Golden Retrievers - har du en sån?

B

Buppisen

Golden Retrievers ska ju vara en så vanlig ras - men är Golden lika vanlig här på Buke som i "verkligheten"? Tycker den vanligaste rasen här är Rottis, eller inbillar jag mig? Så, vilka här har en Golden? Gärna med bild, tack :)

Sv: Golden Retrievers - har du en sån?

Har en golden men tyvärr har jag lite problem att få in bild på honom...:smirk:

Han är 13månader o heter Poetry`s Morello.....Kallas TYSON!

Återkommer med bild om jag får ordnng på det..Hej hej!!:bump:

Jag har en golden :) en tik vid namn jackdows dream destiny
men till vardags heter hon Dessie!

Ingen bild på nätet dock, men jag lovar att hon är vackrast :love:

På papperet är hon inte min (ev längre fram:))
men men däremot i hjärtat!

Jo, har inte heller märkt av många Goldens här på Bukefalos. Lite ironiskt med tanke på populär/älskvärd rasen är i Sverige/världen. :p

Har en 12-årig Golden Retriever hane vid namn Simson. Har ett helt fotoalbum med bilder på honom men postar bara de senaste bilderna jag tog förra månaden. :)

http://img.photobucket.com/albums/v93/ValentineGirl_86/Forum Photos/Simson05.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v93/ValentineGirl_86/Forum Photos/Simson07.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v93/ValentineGirl_86/Forum Photos/Simson08.jpg

han är fantastiskt fin! Men det visste du väl redan? Åhh jag kan aldrig se mig mätt på dessa fantastiskt vackra hundar!:love:

Vilken busglimt han hade på "mitten"-kortet! :)

Familjen har fyra goldentikar och kennel.

Här är den yngsta. Tia, 5 mån.
Tiamedgren.jpg

Vi har haft en golden förr om åren, och ska åka och titta på en liten valp på lördag;)

@Buppisen: haha tack! ;) jo han är riktigt söt - precis som en Golden ska va. <3

@susbrk: lol han blev mutad med hundgodis så därför ser han väldigt "livlig" ut på bilderna - är annars en lat liten gamling. :p

@emax: fy tusan vad Tia är gullig! Aww! Det var så länge sen jag såg/träffade en Golden Retriever valp... :)

Vi har eller min mor har ( bor hemma ) en golden tik som är 9 år.

Mimmi heter hon till vardags, fast det står Seasprite's Eider-Queen på stamtavlan.

15466118.jpg

Värdens finaste, vi köpte henne som fyraåring då dom som hade henne skulle lägga ner hundverksamheten. Superhund, lite väl hungrig bara :p

Jag har en goldentik som är 1½ år. Tyvärr har jag inte lyckats/vågat lägga in någon bild här men jag lovar att hon världens finaste!!

Vi har en golden som heter Heds Golden Zack!

Mamman heter Lé Pets Hot Stuff och pappan Leading Like A Lion (med res. för stavning)

IMG_7925.jpg

IMG_7778.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 396
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 596
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 812
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka