Sv: Good bye 2011, hello 2012
2011
Har varit ett helt okej år, gjorde klart andra året på Holar med bra resultat. Och har sedan då jobbat mkt på mina "visa hästskills" och börjar bli mkt lugnare vid dessa sammankomster, har alltid haft lite problem med att visa upp mig på hästryggen men har jobbat bort en hel del på senaste jobbet där jag behövde visa hästarna för alla möjliga hela tiden, ägare till hästarna, chefen, köpare och superproffsen som kommer och tar ut min träning på hästarna och ger tips på bättring.
Misslyckadet var ju att inte hinna tävla så mkt som planerat var och att jag inte tog mig till intagnignsprovet till tredje året då fyrgångshästen visade sig ha spatt och femgångshästen krånglade, så bestämde mig för att vänta till i sommar istället då jag(och alla andra som gjort 2år) har min sista chans att göra sista året och bli utbildad ridstruktör och tränare.
Kan inte säga så mkt om mina hästar då alla de jag tränat är träningshästar men det har överlag gått bra med alla och det är väldigt många av unghästarna som är på ett bra ställe för att kunna gå bedömning i vår, vilket känns toppen.
På plussidan ligger ju också såklart att jag betäckt min egen primadonna och att hon har föl i magen plus att lånestoet också har föl i magen, är ju såklart superkul med år 2011.
2012
Ska det tävlas diverse hästar, så många som möjligt. Och iallafall komma in på LM med någon.
I övrigt är ju målet självklart att komma in på Holar vilket jag inte tror blir några problem, inte för mig själv. Lite grann hänger ju på att hästarna är bra nog, vilket jag hoppas att dom kommer vara.
Och så är planen att mitt nya jobb som jag börjar på i januari kommer vara toppen och att jag kommer få ut mkt av det och att träningarna en gång i månaden med avelsvisningsproffs kommer ge utdelning och att jag lyckas ta tag i mig själv att visa flera hästar själv i vår
Mina egna mål är att bli än bättre ryttare, att få än bättre känsla för hästarna, att bli bättre på att sitta upp på nya hästar och hitta knapparna direkt, att de ska gå så fort som möjligt att få känslan för en ny häst, vart problem sitter och hur jag bäst ska lösa dom. Och såklart att armbågarna ska vara väl inne och lära mig att sluta ha toffs i håret så att hjälmen och huvudet tippar framåt. Räta upp mig mera och bli mkt tuffare när jag visar hästarna för folk!!
Såklart blir det alltid långt när jag skriver, ful ovana från Holar där allt ska utvärderas in i minsta detalj både en själv och hästarna....
Lycka till allihopa 2012, ni är kanonduktiga mer era hästar!
//Petronella