och blivigt behandlat så nu hoppas vi att han ska hålla och han ska sättas igång efter nyår.

"Sålde" även mitt sto Grima, vilket kändes tungt men det var det enda rätta och nu i efterhand käns det jätte bra. Hon och jag var inte gjorda för varandra.

Det som varit bra:

Fick mig två nya hästar under 2011, vilket inte alls var tanken! :bump:
Draken å hennes son Fafnir flyttade hit då jag bytte bort Grima mot Draken.
Sedan bestämde sig daschni här på buke, som nu är ägare till Grima, och f.d ägare till Draken att sälja även Fafnir, å ja, då kunde jag inte tänka mig att lämna bort honom så jag köpte honom! Så helt plötsligt har man tre hästar! :angel: :love:

Under 2012.....

Under 2012 sattsar jag på att sätta igång Odinn och få igång honom igen, och hoppas att han ska hålla sig frisk.
Så med honom är de att få upp han i kondition och styrka igen, så vi kan börja på våra träningar igen till våren. :love:

Sedan sattsar jag på att rida in Draken, och hoppas kunna lämna bort henne till någon duktig som kan lägga en bra och trevlig grund!

Fafnir ska på unghästvisning till hösten är det tänk, och se vad de säger om honom där, sedan bestäma mig om jag ska kastrera honom eller inte.
Men vill hålla honom som hingst så länge de går. Sedan får han nog åka bort på hingstflock ett par år.

Så, jag hoppas att 2012 är mitt å hästarnas år! :laugh:

Senast ändrad:

2011 var ett bra hästår, flyttade till hästarna (hyr stuga på gården där de är inackorderade) så nu bor jag med dem utan för fönstret, helt underbart. Blev med föl, två hingstföl, ett e: Kraftur frá Bringu och ett e: Gumi frá Dallandi. Det ena stod i hagen en morgon när jag kom ut, två dygn senare fick vi hjälpa till att dra ut det andra vilket kunde ha gått riktigt illa men fick ett lyckligt slut. Kan nog faktiskt inte se något negativt med 2011 hästmässigt, skulle väl vara att jag ridit alldles för lite då när stona gått med föl.

2012 ska ägnas åt att sätta igång båda mina ston, tanken är att ta mig ut på tävlingsbanan med den ena, är helt nybörjare på tävlingsbanan så ska bli spännande och se om det är något för mig. Den andra ska i mars någongång skickas på träning för att förhoppningsvis avelsvisas i sommar. Sen får vi se när visningen blir om det kan bli någon tid för mig att lära mig henne ytterligare så kanske vi kan ta nån sen hösttävling.

Jag har haft ett bra 2011!!!

Första året på nya gården o det har varit mycket jobb med att riva gammal ko-inredning och innertak. Nu i december blev stallet klart med tre boxar!
Snöggur har blivit en drömhäst att rida. Från att ha varit en ohejdbar bulldozer som jag hatade att rida, till att vara mjuk, glad och kontrollerbar.
Jag har lärt mig mer om dressyrens grunder och tack vare vår nybyggda paddock börjat lära mig att KÄNNA vad hästen gör.
Kveikja fick sitt föl och allt har gått enligt skolboken med födseln, friskt föl som dessutom blivit alldeles lagom hanterbar.
Jag fick hit mina gamla medryttare som inackorderingar och vi har kul ihop och stallet sköts kanon.

Nackdelar skulle vara att jag tappade tävlingslusten i somras när vi trots våran utveckling inte höjde oss ens en tiondel från vår första tävling där jag körde T3 i ökad tölt hela klassen ;)
Andi har haft en dipp med spatten i somras o jag trodde det skulle vara det sista för honom men han tog sig igen.
Jag har ramlat av Rönd och faktiskt tappat all lust att rida, träna och hantera "vildhästen".

2012 hoppas jag att Kveikja och jag kommer igång o kan komma ut o tävla. Drömmen är att hon skall bli så bra att vi vågar tävla på mer än lokalklubben. Snöggur skall fortsätta utvecklas och hjälpa mig utveckla dressyrkunskaperna. Min nya häst flyttar in och Meyja får därmed en jämnårig lekkamrat. Vi skall satsa mer på ridningen med mkt kurser o så. Förhoppningsvis snickra klart en sadelkanmare!

O jag hoppas att Andi får ett år utan skov och att han kan vara med o träna ibland o ha kul. Vi skall börja kika på trickträning tänkte jag!

Är inte så särskilt aktiv här längre, men vad vore inte bättre än att uppdatera inför 2012? :)

2011 har varit ett omtumlande år, sålde min kära Tyra i april. 3 veckor senare fick vi akut ta bort min andra häst Lilja pga långgående och allvarlig fång (som jag inte märkt något av fastän jag haft fånghästar förut...).

Så då stod jag helt plötsligt helt utan häst. Men inte länge till...
Köpte 4 åringen Farri från Stenholmen 1/6.
pic_show_id32807768.html

Fler bilder här http://www.pixbox.se/alb_show_id1236945_page0.html

I skrivande stund ska han snart få lite vintervila, hade tänkt låta han vila när det var snö och halt ute, men det kommer ju aldrig något annat än regn och gegga ute, så han kommer få vila efter trettonhelgen oavsett väder.

Han blir 5 år 2012 och tanken är att prova nån liten tävling i vår. Har redan provat honom på banan 2 gånger, han är cool lugn där, en dommare har tittat på honom och var väldigt imponerad. Det är jag med.

Han var då sannerligen dyr att köpa men med rätt träning så ska nog allt bli superbra :) Han är väldigt rolig att rida så jag ser fram emot våra år tillsammans i framtiden :)

När jag köpte honom i Juni var han i princip bara inriden. Han är hög och har långa ben och är rätt vinglig av sig. Det tog ca. 2 månader innan jag fick fram en något sånär tölt, han är 5 gångare och vill gärna ta till passen... Han har ett gigantiskt kliv i traveb, jag börjar lära mig att kunna hålla balansen jag med...

För snart 1 månad sedan flyttade jag till en gård och tog med mig Farri, det finns ingen paddock alls i närheten, men det ha rnog gjort gott för han börjar bli mer och mer stabill i traven nu :) Ska bygga paddock till våren sen :)

En spännande framtid som sagt...

2011 har varit ett av våra värsta år.

Det började bra, men i mars fick Filipus sitt första fånganfall och blev avställd under behandling till i maj. I slutet på maj var det tänkt att jag skulle sätta igång honom igen, då fick han sitt andra fånganfall och fick åka in på kliniken för att få en bedömning om vi skulle låta honom somna in (:cry:) eller om vi skulle chansa och behandla. Vi valde att behandla eftersom han inte hade några rotationer eller sänkningar.

Lagom till han skulle sättas igång ramlade jag av mitt sto och fick hoppa på kryckor i några veckor så det fick skjutas upp.

I början på hösten sattes han igång igen, och då var gångarterna bara struliga. Jag hade knappt någon tid längre att rida så han gick på halvfart.

Nu i slutet på november lossnade allting och gångarterna kom tillbaka och dem blev bara bättre. :love: Då drabbades han av kolik. Denna månad har inte alls varit bra för min del och han har vilat stora delar av månaden.

2012 hoppas jag på ett skadefritt år för oss först o främst. Sen ska vi utveckla gångarterna ytterligare, kanske åka iväg på nån helgkurs men framförallt ska vi bara ha kul och även fira 12 år tillsammans! :love:

Sen hoppas jag på att få sällskap ut på ridturerna så båda mina hästar får komma ut tillsammans. Och så hoppas jag att mitt sto (50% islänning) lugnar ner sig en aning så jag slipper flyga av fler gånger! ;)

kl.

Kort sammanfattning av 2011:
* 08:an inriden. Vi hann även åka iväg på en väldigt nyttig unghästkurs i tre delar, där fick vi massor med konstruktiv kritik med hem i bagaget.

Mål 2012:
* Utbilda och töltsätta 08:an. Planen är att fortsätta göra allt själv, med hjälp av duktiga tränare.
* Åka på fler kurser.
* Eventuellt rida in 09:an i slutet av året, om hon känns redo för det. Som det känns nu så kommer vi behöva vänta till 2013, men man vet aldrig.
* Fortsätta renoveringen av vår gård.
* ...och viktigast av allt: HA KUL!

Jag har haft ett bra 2011 :)

Sammanfattning 2011:
*Fortsatt inridningen med Laukur, gått några kurser med honom och haft väldigt kul! Tölten är på gång så den fortsätter vi med nästa år.
*Jag och Fengur har fortsatt som vanligt och tävlat några ggr med bra resultat.
*Jag och sambon köpte oss hund i januari, underbara Blaze!
*Vi förlovade oss på midsommarafton och fick reda på i augusti att vi ska bli föräldrar nästa år :D
*Köpte en liten gård nu i december och har börjat renoveringen av stallet.

Mål 2012
*Kommer inte rida Laukur så mycket mer innan bäbis kommer så han kommer markarbetas mest nu och få några månaders vila, så sätter vi igång igen till sommaren :) Har ett svagt mål att tävlingsdebutera i fyrgång med Laukur på hösten.
*Fengur kommer ridas så mycket jag kan och orkar tills magen blir för stor, sen får sambon och markarbete ta över. Han ska hållas igång som vanligt från sommaren och tävlas lite till hösten.
*Hästarna ska flytta hem till oss senast till våren. Stallet är på G och det kommer bli jättemysigt till mina underbara pojkar :)
*Vi kommer som sagt få bäbis så det kommer bli som det blir, men har som mål att hålla igång båda två rätt bra så dom ska tävla lite till hösten :)

Mitt 2011:

Började med att jag kom fram till att det var en islandshäst jag ville ha efter ett helt liv av tregångare. Började leta häst och på andra provridningen hittade jag en stjärna i Tyra som jag köpte från Hogstorp som också skrivit i denna tråden ;)
Letade inte efter en tävlingshäst utan ville bara ha en fin häst med trevliga gångarter att komma ut och ha kul med. Tyra har tävlat mycket och eftersom hon har den erfarenheten bestämde jag mig för att testa. Redan efter 2 veckor testade jag en firmakeppni som vi vann :) Det var så himlans kul att tävla att jag fortsatte och 2012 ska vi tävla massavis. Jag har dock svårt för tävlingar för jag spänner mig så otroligt mycket och blir helt knäsvag med en massa mjölksyra i alla muskler och jag glömmer andas osv. Hade domarna suttit med när jag rider hemma hade vi fått såå mycket bättre poäng.

Detta året har iallafall gått ut på att lära känna min nya vän och hon är så fin min Tyra. Hon är den bästa hästen jag haft på alla sätt och det känns inte som jag någonsin kommer kunna sälja henne. Hon har allt det som jag sökte i den häst jag var ute efter.

Vårat 2012:

Ska stärka banden med Tyra ännu mer och träna ihop oss. Hon ska få en ny sadel och vi ska träna, träna, träna för att komma ut på tävlingar då det ska gå äännuuu bättre och jag ska bli bättre på att visa upp oss. Jag ska bli bättre på att rida ut tölten. Vi ska bli bättre på ökningar i form i trav och galopp och hitta en bättre form i tölten där vi redan är på mycket god väg.
Hon ska bli starkare i galoppen och bära sig bättre.

Jag ska sluta länga tyglarna hela jäkla tiden :D

Just nu har hon haft lite skrittvila i december. Dock en skrittvila under arbete nån gång i veckan med öppnor, slutor, fram- o bakdelsvändninar o skänkelvikningar osv. Ska sätta igång henne mer efter nyår med joggning under nån vecka o öka successivt o sen kanske det blir en tävling i februari. Men bara kanske.... :)

Är iallafall otroooligt glad över att jag hittade just henne, eller att Hogstorp hittade mig rättare sagt, och att jag får chansen att utvecklas med henne nästa år :love:

Önskar alla lycka till under nya 2012!!!

Vi vill helst inte bli slagna av dig Hogstorp och Farri på tävlingarna i vår heller ;) hihi

*kl*
2011 var ett härligt år, har ju min första egna Islandshäst att njuta av, en -07:a som jag köpte för 2 år sen :eek: I våras började jag själv inridningen av honom, vilket gick strålande. Jobbade så långt som till skritt-trav-galopp på uteritter, även själv, styrning och allt funkade som det skulle.
Sen sommarvila för honom, i september åkte han till valvis för fortsatt träning 2 månader. Även påbörjad töltsättning, men då han började växa som en galning i slutet så fick han vintervila.

2012 börjar med att han igen åker till valvis på träning, blir ev redan nästa vecka :bump: Där ska han stanna till månadsskifte februari/mars, då han äntligen ska få bli norrlänning! :love: Så från mars kommer jag ha honom hos mig och lära känna honom igen och fortsätta jobba. Planerar att gå lite kurser och kanske komma ut på nån liten tävling till hösten :) Men framför allt ska jag lära känna min underbara häst som ridhäst och utvecklas ihop med honom :love:

2011 har varit ett helt okej år.
Randalin var på visningsträning & blev bedömd till 7.52 totalt (jag är nöjd även om jag hoppats på högre, vet att hon kan få högre med)
Tanken är att visa henne igen 2013.
Senaste halvåret har jag kommit igång ordentligt med att rida lektioner regelbundet & jag tycker att jag utvecklat min ridning väldigt mycket.

221932_10150595103075104_738540103_18477244_7653241_n.jpg

Från 12e maj

393219_10151040793745104_738540103_21973470_1566327855_n.jpg

Från 14e december, har hänt endel känns det som :)

Jag betäckte även Aleiga (mitt bästa sto stammässigt) med en ung hingst med toppstam (E. Alfur frá Selfossi UE. Saer frá Bakkakoti) behöver jag säga att det kommer bli väldigt spännande att se vad som kikar ut ;)

Mina 2 framtidshopp, Prisma (E. Glampi frá Vatnsleysu) & Glitra har växt till sig & det är spännande att följa deras utveckling.
Efter att ha sett videor på Prisma's halv-systrar E. Glampi längtar jag otroligt tills jag kan börja rida henne.

Mina mål för 2012 är väl först & främst att jag ska rida V5 på över 5.0 (personbästa är 4.8 än så länge)
Startar jag öppen klass till hösten så är det väl bra, men bara om vi är mogna för det.
Jag kommer att fortsätta med mina regelbundna lektioner & jag vill försöka utveckla min ridning så mycket som möjligt.
Känner mig ganska så ambitiös om jag får säga det själv :angel:
Under 2012 ska jag även fortsätta med inridning & träningen av Snekkja & Kristall (som är min morfars) Jag kommer även att försöka sälja några hästar då dom förökar sig på något konstigt sätt ;)

Vilken skillnad, kul när man har det dokumenterat så att man inte bara känner utan även ser skillnaden! Riktigt peppande! :D

2011 började tufft: Vår ena häst( då ägde vi två) Stjarna fick fånganfall på fånganfall med början i januari. Butta kur på buttakur. Total boxvila jan till maj. Hovledrotation. Vi kunde ej rida vår andra häst då sjuklingen blev som tokig när hon ej såg sin kompis utan den friska fick gå i en sjukhage utanför den sjukes box så hon hela tiden var synlig. Sista fånganfallet var i slutet på maj och då sade både veterinär och hovslagare att utgången såg mörk ut och att hon troligtvis aldrig skulle kunna ridas normal om hon överhuvud taget blev frisk. Dock skulle vi försöka ett tag till om vi orkade.
Efter det tog vi belsutet om att köpa 2 hästar till för att ha någon att rida och sällskap till den första om vi akut skulle behöva ta bort sjuklingen. Vi hittade 2 underbara hästar som flyttade hem till oss till midsommar. I samband med detta började vår sjukling långsamt repa sej och i dag är hon otroligt nog helt återställd. Man kan ej på röntgen se rotationen eller några spår från fång och nu rids hon nästan som vanligt igen. Alla 4 hästarna stomtrivs med varandra och vi har fullt sjå att hinna rida alla 4 , men det är ett mycket trevligt bekymmer.
Så 2011 slutade på ett otroligt bra sätt

*KL*

2011: I februari åkte fölsatan och jag jublade, detta var sviterna efter en vinter med hagfix i -30 pga földjävlar som ansåg att snön var vitare på andra sidan staketet!?! Jag hatade allt vad föl hette när hon väl åkte iväg och jag slapp ta ansvar för ett föl. Jag köpte ju mitt monster dräktigt så det var min plan redan från början att sälja föletsatan...

Mitt monster fick för sig att man skulle leka rodeo i paddocken och alla mina tankar på att fortsätta inridningen på henne och börja töltsätta henne fick vila då jag efter att ha tuggat grus några gånger var livrädd för att rida henne. Ute var hon som ett fromt lamm men inne i paddocken funkade det inte så jag beslutade att skicka iväg henne till någon som vågade sätta henne på plats.

2012: Jag saknar min häst, nu är hon inte monster mera ( kan bero på att jag inte sett henne på över 2 månader nu som gjort att ändrat åsikt ;) ). Vi satsar ev på en bedömning av henne men inget är spikat ännu men jag ska ut på tävlingsbanorna den dagen jag lärt mig att rida, har ju inte ridit regelbundet på flera år så jag är ringrostig och har glömt det mesta ( tror jag ).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka