Adelente

Trådstartare
( Moderator får gärna flytta om fel lagd ! :D )

Hejj.

På grund av missförstånd av bonden som hämtar gödsel så blev vi inte av med det iår :cry: finns det andra sätt att bli av med det ? Kan man hyra en konteiner ( stavning? ) och isf hur mycket kostar det på ett ungefär ? :confused:

Sv: Gödsel

Du kan ju alltid beställa gödselcontainer med tömning. Men då får du ju lösa flytten av den in i containern.
Kostnaden kommer att bero på var du bor (hur långt containern ska transporteras) hur mycket gödsel det handlar (om det räcker med en tömning eller flera).
Sök på blocket så kan du hitta några stycken i Skåne som håller på och hyr ut gödselcontainrar.

Ett tips kan ju vara en lokal lastbilscentral, de har koll på det mesta.
Beställer du en kranbil, så har den tipp-flak och en skopa på kranen som den tar upp gödslet med så ni slipper skyffla upp det för att köra in det i en conteiner.

jag hyr container. Betalar en månadskostnad varje månad för själva containern. Och sedan en högre kostnad vid varje tömning.
Jag ringer när den är full o dom kommer inom några dagar och hämtar den och ställer dit en ny tom container. Smidigt o bra.

Okej, tack ! :D

Har ganska så nära till ett sita lager/kontor, ska ringa dit och fråga :idea:

jag hyr container. Betalar en månadskostnad varje månad för själva containern. Och sedan en högre kostnad vid varje tömning.
Jag ringer när den är full o dom kommer inom några dagar och hämtar den och ställer dit en ny tom container. Smidigt o bra.

hur mycket betalar du för det?

Vi ska flytta ut på gård och därför kollade jag upp priserna hos ett par olika firmor som annonserar om uthyrning av container för gödsel i Skåne.
Jag tyckte att det var ganska dyrt... Jag bor ca 4 mil från de två olika maskinstationerna, de skulle ha 500:-/månad för containern, ungefär lika mkt för själva tömningen, sen ville de de ha 400-800:-/timme för att köra och hämta containern.
Fast det är klart, har man en bonde i närheten som kan fixa tömningen och/eller inte behöver tömma så ofta, så sparar man ju en del...
(Nu har det iofs fixat sig för mig, vi bygger gödselplatta och underbara grannen kommer och tömmer när jag önskar det. Jag ska definitivt hålla mig väl med honom...)

100 kr/månad för containern och ca 900 för en tömning.

kan säkert skilja i pris beroende på hur stor containerna är också. Min är inte av den största, utan jag har den till 2 hästar. Lite fulrostig är den också men vem tusan bryr sig...inte jag iaf :-) Tur man har sambo med kontakter :D

haha..man ska inte bo i stockholm..där är allt med häst dyrt :D

Kanske inte är någon lösning för dig, men för några år sen köpte vi italienska kompostmaskar och grävde ner i gödselstacken, över sommaren minskade högen med 2/3-delar. Så kan du ha kvar stacken så kan du ju iaf minska den.

Vi har en 20 kubikare som kostar 685 kr per månad, tömning tillkommer med 1600 kr vid varje tillfälle vilket sker ca 2 ggr per år fn.

ja hela gödsel stacken är ju full i maskar. Men dom här ska alltså vara strået vassare. Värt att investeri kanske :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 489
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 462
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31