Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju vara ett problem.Men egentligen tycker jag nog att det är bättre att träna just sån lydnad på plats om det rör sig om inofficiella utställningar (goldenklubbens open show brukar vara jätte trevliga tillställningar med massa härligt folk och ingen som blir irriterad om man har en lite för glad hund) så ut med dig och testa! Jag tror det kommer gå hur bra som helst (och om inte annat får man ju se det som träning helt enkelt och att det blir bättre och bättre
)
Vi har ställt på lite inofficiella utställningar med varierande resultat, aldrig några direkt lysande, eftersom han inte är sådär jätte snygg men han brukar vinna barn med hund. Någon gång har han dessutom fått kommentaren "ser inte ut som en golden" men ja, oftast står liten Rufus mer på två ben än fyra (och som jag skämdes när han tog ett bestämt tag om domarens hand och började dra ut henne ur ringen
) för att det är så himla roligt att studsa runt. Så ja, vi kommer fortsätta med inofficiella utställningar när vi har chansen bara för att det är så kul (och för att han är så himla trött och lugn efter en heldagsutflykt
)